چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

انحلال مدارس سمپاد صحت ندارد

پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب: 432406
مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اعلام کرد:‌ استانداردسازی پذیرش در مدارس سمپاد مدنظر است و در تلاش هستیم جذب دانش‌آموزان را در سال‌های آتی به ۲.۲۸درصد برسانیم اما موضوع انحلال این مدارس در دستور کار نیست.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، خبری با عنوان آموزش و پرورش در افزایش مدارس استعدادهای درخشان تجدید نظر کند، منتشر کردیم که در این خبر ابوالقاسم خسروی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: درست است عملکرد مدارس تیزهوشان و یا مدارس استعدادهای درخشان در سطح کشور مطلوب نیست و همانند مدارس نمونه دولتی عمل می‌کنند ولی نباید وزارت آموزش پرورش در زمینه انحلال این مدارس عجولانه و غیر کارشناسانه عمل کند.

خسروی افزود: خانواده‌های زیادی در این زمینه سردرگم هستند و این کار برای دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها مشکل آفرین شده است.

وی مهمترین هدف آموزشی تشکیل این مدارس را گردآوردن جمعی از نخبگان دانش آموز زیر یک سقف و مدیریت متمرکز آن‌ها، با کمترین هزینه نسبت به ارتقای علمی آن‌ها دانست و گفت: مدیریت این مدارس مدیریتی فراتر از آموزش و پرورش می‌خواهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزایش بی‌رویه و بدون اصول کارشناسی این مدارس را به‌ضرر نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و افزود: وزارت آموزش و پرورش باید در زمینه افزایش این مدارس تجدید نظر کند.

مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش با صدور جوابیه‌ای به این خبر پاسخ داده است.

در این جوابیه آمده است:‌ مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در سال گذشته تا کنون سیاست استانداردسازی پذیرش در مدارس مزبور را در پیش گرفته و در تلاش است جذب دانش‌آموزان را در سال‌های آتی به ۲.۲۸ درصد برساند و بحث انحلال موضوعیت ندارد بلکه ارتقای سطح علمی، آموزشی و تربیتی آن مورد تأکید این مرکز است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *