سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱

بررسی "فردای توافق" در مستندی ازسیما

سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 433249
این مستند با فرض لغو تحریم‌های اقتصادی و به اتمام رسیدن مذاکرات هسته‌ای تولید شده و بازارهای اقتصادی کشور را بعد از لغو تحریم‌ها مورد بررسی قرار داده و از برخی واقعیات اقتصادی کشور در پنج سال اخیر پرده برداشته است.
به گزارش جهان به نقل از تراز، مستند " فردای توافق" به کارگردانی وحید رضا سلیمانی با محوریت بررسی تبعات مثبت و منفی لغو تحریمهای اقتصادی امشب ساعت ۲۱ از شبکه افق پخش خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این مستند در یک قسمت ۴۰ دقیقه ای و با رویکرد تحلیل اثر واقعی تحریمهای اقتصادی بر اقتصاد ایران و بررسی تبعات لغو تحریمهای خارجی بر اقتصاد ایران به سمع و نظر مخاطبان شبکه افق در رسانه ملی خواهد رسید.

این گزارش حاکیست در این مستند به مواردی همچون میزان ضربه پذیری تولید , مردم و دولت از تحریمهای خارجی در ۵ سال اخیر پرده برداشته شده است.

وحیدرضا سلیمانی کارگردان این مستند در توضیح جزئیات این مستند به تراز گفت: دراین مستند سعی کردیم به صورت علمی و میدانی نشان دهیم اثر واقعی تحریمها و فشارهای اقتصادی در ۵-۴ سال اخیر به به چه میزان بر بخشهای مختلف اقتصاد کشور تاثیر گذاشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه، گفتگو با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و بازار و همچنین اقتصاددانان برجسته ای همچون جمشید پژویان، حسین راغفر و مستخدمین حسینی و... از محورهای این مستند است گفت: این مستند با فرض به نتیجه رسیدن مذاکرات ساخته شده و در مجموع به این سوال پاسخ داده شده است که فردای توافق، وضعیت بازارها در اقتصاد ایران چگونه رقم خواهد خورد. سلیمانی اضافه کرد:"فردای توافق" به این سوال پاسخ داده که اقتصاد ایران از فردای لغو تحریمهای اقتصادی چه مسیری را خواهد رفت و کدام مسیر اشتباه است.

گفتنی است محسن دریالعل تهیه کننده و مهدی مهرپور مشاور کارگردان این مستند هستند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *