پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

به شایعات بورسی توجه نکنید

يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 432741
کارشناس بورس اوراق بهادار گفت: سرمایه گذاران نباید به شایعات واکنش نشان دهند و در خرید و فروش های خود حتما میزان تولید ، فروش و ظرفیت سودآوری شرکتها را لحاظ کنند.
کیوان شیخی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: از پویاترین وظایف بازار سرمایه جذب نقدینگی های سرگردان و راکد است که با افزایش حجم و ارزش معاملات از دو هفته گذشته تا امروز هم توانسته است پتانسیل اصلی خود در جذب نقدینگی نشان دهد.

وی افزود : بورس تهران به دور از نتیجه مذاکرات در روند رو به رشدی قرار دارد.

شیخی با بیان اینکه در معاملات امروز شاهد خرید و فروش پرحجمی در گروه بانک و موسسه اعتباری و خودرو و ساخت قطعات و در آخر فراورده های نفتی بودیم ، افزود : بازار سرمایه از متغیرهای خاصی مانند حوزه اقتصاد و سیاست های خارجی و از حوزه تغییر قیمت های خارجی تاثیرپذیر است.

شیخی ادامه داد: در دیگر بازارهای موازی تحرک خاصی دیده نمی شود که نقدینگی به سمت دیگری برود اما بازار سرمایه توانسته است با سودآوری شرکت ها و توزیع سود سهام در مجامع ؛ نقدینگی راکد دیگر بازارها را جذب کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *