جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مجازات «اذان» گفتن در ماه رمضان

شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 432579
عراقی‌ها برای جریمه، ۴۸ ساعت به اسرا از دادن آب و غذا خودداری کردند. بعد از گذشتن ۴۸ ساعت تمامی برادران به وحدت کامل شروع به تظاهرات و شکستن شیشه‌ها کردند...
مجازات «اذان» گفتن در ماه رمضان
به جهان به نقل از ایسنا، عبدالمجید سراوانی از جمله آزادگان دوران جمگ تحمیلی عراق علیه ایران است که در تیر ماه سال ۱۳۶۷ به اسارت بعثی‌ها در آمد. او در خاطره درباره اذان گفتن یکی از دوستانش در اسارت می‌گوید: ماه مبارک رمضان فرا رسیده بود همه برادران در حال و هوای دیگری بودند.

یکی از همین روزها زمان افطار بود و یکی از برادران که از صدای خوبی هم داشت شروع به گفتن اذان کرد. بلافاصله بعثی‌ها وارد اسارتگاه شدند و او را دستگیر کردند و اولتیماتوم دادند از این تاریخ به بعد کسی حق اذان گفتن ندارد.

عراقی‌ها برای جریمه، ۴۸ ساعت به اسرا از دادن آب و غذا خودداری کردند. بعد از گذشتن ۴۸ ساعت تمامی برادران به وحدت کامل شروع به تظاهرات و شکستن شیشه‌ها کردند و خواستار بازگشت برادر مؤذن به جمع این اسرا شدند که بعثی‌ها مجبور به اجابت خواست آنها شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *