جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳۹
۱۵۳
حکایت ما و آبرویمان نزد امام زمان علیه السلام

«از لاک جیغ تا خدا»، برنامه‎ای که باید سر تا پایش را طلا گرفت

سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب: 432157
خیلی به رشته عمران علاقه دارم و دلیل این هم آنست که می‎خواهم طوری درس بخوانم که امام زمان علیه السلام ظهور فرمود به من دستور دهند برو مدینه ، بقیع را مثل باب الجواد مشهد مقدس بساز.
«از لاک جیغ تا خدا»، برنامه‎ای که باید سر تا پایش را طلا گرفت
گروه فرهنگ جهان نيوز ـ دکتر محمد لطفی زاده: در ماه مبارک رمضان، برنامه‎ای که پیش از این جمعه‎ها پخش می‎شد، این روزها هر روز عصر از شبکه دو سیما با عنوان «از لاک جیغ تا خدا» پخش می‎شود. در یک جمله اگر بخواهیم حق مطلب را ادا کنیم باید بگوییم این برنامه را از سر تا پا باید طلا گرفت. نه لزوماً به لحاظ حرفه‎ای و فنی، بلکه به لحاظ محتوا و هدفی که دنبال می‎کند.

در قسمت اخیر این برنامه، دختری ۱۶ ساله روایتی از دلیل باحجاب شدنش گفت که انبوهی از معارف اسلامی و عقاید را در زمانی کوتاه به همه ما یاد داد.

مطهره خانم که پس از محجبه‎شدن نام خود را از پرنیا به مطهره تغییر داده است، سرآغاز باحجاب شدنش را اینچنین تعریف نمود:«در حالی که بی‎حجاب بودم و شاید خیلی هم سنگین نبودم و شیطنت داشتم به دعوت دوستانم به هیأت امام حسین علیه السلام رفتم و برای آنکه در هیأت همرنگ آن جماعت باشم در حالی که حتی از چادر تنفر داشتم، چادری به سر کردم و حتی در این راه با مخالفت شدید مادرم هم مواجه شدم.»

وی در ادامه می‏ گوید:«شب اولی که هیأت رفتیم روضه جناب حر را خواندند و این روضه جز توبه و بازگشت از گناه نبود. با خودم فکر کردم گناه من که مثل حر نبوده و امکان بازگشت از یک خطا هست.»

مطهره خانم ادامه داد:«پس از مدتی که در راه بازگشت به منزل می‎دیدم با چادر به سر داشتن از سخنان ناشایست افراد بیماردل در امان می‎مانم یواشکی روسری بزرگ مشکی (چون خودم روسری بزرگ نداشتم) مادرم را برداشتم و سر کردم و تصمیم گرفتم محجبه شوم. مادرم از من خواست اگر می‎خواهم این طور باشم باید همه جا این طور باشم و من هم پذیرفتم هرچند در مهمانی‎ها مورد تمسخر هم واقع می‎شدم اما راهم را انتخاب کرده بود و تنفرم از چادر هم کم و کمتر شده بود.»

این بانوی بزرگ اما ۱۶ ساله از سفرش به مشهد مقدس هم اینچنین گفت:«در هیأتی که در ماه محرم می‎رفتیم قرعه‎کشی می‎شد تا هشت نفر را به مشهد مقدس بفرستند و نام من به عنوان نفر هشتم درآمد ولی با مخالفت مادرم به مادربزرگم متوسل شدم تا بتوانم اجازه سفر بگیرم. به هر حال در مسیر تدارک سفر مشکلاتی پیش آمد و دو بار گرهی به کار افتاد و دوستانم می‎گفتند لابد یکی از ما مانع سفر است و باید در خودمان بیشتر تأمل کنیم. فکر کردم شاید مشکل از من است ولی بار دوم که چادری بودم و توبه کرده بودم احساس کردم مشکل از من نیست و برای حل مشکل به امام حسین علیه السلام متوسل شدم تا اینکه شش ماه بعد مقدمات سفر فراهم شد و به مشهد مقدس مشرف شدیم.»

مطهره خانم از خواب نورانی‎اش در مشهد هم می‎گوید:«شب اول در مشهد مقدس خواب دیدم در صحن انقلاب هستم و خادمان حرم در دو سو ایستاده و به استقبال آمده اند. با خود گفتم لابد منتظر فرد مهمی هستند اما در همان خواب به جلو هدایت شدم و دیدم آقایی من را خطاب فرمود که: بانو، خوش آمدی.»

وی در پایان جملاتی گفت که شاید باید ساعت‎ها منبر و کلاس صرف تبیین این معارف شود. آن جملات به این شرح بود:

- به امام حسین علیه السلام که راه سفرم به مشهد مقدس را هموار فرموده بود قول داده بودم که دیگر به قبل برنگردم. با خودم می گویم اگر پایم را کج بگذارم اولاً خدا می بیند و ثانیاً آبرویم جلوی امام حسین علیه السلام می‎رود.

- خیلی به رشته عمران علاقه دارم و دلیلش هم آن است که می‎خواهم طوری درس بخوانم که وقتی امام زمان علیه السلام ظهور فرمود به من دستور دهند برو مدینه، بقیع را مثل باب الجواد مشهد مقدس بساز.

- اگر سرم برود چادرم به اندازه سرم می‎رود و بقیه‎اش را حفظ می‎کنم.

آری در این شب‎ها باید به امام زمان (که جانمان فدای آن وجود عزیز باد) قول دهیم که به سمت پاک شدن از گناهان برویم و طوری کار کنیم که سرباز آن حضرت باشیم. ان شاء الله
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شیرازی
خداوند این خواهر محجبه ما رو از شر شیاطین حفظ کنه.../خیلیهای دیگه از بانوان غیرمحجبه هستن که مثل مطهره خانم فقط منتظر یک تلنگر هستن/یاعلیمدد
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
اونایی که به این نظر منفی دادن به چی فک کردن؟ نمیفهممشون
نه بابا دستشو...
سعید
Romania
واقعا از لاک جیغ را می بینم لذت می برم. خصوصا این قسمت را...
sara
خوشا به سعادتش
واقعا فکر میکنید ملت این چیزارو باور میکنن؟! مگه ما چند نفر بی حجاب داریم که یهو با حجاب میشن از قضا این تعدادشون حاضر به مصاحبه میشن؟! اصلا مگه هرکی با حجاب شد میاد به صدا سیما میگه من با حجاب شدم بیا ازم فیلم بساز!!! :))
بس کنید این کارای پوپولیستیو و ارزش چادرو اینقدر پایین نیارید
من در یک خانواده مذهبی و چادری زندگی میکنم اینقدر به چادر توهین نکنید
دستور خدا به شما برادر یا خواهر مذهبی "حسن ظن" و "و لاتجسسوا" است.
بله فیض روح القدس ار باز مدد فرماید، به طرف العنینی همه بی حجابها با حجاب میشوند.
چادر ارزش دارد و ارزش آن باید حفظ شود ولی مقوله ای انحصاری نیست که چون شما آنرا دارید، دیگر نباید تبلیغ شود.
ولی به نظر من ادبیات ایشون اصلا به خانواده های چادری نمیخوره کسی چه میدونه...
مثبت اندیش
قسمتی ازحدیث امام رضاع است که مضمون آن اینست که به هرانسانی نگاه کردی اورابرترازخودببینی
بنی آدم
دوست عزیز
این چه طرز تفکریه که دارید؟ اتفاقا چون تعداد اینگونه افراد که مسیر زندگیشون عوض میشه،زیاد نیست،پیدا کردنشون سخت نیست.موسسات فرهنگی،مساجد،هیئتهای مذهبی،مدارس،دانشگاهها و ... جاهایی هستند که مستند سازها سوژه های موردنظر خودشونو به راحتی در هر زمینه ای میتونن پیدا کنن.
ضمنا قصد بنده توهین به شما نیست،اما این از نقص ایمان و ضعف تقید شماست که اتفاقات اینچنینی و عنایات اهل بیت و توجهات خداوند متعال را نسبت به افرادیکه قصد تغییر و کمال گرایی را دارند،نمیتونید باور کنید.
محمد مهدی
United States
توبه کردنش پوپولیستی بود یا چادر سر کردنش؟
راستی چرا به تو بر خورده چادر سرکردنش؟
گفتی از خانواده چادری هستی؟ خانواده چادری چیه ؟
منظورت مذهبی بود دیگه ؟
اگر این خانم کشف حجاب کرده بود میشد توهین به مقدسات ..حالا که چادر رو انتخاب کرده میشه پوپولیستی .....
واقعا چطور باید راه رو به دیگران نشون داد و نمونه عرضه کرد در این وانفسا؟
اصلا تبلیغ حجاب اسلامی و توبه کنندگان چرا شما رو انقدر ناراحت کرده؟




دلیلش مشخصه ...

داری دروغ میگی که مذهبی هستی ...
چشمات ترکید از حسادت و بی دینی....
حالا که اینقد قاضی خوبی هستی حکمشم بده
اول اون شروع کرده بود عزیزجان
ضمنا نمیشه که یه حرف نا ربوط بزنه و بره باید جوابش رو هم بشنوه
متاسفم برایت که مطلب را نگرفتی
واقعا نمیدونم چی بگم ولی فقط میتونم بگم منم یکی ار همون کسایی هستم که یک لحظه از زندگیم گفتم اگه قراره بی دین باشی حداقل بی دین با اطلاعات باش و اگه کسی ازت پرسید چرا بی دینی بتونی کامل جوابشو بدی. اما بعد تحقیق زیاد راهمو پیدا کردم الآن هم خداروشکر چادریم.
و به شما خواهر گلم میگم که اینا دروغ نیست. اینکه شما در خانواده چادری زندگی میکنی و چادری هستی آنقدر افتخار نیست که افرادی در خانواده غیر مذهبی با مخالفت زیاد خانواده چادری میشن افتخاره.
پس دیدتون رو به آدمها عوض کنین.
چه بسیار دخترهای چادری که دیدم و در خانواده مذهبی بزرگ شدن ولی آنقدری که من از چادرم و حجابم مراقبت میکنم آنها نمیکنن. پس در هر طیفی خوب و بد هست و طیف‌ها مایه افتخار نیست
Germany
شما در خانواده مذهبی رشد کردی و نعمت محیط مذهبی را داری و خبر از بیرون نداری خانم. این برنامه ها خیلی تاثیر گذارند و من خودم چند قسمت این برنامه را با دختر 13 ساله ام با هم دیدیم .
طوبی اسحاقی
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیزم
واقعا چرا شما اطلاع تداری بیخود و بی جهت مردم رو زیر سوال میبری؟؟؟؟
یکم واقع بین باش
نه قرار نیست هرکسی چادری میشه بیاد بگه بیا از من فیلم بگیر...
این تفکر ابتدایی ترین تفکر یک مبتدیه
برای ساخت هرقسمت این برنامه بسیار تلاش میشه
من خودم شاهد هماهنگی هاشون بودم
که باکلی پرس و جو این سوژه ها پیدامیشن وحتی انتخاب میشن
من بعید میدونم شما از یک خوانواده ی اصیل محجبه باشید
محجبه ای که عقاید هم جهت خودش رو زیر پا له کنه محجبه نیست
چه توهینی؟؟؟؟
چراباید توهین بشه؟؟؟چراپاک بودن این بچه ها زیر سوال میره؟؟؟
چرا نمیخواید ببینین چند نفر حالا هر چندنفر که محجبه میشن یه سری داستان های خاص دارن؟؟؟
همه ی کسایی که محجبه شدن اینجور داستان های خاص و ویژه ندارن
اگه میبینی این نمونه از خواهرای من اینچنین ویژه هستن خواست خداست.
لطفا جو سازی الکی نکنین
سمانه
Iran, Islamic Republic of
شما اگه تو یک خانواده به معنای واقعی چادری بزرگ شدی که من بعید میدونم ! هیچ وقت از این حرکت ارزشی با این الفاظ یاد نمی کردی اگر این کار باعث بشه که فقط یک نفر تغییر کنه کار بسیار بزرگیه نمی گم چادری بشه بلکه این فضای مسمومی که نسبت به چادر و چادری با این حرف های بی پایه و اساسی که از طرف امثال شماها در ذهن این بچه های پاک ایجاد شده رو یکم تغییر بده فوق العاده است با این کار ارزش چادر بالاتر میره نه پایین
مطهره
دوست عزيز من همون مطهره ايم كه صحبت كرده من خودم خواستم صحبت كنم وأين داستان كاملا صحت داره من نگفتم كسي بياد بگه دروغه يا باور نكنه مهم قولي بود كه به خدام دادم التماس دعا يا علي
ایرانی
اگه کارت برای خدابوده نیازبه صحبت درصداوسیما نبودواگربرای خودنمایی وریا این کارراکردی برووتوبه کن که دیگران رابااین داستانت فریب دادی.
مسلمان ایرانی
واقعا باید از خودت خجالت بکشی با این طرز حرف زدنت! یعنی چی وقتی یه کار خیر انجام داده باشی اگر بدونی که با گفتنش تبلیغ میشه باید بگی. الان خیلیا فکر میکنن که دیگه از این اتفاقا نمی افته اما با گفتنش میبینیم که هنوز هم تو جامعه هستن همچین کسانی.
ایرانی
اون کسی که بایدخجالت بکشه ...
ایرانی
جهان جان،چرانظرات رواینقدرناقص منعکس می کنی،قربونت کامل منعکس کن دیگه،
اﺷﺘﺒﺎﻩ ﻣﺜﺒﺖ ﺩاﺩﻡ
جو رو طوری تغییر دادند که یک دختر بدحجاب با وجودیکه عملا در حال عرضه خود و گسترش گناه و تبلیغ بی عفتیه به محض اینکه چپ بهش نگاه بشه پشت تابلوی «اگر دین دارید قضاوت نکنید» خودشو پنهان میکنه ولی خانمی که حجابشو با وجود سختیها حفظ میکنه با انواع قضاوتهااز جمله ریاکاری روبرو میشه!!غافل ازینکه ریا گناهیه که به نیت افراد مربوطه و جز خدا از نیت انسانها خبر نداره!جناب ایرانی چطور از نیت دیگران خبرداری؟اگر با منطق شما هر کسی بخواد از ترس انگ ریا هر عمل مثبتی به پستوی خانه رو برده بشه که جامعه رو باید گناه برداره!اگر نمیدونستید بدونید که حتی حدیث داریم که عمل درست با نیت ریا بهتر از بی عملیه!مثل اینکه یکی بگه نماز نمیخونم تا ریا نشه!مسجد نمیرم تا ریا نشه!طرز فکر شماست که فساد رو ترویج و گسترش میده!
سبکبال
هر کار درستی باید تبلیغ بشه،باید گفته بشه.
چرا اگر کاری برای خداست،نباید گفته و بیان بشه؟ بله،نباید تظاهر کرد،نباید ریا کرد،نباید برای کاریکه برای خدا انجام میدیم به کسی منت بذاریم،اما باید...
باید کارهای ارزشمند و خدایی،بیان بشن.پس تبلیغ دین چطور ید باشه؟
خداوند در قرآن کریم میفرماید(و من یعظم شعائرالله فانها من تقوی القلوب) کسیکه شعائرخداوندی را بزرگ بداره همانا که اینکار از تقوای قلوب است.از راههای بزرگداشت ارزشهای خداوندی،تبلیغ آن برای اشاعه در جامعه است.
United States
ایرانی عزیز! اگه ریا هم کرده باشه کار درستی کرده! مگه این بی حجابها و بی بندوبارها نیستن که با بی پروایی و پر رویی هرچه تمامتر دارن ریا و خودنمایی میکنن؟ پس بذار محجبه ها هم به حجابشون افتخار کنن و ریا کنن!!!!!!
مثلا ایرانی! یکی از کارهایی که برای خدا انجام میشه امر به معروف و نهی از منکره و بهترین امر به معروف و نهی از منکر همین الگوی عملی شدنه
توبه رو تو باید بکنی (البته اگه مسلمون باشی و الا که کلا بای بای) که میخوای جلوی این کارو بگیری و تازه به طرف تهمت ریا هم میزنی این برچسبها دیگه از مد افتاده برو یه فکر تازه کن برای مبارزه با امر به معروف و نهی از منکر
ایرانی
ظاهراشماهم جزوهمون منافقین ریاکاری هستی که چادروسجاده هاتان فقط برای کاسبی وفریبه ،....
آقای ایرانی چیزی از گناه تهمت شنیدی؟
مطهره
عزيز دل از من دعوت كردن بيام تبليغ حجابمو كنم و همه كسايي كه منو ميشناختن بفهمن پرنيا يا مطهره تغير كرده و اون ادم سابق نيست و از كارم پشيمون نيستم شما هم بهتره اگه دوس داري نقد كني نقد سازنده بكني تهمتات همه حق الناس محسوب ميشه
عزیزم باید اول ببینی طرف مسلمون هست بعد حرف از حق الناس بزنی
دوست
United States
شما دارید با این کار کناه بد حجابی و یا بی حجابی در جامعه رو بزرگ جلوه میدید!...
United States
یعنی الان کوچیکه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر چه جوری باشن بزرگ خواهد بود؟؟؟؟؟؟
قسمتی و کوهی
دوست عزیز بد حجا بی یا بی حجابی تو جا معه ی ایران بزرگ هست
به نظر شما بیحیایی و بی عفتی کم چیزیه؟؟
طرف مسلمون هم نباشه نمیتونه با ظلم و تهمت و ضایع کردن حق دیگران، از زیر مجازات حق الناس در بره..
مطهره جان منم دوروزه چادرسرمیکنم منم ازحضرت علی کمک خواستم ک توبه کنم برنامتون خیلی روتصمیمم استوارم کردممنون ایشاالله موفق باشی برای منم دعاکن
Iran, Islamic Republic of
کلا به نظر من اینا که میگن توی این برنامه همش چرت و پرته. من خودم اوایل این برنامه رو میدیدم خیلی هم تحت تأثیر قرار گرفتم اما حالا که به بعضی حرفاشون فکر میکنم میبینم با عقلم جور در نمیاد..اخه ینی چی که یارو میاد میگه حضرت زهرا اومد به خوابم!! جالبه که همشونم خواب میبینن متحول میشن!! اوایل این برنامه رو خیلی دوس داشتما ولی الان میبینم با منطقم جور درنمیاد..حالا هی حمله کنین نظر بدین حرفاتون اصن مهم نیس کلا تا اونجایی که فهمیدم مذهبیا و اونایی که ادعای دین داری دارن اما دین رو دارن به مسخره میگیرن با کارا و حرفاشون، خیلی ادعای چیز فهمی دارن
محسن
یک بحث داریم با عنوان برانگیختگی:
...
علی
مثال تو که دین را در انحصار خود میدانید هیچ کمکی به دین نمیکنید.البته این ازحسادته شایدفکرمیکنی بااین که سالهاست محجبه ای چرا مورد عنایت قرار نگرفته ای؟به خودت برگرد و پاسخ را در درون خودت جستجو کن شاید اخلاص نداشته ای.
چرااتفاقاوقتی بدونی کارت ممکنه روبقیه تاثیرخوب بذاره بایدهمه جاجاربزنی
لطفا دیگران رو قضاوت نکن ایرانی جان
خداوند احکم الحاکمین است
محتاجیم به دعا
ﺑﺎﻧﻮﻱ نﻧﻘﻼﺑﻲ
ﺳﻼﻡ ﺩﻭﺱت ﻋﺰﻳﺰ.ﺑﻬﺖ ﺗﺒﺮﻳﻚ مﻳﮕﻢ ﺩﻭﺳﺖ ﻣﻨﻢ مﺛﺒﺖ ﺷﻤﺎ چﻧﺪ ﺳﺎل ﭘﻴﺶ مﻣﺤﺠﺒﻪ ﺷﺪﻩ ﻭﻗﺘﻲ ﺑﺮﻧﺎﻣﺘﻮﻧﻮ ﺩﻳﺪ ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻮﺷﺶ اﻭﻣﺪ ﺑﻘﻴﻪ ﻫﺮﭼﻲ ﻣﻴﺨﻮاﻥ ﺑﮕﻦ. .ﺑﻴﮕﻨﺎﻩ اﺻﺒﺎ ﻣﻬﻢ ﻧﻴﺴﺖ
شما اول باید به قدرت لایتنهی خدا ایمان بیاری تا این چیزا رو متوجه بشی مگه نشنیدید که خدا در قرآن فرمودن تعز من تشاء و تذل من تشاء پس این چیز بعیدی نیست که حتی همه ی بی حجابا یک شبه با حجاب بشن و همه ی باحجابا یک شبه بی حجاب بشن این قدرت خداست و لطف خداست که به هر کی بخواد عطا می کنه کم و زیاد هم نداره منتها تو درک ما کم می گنجه اما زیاد نمی گنجه این مشکل از ماست دلیل نمیشه که نفیش کنیم
ممنون که این مطلبو گذاشتید یا زهرا(س)
یه دختر چادری ک چادرشو دوس داره
Iran, Islamic Republic of
مشکل دقیقا همین جاست که شمای به اصطلاح مذهبی،چادروحجاب و منحصر ب خودت میدونی
اتفاقا همینجور برنامه هاست که باعث میشه یه تلنگر به بعضی دختر خانوما واردشه تا راهشونو پیداکنن
بس کنین از این همه بدبینیو خشک مقدس بازی
اسلام چیزی نیس ک امثال شما فک میکنن
خانم عزیز شما از کجا می دانید که ایشان چادری باشد شاید ایشان از همان افراد بی دین است که مخالف چادری ها هستند و حالا به دورغ می گوید که در خانواده مذهبی زندگی می کند که مردم را گول بزند و چادر را بد معرفی کند .
در فضای مجازی...
این برنامه تلنگر که نیست شده مسخره ی دخترا!
مسخره کردن کار انسان های شریف نیست
سیما جهانباز
سلام. خانم محترم گمونم انصاف نیست تو این ماه عزیز انقدر بی انصافانه گروهی رو زیر سوال ببرید ک خیلی از ماها شاهد بی خوابی ها و نزدیک ب دو سال تحقیق و پرس و جو و بدنبال این خانم های عزیز بودن ، من متاسفم ک کسی این قضاوت رو داره میکنه ک خودش هم چادریه ، یعنی چی آخه ؟ میدونید چندین نفر چقدر زحمت کشیدن تا تونستن این افراد رو از سرتاسر ایران پیدا کنند ؟ میدونید چقدر رفتن و اومدن تا بعضی هاشون راضی ب مصاحبه شدن ؟ بله خانم محترم ، بیشتر از اونچه فکر میکنید افرادی هستند ک بی حجاب بودن و با حجاب شدن ، ک این تعدادی ک برای دل آقا امان زمان (عج) راضی ب مصاحبه شدن شاید ۲ درصد از اونهمه افرادی ک تحول مثبت داشتن نیستن ، از خدا میخوام تو این ماه عزیز و ب حرمت این شبای قدر گناه تهمت و قضاوتتون رو ببخشه ک انقدر راحت و بدون اندیشیدن و ترس از خدا این همه آدم رو قضاوت کردید و بهشون تهمت زدید. توبه کنید تا سالها زیستن در خانواده ی مذهبی و چادری بودنتون یک شبه بر باد نرفته. وای و وای و وای ک جواب این همه آزار و سختی ک عوامل این برنامه چ برای پیدا کردن این افراد و چ برای راضی کردنشون و چ ساخت و سفرهاشون ب شهرهای مختلف و ب تبع سختی هاش رو چی میخواید بدید ..... توبه کنید خواهرم شما از سهم خودتون توبه کنید ، دیگرانی هم ک قضاوت میکنند خودشون میدونن و خدای بالا سرشون و جواب قضاوت و تهمتهاشون .
....با این برنامتون
معلومه تو از اونایی که از بدپوششی خوشت میاد یا دختری که میخوای خود نمایی کنی یا پسری که لذت جویی میکنه
شهروند طبری
United States
هموطن وهم کیش گرامی!
مگر عیبی داشت حسن ظن می داشتی واین گونه تشکیک نمی کردی؟
پدر ما را همین سوء ظن ها درآورده است!!
زبانت به دعا نمی چرخد لااقل این همه بذر بدبینی نپاش!
خدایا همه را هدایت فرما!
...چرا صداوسیما که این برنامه را در بدترین ساعات ممکن پخش میکند و در نتیجه حتی این خواهر چادری هم حاضر به قبولش نیست چون برنامه را ندیده
من کلا به این طرف مشکوکم چه برسه به اینکه از خونواده چادری باشه
United States
من خودم چند تا از این آدمها رو میشناسم. ندیدن که دلیل بر نبودن نیست. این ...چیه جنابعالی درآوردی؟؟
اگه دلت از جای دیگه پره برو اونجا خالیش کن
مثلا به قولت خودت تو خونواده مذهبی زندگی میکنی!!!!!!!!!!!!!!!
خالی میبنده که مذهبیه...
میخواد سخنش رو بقبولونه
باشه تو گفتی و ما هم باور کردیم! ؛))
تو از طرف خودت حرف بزن نه از طرف ملت آره ما باور میکنیم من خودم 4 نفر همینجوری رو میشناسم که چادری شدن که دو تاشون کاملا بی حجاب و از خانواده خارج برو و بیا هستن و با وجود مخالفت خانواده محکم ایستادن حتی یکیشون روبنده هم میزنه یکیشون هم گاهی حجاب داشت گاهی نداشت و یکیشون حجاب خیلی افتضاحی داشته که مرتب حراست دانشگاه بهش تذکر میدادن
جواد
معلومه که از مذهبی بودن و چادری بودن خسته ای، یا اگه اینجور هم نیست، نشاط دینی نداری
علی
تو که میگی توی یک خانواده مذهبی هستی...
دوتا نظر در مورد تو میتونم بدم...
1-اینکه مذهبی نیستی و داری خودت رو جزمذهبیون قرار میدی که حرفت رو موجه جلوه بدی
2-بفرض مذهبی هم باشی...ارزش اسلام رو یک تازه مسلمان اروپایی یاغربی میفهمه تا کسی که در یک کشور اسلامی زندگی میکنه. ودر مورد حجاب هم صدق میکنه
علی اصغر
Germany
من با علمی که دارم به یقین میگویم که شما نه تنها چادر بسر نمیکنید حتی دین هم ندارید. اگر اصرار دارید میتوانم IP شمارا اعلام کنم و محتوای برخی جستجوها و حتی پیامهایتان را بگویم. وای اگر پرده ها بیفتد. پناه میبرم بخدا
میشه بگید کجاش اونقدر عجیبه که نشه باور کرد ؟!
United States
یعنی شما می فرمایید طرف بیاد با عکسای دوران بدحجابیش مصاحبه کنه بگه این عکس منه الان اینجوری شدم!!!!!!!!!
اینکه نمیشه! اونایی که باس بگیرند، مطلب رو می گیرند!
امان از بهنه های بنی اسرائیلی
الهام
سلام واقعا برنامه ی خیلی خوبیه از همه ی کسانی که در درست کردن این برنامه زحمت کشیدند تشکر میکنم امیدوارم این برنامه بازهم ازامه داشته باشد
United States
اره تعدادشون کمه.
ولی به لطف خداهستن کسایی که با دعای دیگران وعنایت خدا منقلب میشن وراهشون عوض میشه.همونجور که هستن کسایی که با صحبت هاوتحقیق راهشون عوض میشه.مردم دلشون از سنگ که نیست...حقیقت جذبشون میکنه
مگه حتما شما باید ببینی کی با حجاب شده؟!بیا جایی ک من میرم ببین چند نفر با حجاب شدن...درضمن خودگروه دنبال افراد میگردن
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
ببخشید ولی احرفتون کاملا غلطه چون من خودم با دیدم این برنامه خیلی دیدگاهمم عوض شد و مطمعنم کسانی هم مثه من هستند تو این جامعه که کسی نیست یا راهنماییشون کنه یا حتی یه تلنگری باشه کسایی که حجاب باطن دارند ولی ظاهرشون حفظ نمیکنن و به نظرم دیدن اینجور برنامه ها خیلی مفید و موثر هستش برای حفظ حجاب کاملشون و این موضوع هیچ ربطی کم شدن ارزش چادر نداره چونکه با این اطلاع رسانی و افرادی ک میارن نشون میدن به خیلیا میفهمونن ک ارزش چادر خیلی بالاست و به این راه تشویقشون میکنن
به نظر شما این بی احترامی به چادره؟!!!!
لطفا نگاهتون رو عوض کنید مثبت اندیش باشید
تصنعی است
دیدتونو عوض کنید
دوست عزیز، باور کن نمیخواهم پیش قضاوت کرده باشم و به نوعی خدایی ناکرده بدون اطلاع از مسیر فکری جنابعالی، به شما تهمتی رو روا کنم. فقط از لحاظ یک نگرانی میگویم و بس ...
شما که این واقعه برایتان باورپذیر نبوده است، امیدوارم خیلی از وقایع دیگر که بسیار دورتر از ذهن بودند، برایتان باورپذیر نبوده باشد، مثل دزدیده شدن 11 میلیون رأی در انتخابات ریاست جمهوری کشور، مثل کلکسیون اسب ها و عصاها برای رهبر معظم انقلاب، مثل هم کاسه بودن دلواپسان مذاکرات با رژیم سفاک اسرائیل، و مثل خیلی چیزهای دیگر که باورشان سخت است ...
United States
یه کمی ساده تر حرف بزن تا بفهمیم چی میگی!
شیرازی
منظورش این هست که بعضیها چادری شدن ...
ما که خیلی با این برنامه حال میکنیم تو میتونی نگاه نکنی
حسود
چون خوشت نمیا میگی تصنعیه...
خدا حفظش کنه خیییلی برنامه ی دوست داشتنی ای هست خیییلی دوستش دارم
عمار
لطفا اگر امکان دارد این برنامه را درساعت پر بیننده مثل ساعت 10 شب شبکه 1 پخش شود .باتشکر وقدردانی
انبوه معارف؟؟!
پ نه پ!
بنده موافق برنامه هستم اما اینکه بگیم در برنامه ۱۶، انبوه معارف بود، قبول ندارم و مبالغه کردید.
بله...
انبوه معارف...
و تو هنوز متحول نشدی...اندکی تامل کن با خود ای نفس
خیلی برداشت عوامانه ای است برخورد سطحی با حجاب مهمترین رویکرد این برنامه است خدا شفایتان دهد
خدا تو را شفا بدهد که سخت مریض هستی ان هم به مرض سرطان
اونم سرطان نفس اماره
حسود هرگز نیاسود
حوریه
دوست عزیز به جای قضاوت نابخرادنه ات با گوش دل پای یکی از این برنامه ها بشین ببین که ما خیلیامون با مدهبی بودنمون از اول عمرمون هنوز نتونستیم نفسمون رو قربانی کنیم. بهت پیشنهاد میکنم اون قسمت خانم الهام قاجار رو از اپارت بگیر و ببین وگوش بده با گوش جانت.اون وقت با خودت قضاوت کن تو اگر باید و نباید پدرت نبود چقدر بندگی خدای عزوجل رو میکردی .ببین چند بار پا روی نفست گذاشتی و چند بار به رسم عادت به نماز ایستادی و یا چادر به سر کردی. من خودم یه روزی مدعی بندگی خدا بودم ولی الان مبینم چقد دستم خالیه .خدایا عاقبت مان را بخیر کن
... اصلا یک عارف بود واقعا بعضیا کجا هستن و من شوت و پرت کجا
عاطف
Iran, Islamic Republic of
بسیار برنامه خوب واثر گذار است . یک دختر جوان نخبه در یک خانواده با فرهنگ ، از برزخ بی تفاوتی به سوی بهشت بندگی خداوند بزرگ رهسپار شده آنهم نه احساسی ، عاطفی بلکه با استدلال ومعرفت ...این برنامه اعتماد به نفس دختران جوان این مرزو بوم را افزایش می دهد که تا کمتر متاثر از شانتاژ های رسانه ای وفضای مجازی وادار اطوار های هنرپیشه ها شوند .خدات به دست اندر کاران تولید این برنامه.
یا صاحب الزمان
با سلام به دوستی که گفتند در خانواده مذهبی زندگی می کنند،دوست عزیز همون مذهب و دینی که میگید توش بزرک شده فرموده سو ظن گناه کبیره هستش، چطور میتونید شما و دوستانی که گفتند این برنامه تصنعی هستش انقدر راحت قضاوت کنید من خودم از افرادی هستم که در این برنامه شرکت کردم و فقط ان چیزی رو که برام اتفاق افتاده بود چیزی نگفتم و تمام ما هایی که تو برنامه لاک جیغ شرکت کردیم فقط یه هدف داشتیم اینکه شاید یک نفر فقط یک نفر اگاه وبیدار بشه،من خودم وقتی خانم هایی رو تو خیابون مترو و... میبینم که چقدر ارایش کردن یا دابم به فک ظاهر شونن تو دلم میگم خدایا منم یه روزی تو ابن مسابقه خو نمایی و زیبا تر بودن بودم تو اگاههم کردی پس این بندگانتم اگاه کن...
متاسفم
واقعا برنامه اش عالی است. بعد از نزدیک به سه دهه از انقلاب فک کنم اولین برنامه ای ست که برای حجاب ساخته میشه
ساخته شده اما نه اینطور تأثیرگذار و جالب
چه تیتر جوگیرانه ای...
برنامش معرکه است ولی حیف که خوب اطلاع رسانی نشد من فقط چند قسمتشو از وسط دیدم
من به طور تصادفی دو قسمتش و دیدم خیلی عالی بود خودم از سن 16 سالگی با حجاب شدم تا قبلش بد حجاب بودم یعنی موهامم گاهی بیرون میومد سهوا برام مهم نبود ولی از سوم دبیرستانم دیگه با حجاب شدم واقعا تجربه هایی که میگفتن خودم حس میکردم
منم بی حجاب بودم، پارتی میرفتم، و ... کارهای دیگه الان محجبه شدم و مذهبی...
رضا
برنامه عالیه خیر ببینید
زهرا
عالی بود
مطهره جان تولدت مبارک به دنیای زیبای ما توابین خوش آمدی
United States
من همون کسی هستم که اکثر این کامنتا به من حمله کردن ینی کامنت نویس اولم ـ
کافیه همین کامنتارو بخونید تا با طرز فکر موافقان اینجور برنامه ها آشنا بشید ـ دیگه تهمتی درباره من و خانوادم نبود که بهم نزده باشن! بهتره بجای این برنامه ها همین اخلاقمونو درست کنیم که خودش بهترین تبلیغ اسلامه و نیازی به فیلم بازی کردن نیس

دفاعمو از خودم تایید کن تا پیش خدا مدیون نشی
United States
شما نفر اولی نیستی چون آی پی نفر اول با شما فرق داره!
علی اصغر
Germany
دقیقا منم ردشو زدم، دوست ندارم پرده دری کنم آبروشو ببرم که تو چه طیف و فازیه و اصلا دینو ایمان داره.
سعيد
شما چه طور آي پي مي خوني ؟
...
اگر منظور شما این کامنت است که:

«واقعا فکر میکنید ملت این چیزارو باور میکنن؟! مگه ما چند نفر بی حجاب داریم که یهو با حجاب میشن از قضا این تعدادشون حاضر به مصاحبه میشن؟! اصلا مگه هرکی با حجاب شد میاد به صدا سیما میگه من با حجاب شدم بیا ازم فیلم بساز!!! :))
بس کنید این کارای پوپولیستیو و ارزش چادرو اینقدر پایین نیارید
من در یک خانواده مذهبی و چادری زندگی میکنم اینقدر به چادر توهین نکنید»

بهتر است یک بار دیگر کامنتی که گذاشتید را با دقت بخوانید تا ببینید اولین کسی که تهمت زد خود شما هستید که سازندگان و مهمانان این برنامه را متهم به دروغگویی و کارهای پوپولیستی کردید!
پس اگر اینجا یک نفر شایسته ملامت باشد خود شما هستید چرا که به قول معروف کلوخ انداز را پاداش سنگ است!
کاری را که خودتان در حق دیگران مرتکب شدید نمی پسندید که در حق خودتان روا شود تازه شما کسانی را زیر سؤال بردید که دیده شده اند و نام و نشان دارند اما دیگران فقط با یک کامنت بی نام و نشان مواجه بودند!
مگر دستور پیشوایان دینی ما این نیست که آنچه برای خود می پسندید برای دیگران هم بپسندید و آنچه برای خودتان نمی پسندید برای دیگران هم نپسندید پس قبل از هر کس بهتر است به فکر اصلاح اخلاق و اندیشه خودتان باشید و به چیزی که به دیگران توصیه می کنید اول خودتان عمل کنید.
United States
واقعا براتون متاسفم ....
چرا ی دختر محجبه باید از تبلیغ حجاب و ترویج اون ابراز ناراحتی کنه؟؟به عنوان یه دختر چادری از گسترش حجاب کاملا حمایت میکنم به خصوص که در این برنامه دلیل انتخاب حجاب داره به شکل مستدل و منطقی به شکل نوینی بازگو میشه..
بهاء
خواهران من
شما ناموس امام زمان.عج. هستید.
پس ناموس امام زمان مراقب خودت باش.
این چه اسمیه؟!!! البته ببخشیدا !
عججججب
بهاء
مروارید تا زمانی که در صدف باشد درخشان است
و زمانی که از صدف جدا می شود کم کم درخشش خود را از دست می دهد.
پس ای ...
همیشه درخشان باش.
من همه را ه ها رو رفتم راهی جز با خدا بودن نیست اما چه کنم که کم صبر ترینم تو این شب ها دعام کنید
شقایق
سلام خدا با ماست و همیشه بهمون کمک میکنه مخصوصا جاهایی که فکرشو هم نمی کنیم پس صبور باشین
مریم
برنامه لاک جیغ تا خدا می توانست اثر گذار باشداگر هدف سازنده فقط تبلیغ حجاب بود اما به نظر می رسد گزینشی در انتخاب سوژه ها نیست و بعضی افراد فقط به قصد معرفی خودشون جلوی دوربین می ایند و موضوع ناراحت کننده ی دیگر نااشنایی سازنده با اموزه های دینی ست در این برنامی از مجریانی استفاده شده که لباس اندامی می پوشند وحجابرا به طور صحیح رعایت نمی کنند حرفهای بی معنی و سبک می زنند وحتی به دنبال معروف شدن باتکرار لوس اسم مجری هستند خدا همه ی ما را به راه راست هدایت کند
نیت خوانی میکنی؟!؟
محمد
United States
با سلام به همه دوستان عزیز.
دیشب یه حدیث از رسول مکرم اسلام دیدم گفتم اینجا بنویسم دوستان هم لذت ببرند.
فرمودند : اگر جوانی توبه کند، به اذن پروردگار از شرق تا غرب عالم تمام گورستان ها به مدت چهل روز از عذاب رهایی می یابند. وسپس فرمودند نورانی باد چهره کسی که این حدیث را به دیگران برساند.
یا حق
توفیقی
همون که گفتید :این برنامه را از سر تا پا باید طلا گرفت
تشکر از کلیه عوامل این برنامه و آرزوی تلاش بیشتری از صدا و سیما برای تداوم این گونه برنامه ها
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
باشد که رستگار شویم
آشنای ناشناس
علیخانی با بازی با کلمات بجایی نخواهی رسید از برنامه از لاک جیغ تا خدا هم می توانی خیلی چیزها یاد بگیری.
راستی راستی هنوز هم فکر میکنی خیلی از مردم باورت دارند.
امید
ریزش ها و رویش ها. ...
احدی
برنامه عالیه اما زمانش داغونه
شاهد
بسیار موافقم با این نظر

من که برای دیدنش یا ساعت کوک می کردم یا بیدار می ماندم . ارزشش را داشت.
دلیلش واسه رفتن به رشته عمران مثه دلیل من برا رفتن به رشته حسابداریه
United States
منم دلیلی برا رفتن به رشته برق پیدا کردم!
مرضیه
ازبهترین برنامه های ارشادی و هدایتگرست
ناشناس
این پیام برسد دست تولید کنندگان برنامه نکته به نظر مهم هست اینکه مجریان برنامه باید دقت کنند درست است که محوریت برنامه با بانوانی هست که محجبه شده اند ولی مجریان هم باید اهل رعایت باشند و دقت کنند در نوع پوشش خود که برکت کار نرود مثلا اینکه باید پاکیزه و به طور منظم و اراسته بود یک چیز است و ارایش کردن یک چیز دیگر وذهن مخاطب همراه اینکه اصل داستان را میبیند از این صحنه هم پیام میگیرد و برای یک کار مستحب به حرام مرتکب نشویم واین کارها نیاز به کمی دقت دارد.
شاهد
دست سازندگان این برنامه درد نکنه. خدا از ایشان راضی باشه.
خداییش جای این برنامه در صدا و سیما بسیار حالی بود. این هم یکی از واقعیات جامعه است که باید در موردش تحقیق و بررسی شود، باید به بحث و نظر گذاشته شود.
فقط اشک ریختم خوش به حالش
پری
Romania
بچه هافرقی نداره چادری یابی حجاب بیاین بهم احترام بذاریم وهمدیگرو دوست داشته باشیم پیامبرماحتی اون مردیهودی ودوست داشت.
م
ببخشید اصل احترام گذاشتن قبول ولی وقتی وظیفه ما در جایی امر به معروف ونهی از منکر شد با حفظ احترام ودوری از تهمت وسرزنش باید به وظیفمون عمل کنیم معمولا ما دوستانی داریم که در برخی مسائل سستی میکنند مانند مسئله حجاب خوب ما که ارتباط محبتی و عاطفی با دوستمان داریم چه اشکالی داره تذکر بدیم در این گفتن ها وتذکرات دوستانه واقعا تاثیر هست و گرنه چرا خداوند به پیامبر دستور به تبلیغ دین ان هم به روش انذار گونه میدهد.
رایی
برنامه ی خوبیه.ممنونم از دست اندرکاران محترم برنامه از لاک جیغ تا خدا.
...وقتی شهیدی وصیت می کنه که سیاهی چادر شما از خون من رنگین تره ینی چی؟چادر ینی دوری از خودنمایی.من خودمم لاک جیغی بودم.البته تا پارسال.به لطف خدا چن ماهیه که چادری شدم.اما سعی می کنم دقت کنم رو حجابم.
...به نظرم اگه کمی دقت شه بد نیس.چون چادر و کلا حجاب حرمت داره.اگه درست تفهیم نشه یا نشون داده نشه اونطوری میشه که توو سطح جامعه کلی چادریه بدحجاب می بینیم.چادر میذارن با یه کیلیپس گنده زیرش.روسریهای جیغ.آرایش.مانتوهای رنگی.البته من با رنگ شاد مخالف نیستم.فقط اگه چادر ،چادر باشه باید به پوشش زیرشم دقت بشه و از طیف رنگایی استفاده بشه که خودنمایی نکنه.
دختر مشهدی
سلام به همه . من هم دختر بدحجابی بودم نزدیک یک ساله محجبه شدم .. دختری بودم که سخت روی بدحجابیم پافشاری میکردم و دنبال باز کردن بیشتر خودم بودم .. ولی اتفاق عجیبی که برام افتاد به کلی من رو نجات داد و به اصالتم برگشتم . علت بدحجابیم عدم اعتماد به نفس - نداشتن جرات و جسارت حجاب و بیسوادی دینی ام بود .. وقتی محجبه شدم سوادم رو به شدت بالا بردم . الان از حجابم لذت میبرم و عاشقشم . به نظرم خدا برای حجاب به دخترهای استسنا رو میکنه ..حتما چیزی دارن که مورد لطف قرار گرفتن . در اخر بگم برنامتون عالیه دو ماه پیش به طور اتفاقی پیدا کردم و الان با جون و دل پیگیری میکنم .. خودم که محجبه شدم دیدم بازتر شد و به اطرافم بیشتر توجه میکنم و میبینم در مشهد کسانی که به حجاب برگشتن خیلی زیادند .. خواهشا مشهد هم بیایین و من شماره ای بهتون میدم که از این طریق سوژه ها رو پیدا کنید . در ضمن خیلی اسلام به حجاب + نظم و نزاکت و اراستگی توجه کرده .. احسنت بر خانمهای محجبه ی تمیز و شیک و باحیا . نجیب .
مریم
سلام ببخشید کسی میدونه من باید چجوری برم به برنامه ی از لاک جیغ تا خدا؟
من تازه چادری شدم و خیلی دوس دارم برم تو این برنامه
اگه کسی دراین مورد اطلاع داره به من بگه لطفا
ممنون
لاله
اقای بافقی من دختر 18 ساله ام و این برنامتون بهم تلنگر انداخت واسه همین رفتم دنبال اطلاعات حجاب . الان تو فکر رفتم اخه بدحجابم . تو رو به حضرت عباس این برنامتون رو ادامه بده تا اخر . اگر امام زمان و دوست دارین برنامتون رو ادامه بدین چون سوژه هم زیادن . خدا خیرتون بده .
مهربان
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من از کسانی که باعث وبانی ودست اندر کار این برنامه فوق العاده زیبا کمال تشکر را دارم وامیدوارم این برنامه گسترده تر شود تا کودکان ما با این طرز تفکر باز پیش بروند .وبزرگ شوند.انشالله صاحب عصر والزمان حامی شما باشد.
سیده لیلا
با سلام خدمت شما همگی عزیزان از برنامه ی بسیار بسیار خوبتان نهایت تشکر و قدردانی را دارم بنده شخصا جز آن دسته از افرادی هستم که به دلیل اتفاقی که در حرم آقا امام رضا برام افتاد عاشق حجاب وچادرم شدم
امیدوارم این برنامه ی بسیار خوب همچنان ادامه داشته باشد موفقیت شما عزیزان آرزوی قلبی ماست
گلی
اجرتون با فاطمه زهرا.......

لطفا سوژه هاتون رو کمی خاص تر انتخاب کنید با تشکر.....

(مثلا سرگذشت خانوم الهام ق... واقعا تاثیر گذار بود)
زینب
United States
منم یک دختر خیلی بدحجاب بودم...
درست 6 ماه کتاب خوندم و تحقیق کردم و بعد بهم تلنگر وارد شد که واقعا حق با اونها بود . من الان محجبه شدم شدم ولی محجبه ی مانتویی مانتو بلند و روسری جلو و موهام پوشیده است . به خدا قول دادم که اینقدر مغرور و باشخصیت بشم که دیگه غرورم اجازه نده کسی موهام ببینه ...
بانو
Romania
سلام منم خیلی بی اعتقاد بودم ولی هم محجبه شدم هم راه زندگیم عوض کردم کاش می تونستم تو این برنامه شرکت کنم
مریم
اون کسایی که میگن دروغه و هر طور دلشون می خواد قضاوت میکنن و حکم میدن فقط میتونم بهشون بگم واقعا براشون متاسفم .من خودم یکی از کسایی بودم که به خاطر افراد چادری که فقط چادر به سر دارن و هیچی از مسلمونی نمیدونن از حجاب متنفر بودم اما حرفای ساده این عزیزان باعث شد به خودم بیام و فهمیدم دین و حجاب واقعی خیلی با این چیزی که بعضی از چادریها دارن عرضه میکنن فرق داره و خداروشکر الان منم یکی از افراد محجبه هستم و فقط دعا میکنم مثل بعضی از این چادریها کاری نکنم که کسی با دیدن من از دین متنفر بشه که شرمنده خدا و امام زمانم نشم
علی
اون خانمهایی که چادر سرشونه و هیچی از مسلمانی نمیدونن خدا خیرشون بده لااقل گناه اشکار نمیکنن چون هیچ جنایتی بدتر از بدحجابی نیست ..
ولی چادری ها و محجبه های عاقل و که اگاهانه سر میکنند دست مریزاد به اونها ..
دست مریزاد به همه ی محجبه های ازاده و دیندار .
حسام
مگه میشه چادر سرشون باشه و هیچی از مسلمانی ندونن . خب اگه ندونن که خودشون رو لخت میکنن .
خانمهایی که به اجبار حجاب دارند خیلی خیلی کم هستند . اکثرا با علم و اگاهی حجاب دارند .
زینب
United States
برنامه از لاک جیغ تا خدا برنامه قشنگی منم یه دختر فوق العاده فشنی هستم خوابهای زیادی دیدم حتی خواب حضرت زهرا رو دیدم و خیلی خوابهای دیگه هروقت یادش میافتم اشکام سرازیر میشه ولی اراده سستی دارم نمیتونم حجابمو درست کنم ازتون کمک میخوام که چیکا کنم از نگاه اطرافیانم که ببینن من یه روز با حجابم میترسم سر یه دوراهی بزرگم
شقایق
Iran, Islamic Republic of
سلام زینب جون خوش به حالت که خانم فاطمه زهرا اومده تو خوابت مطمئن باش که خانم فاطمه زهرا بدی کسی رو نمیخواد و به نظر من حجابت رو درست کن و کاری هم به اطرافیان نداشته باش اونها به سزای عملشون میرسن و خدا همیشه بهمون کمک میکنه
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
نگاه اطرافیان! احادیثی از پیامبر(ص) و امام علی(ع) به این مضمون است که اگر همه مردم کره زمین در یک طرف حرکت کنند و ما در راه حق خود تک و تنها باشیم راه خود را به تنهایی ادامه می دهیم. پیشنهاد میشود چنین دوستانی ابتدا عقاید خود را مستحکم کنند و بهترین منبع در این زمینه بحثهای استاد طاهرزاده در سایت لب المیزان می باشد که به روش حضوری و بسیار دلنشین و ساده و منطقی بحثهای مختلفی چون معرفت نفس و معاد و... را به نحو بی نظیری ارائه داده اند. کتب و فایلهای صوتی ایشان در دسترس است. اگر طرز فکر و عقاید انسان درست شود آنگاه با بهانه های واهی حقیقت را ترک نمیکند و هیچ نیرویی نمیتواند با او مقابله کند
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
لطفا ساعت برنامه را تغییر بدید واسه ماهایی که کارمندیم خیلی سخته . لطفا تکرار برنامه رو هم چند بار بزارید حداقل و ممنون بابته برنامه عالی و فوق العادتون
اعظم
United States
سلام من اعطم 28 ساله ار اصفهانم خیلی برنامه شما جالبه منم الان نزدیک سه ماهه چادری شدم
خیلی برنامه شما اشک منو در میاره هر قسمتش مخصوصا سمیرا منم مانتو یی بد حجاب بودم الان چرا اینجام و چرا چادریم نمیدونم ولی هر قسمت برنامه را که میبینم میفهمم که خدا کنارمه نگاه میکنه خیلی بد بودم فقط خواهشم اینه که برای من و امثال من خیلی دعا کنید که دوباره نلغزیم بیراهه نریم من خودم هرشب با این ترس میخوابم
ممنون از برنامه شما
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله همگی امام زمان عزیزمان که جان هممان به قربانش را با حداقل نوشتن و یا تعریف در محافلمان از اینگونه اتفاقات ( مطهره) سعی در بیدار کردن مردم از خواب غفلت و کمک به ظهور این عزیز دلمان کنیم .
عالی بود مطلبتان ممنون .
نفس
Iran, Islamic Republic of
این.برنامه.خیلی.آموزنده.است.وقتی.به.این.برنامه.نگاه.میکنم.تشنگی وگرسنگی.رمضان.را.ازیاد.میبرم.از.ساخت.این.برنامه.متشکرم
روژان
Iran, Islamic Republic of
خوش بحالش. این جایگاه نصیب هر کسی نمیشه. ان شاءالله که خداوند کمکش کنه و در تمام مراحل زندگی موفق باشه.
و ان شاءالله که این حسه خوب نصیب تمام نوجوان ها بشه.
venus
Iran, Islamic Republic of
منم چادری هستم بعضی از مهمان ها برنامه به دلم می نشینند ولی بعضی ها نمیدونم اصلا با هشون ارتباط برقرار نمیکنم.البته این افرادی که میان توی این برنامه نباید از گناهان گذشتشون بگن درست نیست.