پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

حمایت دبیر کل اتحادیه عرب از آتش‌بس یمن

پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 432333
دبیر کل اتحادیه عرب بر حمایت این اتحادیه از تلاش های اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن برای برقراری آتش بس در این کشور حمایت کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از سبأ نت خبر داد، نبل العربی ضمن حمایت از تلاش های فرستاده سازمان ملل به یمن در در زمینه برقراری آتش انسانی در یمن، از تمامی طرف های یمنی خواستار موافقت با این تلاش ها در راستای کاستن از درد و رنج مردم و توقف خونریزی ها در این کشور شد.

دبیر کل اتحادیه عرب این موضوع را درگفتگوی تلفنی با اسماعیل ولد الشیخ احمد عنوان کرده است.

در این گفتگو طرفین در مورد نتایج تلاش ها برای رسیدن به آتش بس انسانی و توقف درگیری ها در یمن تا عید سعید فطر بحث و تبادل نظر کرده اند.

در همین راستا برخی منابع عربی از احتمال برقراری آتش بس از روز یکشنبه هفته آینده تا عید سعید فطر خبر دادند.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط نیز نوشت «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن نیز در گفتگو با دبیر کل سازمان ملل از برقراری آتش بس در یمن استقبال کرده است.

اما راجح العبادی سخنگوی دولت فراری یمن گفت: منصور هادی برقراری آتش بس را به آزادی زندانیان توسط حوثی ها و عقب نشینی آنها از ۴ استانی که شاهد درگیری میان کمیته های مردمی و طرفداران رئیس جمهور است، مشروط کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *