سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۷

افزایش ۵ برابری مالیات پزشکان

چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب: 432274
رئیس سازمان نظام‌پزشکی شاهرود با اشاره به میزان مالیات پزشکان گفت: مالیات سال ۹۲ پزشکان نسبت به سال قبل به میزان ۵ برابر افزایش پیدا کرده است.
به گزارش جهان، حسین صالحی‌مقدم، رئیس سازمان نظام پزشکی شاهرود در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به وضعیت مالیات پزشکان اظهار کرد: مالیات پزشکان در سال ۹۲ چهار تا پنج برابر سال ۹۱ وضع شده است که این مسئله اعتراض بسیاری از پزشکان را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: دیروز جلسه‌ای با دارایی شهرستان شاهرود در خصوص اعتراض به میزان مالیات پزشکان برگزار کردیم که در این جلسه به همراه دو‌ پزشک و یک دندانپزشک به بحث با سر‌ممیزی اداره دارایی شهر شاهرود پرداختیم، به دلیل آنکه میزان مالیات سال ۹۲ به میزان غیرقابل تصوری افزایش پیدا‌کرده بود.

رئیس سازمان نظام پزشکی شاهرود ادامه داد: افزایش بین ۳ تا ۵ برابری مالیات پزشکان در حالی رخ داد، که این افراد، اظهار‌نامه مالیاتی خود را به اداره دارایی تحویل داده بودند و این اداره بر اساس برگه‌های تشخیص خود این میزان مالیات را وضع کرد.

صالحی مقدم تصریح کرد: به دلیل آنکه تفاهم‌نامه میان سازمان نظام پزشکی و اداره مالیات باطل شده اداره دارایی نیز تنها بر اساس برگه تشخیصی خود، میزان مالیات پزشکان را وضع کرد.

گفتنی است، تفاهم نامه میان سازمان نظام پزشکی و اداره مالیات باطل شده و بر اساس این تفاهم نامه، مالیات پزشکان وضع می‌شد که هم اکنون ابطال این تفاهم نامه سبب شده تا مالیات سنگینی برای جامعه پزشکی وضع شود و مالیاتی تا ۵ برابر سال ۹۱ برای سال ۹۲ آنها در نظر گرفته شود، این مسئله اعتراض‌های متعددی را توسط پزشکان به دنبال دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سه یا پنج برابر نسبت به چه عددی؟ نسبت به مالیات سال پیشی که اصلا پرداخت نمی کردند؟ به جرات میشه می گفت پزشکها نصف یه کارمند معمولی هم مالیات نمی دند. این پزشک ها هم خوب هوچیگری راه میندازند
عزیزم مالیات از پرداختی بیمه کم میشه مثل مابقی کارمند ها نه اینکه پولی پرداخت بشه و اونها مالیاتش رو بدن.
ما فقط و فقط بلدیم ندانسته قضاوت کنیم....
به حق این شب های عزیز بیایید خودمون رو اصلاح کنیم.
Canada
تا ساعت یک و دوی نیمه شب کار میکنند و مشغول هستند.اگر مالیات بر اساس درآمد باشد دیگر اضافه کاری برایشان صرف نخواهد کرد. ساعت ۸ شب درب مطب را نهایتا میبندند و پزشکان جوان در درمانگاهها میتوانند سایر مریضها را ببینند و دیگر پزشک بیکار نخواهیم داشت.همه به سهم خود خواهند رسید.
عباس
باید 10 برابر می کردند تا به 5 برابر راضی می شدند
ناشناس
با این حجم درآمدی که پزشکان دارند باید مالیات را ده برابر می کردند. ضمنا بعضی از پزشکان بخاطر اینکه میزان درآمد شان مشخص نباشد پول ویزیت را نقدی می گیرند و دستگاه کارت خوان یا همان پوز را ندارند. باید سازمان مالیاتی همه پزشکان را ملزم به نصب کارت خوان کنند.
برا کدام صنف زیادنکردن وضعیت مالیات وحشتناک شده به هربهانه ای مالیاتهاروچندبرابر کردن به اسم خارج شدن ازتوافق به اسم نمونه گیری به اسم نداشتن صندوق مکانیزه و...بااینکه بازاردر رکود هست وافزایش درامدی وجودنداردبازهم مالیاتها راافزایش دادند
United Kingdom
آوای دهل شنیدن از دور خوش است....برای کسی که سال ها درس خوانده و به قول خودتون تا نیمه های شب بیمار می‌بیند شاخ و شانه می‌کشید اما برای مالیات کی روش رو که هیچ گلی به سر این مملکت نزده و خود فدراسیون می‌ده اون هم از جیب ماها دم نمی‌زنیم... فرار مالیاتی طلا فروش و فوتبالیست و آهن فروش و قاچاقچی و غیره رو کسی کار نداره ...مهم هم نیست.... هیچ می‌دونید همین دکترهایی که تشنه به خون‌شون شدید یک عمر شب و نصف شب بالای سر مریضاتون خستند/ اگه نبودند که تا حالا با ید همگه مرده بودیم... زحمات شون رو نادیده می ‌گیرید