سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

ساخت دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کشور

يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب: 432862
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت دستگاه رادیولوژی دیجیتال شدند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دکتر مهدی کشمیری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اعلام این خبر گفت: در پیشرفت فناوری، سیستم‌های رادیولوژی آنالوگ جای خود را به رادیولوژی دیجیتال داده‌اند.

وی افزود: روش‌های مختلف تصویربرداری به عنوان بخش جدایی ناپذیر در تشخیص بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در خصوص این فناوری توضیح داد: دستگاه رادیولوژی دیجیتال شامل اجزایی از جمله مولد اشعه ایکس، ژنراتور مولد اشعه ایکس، آشکارساز اشعه ایکس و مکانیک دستگاه شامل ستون و تخت و غیره است.

فرید نجات بخش، افزایش تصاویر بایگانی و سیستم‌های ارتباطی (pacs)، افزایش کیفیت تصاویر موثر، استفاده از تشعشع دهی کم برای تولید کیفیت بالای تصاویر اشعه ایکس را از جمله مزیت‌های این دستگاه دانست.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: استفاده از سیستم‌های تشخیص خودکار، صرفه جویی در وقت، حذف فیلم رادیوگرافی و سیستم‌های ظهور و ثبوت و تاریکخانه، عدم نیاز به تکرار تصاویر مات و استفاده از مزایای پرونده الکترونیک از دیگر ویژگی‌های این فناوری است.

وی همچنین گفت: با دستیابی به فناوری تولید و آشکارسازی اشعه ایکس، امکان تولید تجهیزات دیگر نظیر CT اسکن، C-Arm و نیز فراهم می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *