پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

مقام ایرانی:توافق امشب حاصل نمی‌شود

يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 432925
یک مقام ارشد ایرانی در خصوص مذاکرات جاری هسته‌ای ایران در وین گفت: ما سخت کار می‌کنیم، اما حصول توافق از نظر لوجستیک تا امشب ناممکن است، توافق نهایتا یک سند ۱۰۰ صفحه‌ای است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، یک مقام ارشد ایرانی در خصوص مذاکرات جاری هسته‌ای ایران در وین گفت: ما سخت کار می‌کنیم، اما حصول توافق از نظر لوجستیک امشب غیرممکن است، توافق نهایتا یک سند ۱۰۰ صفحه‌ای است.

ساعتی پیش بود که یک مقام آمریکایی اعلام کرد که موضوعات مهمی در مذاکرات هسته‌ای باقی مانده که نیاز به حل شدن دارند. وی از اظهار نظر درباره زمان احتمالی دستیابی به توافق هسته‌ای امتناع کرد.

این درحالی است که پیش از این دو دیپلمات به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند احتمالا توافق اولیه هسته‌ای امروز آماده می‌شود اعلام آن برای فردا (دوشنبه)برنامه ریزی شده است.

از سوی دیگر جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز گفت: فکر می‌کنم در حال اتخاذ برخی تصمیمات واقعی هستیم، اما برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران چند مورد دشوار مانده است که باید انجام شود، من امیدوارم. وزیر خارجه آمریکا در مورد همتای ایرانی خود گفت: ما دیروز دیدار خیلی خوبی داشتیم، که مثبت بود.

همچنین رویترز به نقل از یک مقام ایرانی گزارش داد: توافق هسته‌ای امروز یکشنبه در دسترس است، اما برخی مسائل باقی‌مانده وجود دارند که باید توسط وزرای خارجه حل شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *