جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

هاشمی: غرب بیشتر به توافق نیاز دارد

چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 432242
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر حضورپرشور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: ما باید یکبار دیگر علاقه‌مندی خود به مردم فلسطین و همچنین انزجار از اسرائیل را به نمایش بگذاریم.
به گزارش جهان، فارس به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر روز گذشته در نشست هماهنگی و پایش امور دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت روز قدس در بین مسلمانان، گفت: مردم فلسطین مظلوم‌ترین مردمان تاریخ هستند که چند نسل در اردوگاه‌ها زندگی کرده‌اند و سالهاست که آرامش و آسایش را تجربه نکرده‌اند.

وی با تأکید بر حضورپرشور مردم در راهپیمایی روز قدس همچون سال‌های گذشته، اظهار داشت: ما باید یکبار دیگر علاقه‌مندی خود به مردم فلسطین و همچنین انزجار از اسرائیل و از همه مهمتر ظلم و ستم در دنیا را به نمایش بگذاریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مذاکرات هسته‌ای اخیر کشورهای ۱+۵ اشاره و تصریح کرد: دنیا به این واقعیت مهم که عاقلانه‌ترین راه حل برخورد با ایران در همه‌ی موارد به خصوص مسایل هسته‌ای، مذاکره، احترام و گفت‌وگو است، رسید و فهمید که باید با ایران گفت‌وگو کند.

هاشمی با بیان اینکه غربی‌ها خیلی بیشتر از ایران به توافق هسته‌ای نیازمند و امیدوار هستند، خاطر نشان کرد: آنها به دنبال جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستند، این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در فتوای خود ساخت و تولید بمب هسته‌ای را حرام اعلام کرده‌اند.

وی درخصوص خدمات دانشگاه آزاد اسلامی، به چگونگی و چرایی تأسیس آن در اوایل انقلاب و همچنین شرایط دانشگاه‌های کشور در آن زمان اشاره کرد و گفت: الحمدلله رشد کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی به گونه‌ای است که همه منتقدان به آن اعتراف می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح اهداف کلمات «آزاد» و «اسلامی»، گفت: اخیراً به این نتیجه رسیدیم که یک پژوهشگاه بزرگ اسلامی نیز در سراسر کشور ایجاد نماییم تا پاسخگوی نیازهای پژوهشی جوانان ایران در اقصی نقاط کشور باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وجود ابتکارات، اختراعات و طرح‌های بسیار مهم دانشجویان و استادان دانشگاه‌های دولتی و آزاد کشور بر ضرورت تجاری سازی این گونه طرح‌ها اشاره کرد و با بیان این نکته که کشور نیازمند این گونه پژوهش‌های علمی، فنی و تکنولوژی است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند و این ظرفیت را دارد که در پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان به این‌گونه پژوهش‌ها سروسامان دهد.

هاشمی حل مشکل آب و همچنین مشکل محیط زیست از جمله زباله در ایران اسلامی را از ضرورت‌های علمی دانشمندان و دانشگاهیان خواند و با اشاره به قراردادی که اخیراً دانشگاه آزاد اسلامی با شهرداری یکی از شهرهای استان مازنداران منعقد کرده است، گفت: همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور باید آماده باشند تا اگر این طرح جواب داده است، از زباله‌هایی که تهدید زندگی و محیط زیست می‌باشد، به عنوان فرصتی برای تولید انرژی برق استفاده کنیم.

وی با توجه به طرح‌ تجمیع و صرفه‌جویی دانشگاه آزاد اسلامی، و اعتراضات اولیه درخصوص این طرح گفت: الحمدلله پس از دیدن آثار اولیه این طرح، همگان موافق شدند و باید با رعایت همه‌ی اصول به گسترش و اتمام آن طرح پرداخت.

در ابتدای این دیدار، حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به گزارش کاملی از جزییات طرح تجمیع دو و آثار مثبت آن در این دانشگاه ارائه کرد.

همچنین مرتضی موسی خانی، دبیر هیئت امنای استان قزوین، بابک آل طه، دبیر هیات امنای استان کرمان آرین ساطعی، دبیر هیئت امنای استان گلستان دکتر علیرضا امیرتیموری، دبیر هیئت امنای استان گیلان و شهریار عباسی، دبیر هیئت امنای استان ایلام به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در ارتباط با طرح تجمیع دو پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مراقب باش شیخ با این حرفا تندروهای جریان اصلاحات و رنجیده خاطر نکنی تا دوباره به خاندانت حمله کنند.