پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

افزایش ۳ برابری مالیات داروخانه ها

پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 432345
عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت :امسال میزان مالیات داروخانه ها به طرز چشمگیری افزایش یافته بطوری که برای برخی از داروخانه ها شاهد افزایش ۳ تا ۳.۵ برابر نسبت به سال گذشته بوده ایم.
به گزارش جهان، دکتر سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص میزان درآمد داروخانه ها اذعان داشت : حق تعرفه داروخانه ضریبی از عدد k است که سقف آن ۲۰ هزارتومان تعیین شده که یک دهم این مبلغ یعنی ۲ هزار تومان را داروخانه ها به عنوان حق فنی از بیمار دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از استانهای کوچک مانند استان مرکزی عدد k هجده هزار تومان تعیین شده است تصریح کرد : تعرفه داروخانه ها در همه استان ها یکسان نیست و درآمد آنها فرق زیادی نسبت به گذشته نکرده است اما افزایش چشمگیر مالیات ها فشار زیادی را به داروخانه ها تحمیل می کند.

وی به کمبود نقدینگی سازمان های بیمه گر اشاره کرد و اذعان داشت :مطالبات داروخانه ها به تعویق افتاده و بطور متوسط ظرف ۶ماه پرداختها به داروخانه ها انجام می شود که این روال هر ماه ۲ درصد به داروخانه ها ضرر می زند که با توجه به پایین بودن سود دارو هیچ منفعتی برای داروخانه ها نخواهد داشت

فاطمی به رایزنی های انجام شده با اداره دارایی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت : مکاتباتی در این زمینه صورت گرفته تا ضرایب مالیاتی داروسازان کاهش و عدد تعرفه خدمات دارویی افزایش یابد زیرا میزان حق فنی تعیین شده برای داروسازان در قبال خدماتی که ارائه می دهند بسیار ناچیز است در حالی که عدد تعرفه تزریقات طبق کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات ۴۰۰۰ تومان تعیین شده که توسط فرد غیر پزشک انجام می شود.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران یاد آور شد : با توجه به تعرفه پایین خدمات دارویی و مسئولیت مهمی که داروسازان در قبال مهر کردن نسخه بیمار به عهده می گیرند و همچین درآمد ناچیز داروخانه ها میزان مالیات تعیین شده برای داروخانه ها به گردش اقتصادی آن صدمه میزند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مالیات گروه های پزشکی و رشته هایی از این دست باید به 50 درصد افزایش یابد.
این گروه در حق مردم جفا می کنند.
Iran, Islamic Republic of
بعضی از داروخانه ها مردم راچپاول می کنند