جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

بیان مسایل استثنائی در وصیت نامه علی(ع)

جمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 432461
آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: امام علی(ع) در وصیت‌نامه خود به مومنان مسایل استثنایی را بیان می‌کنند؛ حب و جاذبه دنیا انسان را به سمت خود می‌کشد و خداوندی که سعادت این بشر را می‌خواهد، واعظانی را برای بشر قرار داده که انسان را نسبت به مخاطرات زندگی مادی هشدار دهند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، این مرجع تقلید سحرگاه شب بیست و سوم ماه رمضان و شب قدر در مسجد مدرسه امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: این واعظان به چند دسته تقسیم می‌شوند که گروه اول شامل: انبیا و اولیا و کتب آسمانی است؛ ۱۲۴ هزار پیامبر برای هدایت بشربه سوی بشریت آمدند که گاهی یک سخن آنها برای تحول انسان کافی است؛ گروه دیگر این واعظان بیمارستان‌ها و قبرستا‌ن‌هاست؛ زیرا این اماکن بی‌اعتباری این دنیا را نشان می‌دهند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در خصوص طرز صحیح فکر کردنی که پاداشش به اندازه هزار سال است فرمودند، اگر انسان از کنار خانه‌های مخروبه و کاخ‌های بی صاحب بگذرد و با خود بگوید که سازندگان و صاحبان تو به کجا رفتند قطعا چنین کاری تفکر صحیح است.

وی یادآورشد: قرآن هم بیان می‌کند که اموال و کاخ‌های آنها رفتند و جمعیت دیگر بر کاخ‌ها و منازل آنها صاحب شدند؛ واعظ سوم را امام علی(ع) به ما معرفی کرده است؛ حضرت بیان می‌کنند که بهترین واعظ برای مردم، همین پیکر بی جان مرده‌هاست که در تابوت گذاشته و به سوی قبرستان می‌برند؛ انسان در هنگام مرگ به جایی می‌رود که به هیچ عنوان دوست نداشت و دو روز بعد گویی که هیچ وقت در این دنیا نبوده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: هارون الرشید خدمت امام کاظم(ع) رسید و با غرور گفت که من را به اختصار موعظه کن و حضرت فرمودند که هرچیزی که می‌بینی معجزه است؛ البته چشم بینا می‌خواهد که این مواعظ را ببیند.

وی با اشاره به روز قدس گفت: یکی از عبادت‌های ما شرکت در راهپیمایی روز قدس است؛ روز قدس امسال نسبت به سال‌های گذشته تفاوت‌هایی دارد؛ در کشورهای اسلامی آتش‌هایی به دست مسلمانان روشن شده است؛ به جبهه النصره گفته‌اند سوریه را آتش بزن؛ به داعش فرمانی داده‌اند و دیگران نیز فرمانی تا در پرتو آن اسراییل آزاد و ایمن باشد و کشورهای اسلامی در آتش بسوزند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: قبله اول مسلمانان در دست رژیم صهیونیستی است ولی آنها صاحب این سرزمین نیستند و به زور این ملک مقدس را در تصاحب خود در آورده‌اند ولی وعده خداوند محقق خواهد شد و اسراییل از بین می‌رود.

وی یادآورشد: امیدواریم مسلمان این روز بزرگ را قدر بدانند و در این روز بزرگ شرکت کنند و همت عالی مسلمانان را در شکست محاصره این سرزمین مقدس به همه دنیا نشان دهیم؛ در دنیایی که رسانه‌هایش در اختیار قدرت‌های استکباری است، ولی مسلمانان باید اتحاد خود را در این روز بزرگ نشان دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *