پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

احتمال شروع پارکینسون از روده‌ها!

پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 432279
تحقیقات جدید محققان دانشگاه آرهوس نشان داده که ممکن است سرمنشا آغاز بیماری پارکینسون، یک باکتری دستگاه گوارش باشد که از طریق عصب‌های واگ به مغز منتقل می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محققان در این بررسی، عصب واگ درون معده ۱۵ هزار نفر را مورد مطالعه قرار دادند. این عصب در برخی از این بیماران قطع شده بود. قطع عصب واگ بین سالهای ۱۹۷۰-۱۹۹۵ روشی رایج برای درمان زخم مقاوم به درمان بود.

اگر شروع پارکینسون از درون روده باشد پس بیمارانی که عصب واگ آنها قطع شده باید از ابتلا به این بیماری محافظت شده باشند.

این پژوهش شواهد محکمی از آغاز پارکینسون در روده و انتقال آن به مغز از طریق عصب واگ را ارائه کرده است. همچنین محققان دریافتند بسیاری از این بیماران پیش از تشخیص پارکینسون از ناراحتی‌های روده رنج می‌بردند.

فرضیات پیشین درباره ارتباط بین پارکینسون و عصب واگ در مطالعات حیوانی مطرح شده بود. اگرچه تحقیق حاضر اولین و بزرگترین مطالعه‌ایست که این فرضیه را روی انسان‌ها مورد آزمایش قرار داده است.

به گفته محققان، با شناسایی ارتباط بین عصب واگ و گسترش بیماری پارکینسون باید تحقیقات در زمینه بررسی عوامل ایجاد این مشکل عصبی ادامه یابد. در این صورت می‌توان از گسترش این بیماری جلوگیری کرد که دستیابی به آن موفقیت بزرگی در علم پزشکی محسوب می‌شود.

نتایج این تحقیق در مجله Neurology منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *