پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

زائران ایرانی؛ خبرنگاران افتخاری حج

جمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 432412
مدیرمسوول پایگاه اطلاع رسانی حج گفت: زایران حج تمتع می توانند اخبار واطلاعات مربوط به کاروان های خود قبل از سفر و حین سفر حج، خاطرات و اتفاقات مهم، تصاویر ویژه از زیارت را برای انتشار در پایگاه اطلاع رسانی حج ارسال کنند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج،حجت الاسلام روزبه برکت رضایی افزود: همزمان با آغاز اعزام زایران و حجاج ایرانی به سرزمین وحی، زایران و عوامل اجرایی حج و زیارت می توانند اخبار، اطلاعات و تصاویر خود از فرآیند حج و زیارت را جهت انتشار در رسانه ها به پایگاه اطلاع رسانی حج ارسال کنند.

‫وی ادامه داد: تقویت روح باورهای دینی، قانونگرایی، انضباط اجتماعی، روحیه کار جمعی، پرهیز از اسراف و اهتمام به استفاده بهینه از فرصت های زیارتی، مقابله با جریانات انحرافی در حوزه دین، زدودن خرافات و موهومات، ارتباط موثر با زایران نخبه، استفاده از توانایی های زایران در ارتقاء بخشی امور ارتباطات و اطلاع رسانی زیارت، از اهداف این طرح اعلام شده است.

برکت رضایی با بیان اینکه اخبار و گزارش های روزانه زایران ایرانی در پایگاه اطلاع رسانی حج منتشر می شود، اظهار داشت: این اخبار و اطلاعات در رسانه ها و مطبوعات کشور نیز بازتاب خواهد داشت.

وی توجه به زایران جوان، ایثارگر و خانواده های شهدا، تبیین و تشویق زیارت دسته جمعی، ترسیم فضای معنوی و واقعیات زیارات برای زایران قبل از سفر، تبیین ناهنجاری های سفر و بیان قوانین کشور میزبان و استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی برای پیشگیری و مقابله با ناهنجاری‏های سفرهای زیارتی را از دیگر اهداف راه اندازی این شبکه برشمرد.

توجه به سوژه های مناسب خبری، ترسیم زیارت دسته جمعی و انعکاس فضای معنوی حاکم بر اماکن زیارتی در قالب تهیه گزارش های مختلف از اماکن مقدس و انعکاس ابتکارات و نو آوری های کاروان های ایرانی از جمله اهداف دیگر راه اندازی این شبکه است که برکت رضایی به انها اشاره کرد.

مدیر مسوول پایگاه اطلاع بعثه مقام معظم رهبری، پوشش خبری از جلسات سخنرانی های ویژه کاروان ها و هتل ها، گزارش های توصیفی از حرمین شریفین ، مکه مکرمه، میقات ها، دعای کمیل، دعای ندبه، نخستین حضورها در بقیع، مسجدالنبی و مسجدالحرم،تبیین ناهنجاری های سفر و بیان قوانین کشور میزبان را از دیگر اهداف راه اندازی این شبکه عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، آشنایی با اصول اولیه نگارش خبری، آشنایی با اینترنت و شبکه های اجتماعی و آشنایی با عکاسی و ایمیل تصاویر از جمله شرایط خبرنگاران افتخاری است.

علاقمندان برای کسب اطلاع بیشتر به سایت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت به آدرس http://hajj.ir مراجعه کنند.

موسم حج تمتع امسال از اول شهریور ماه آغاز می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *