جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

پلان B نتانیاهو علیه مذاکرات لو رفت

سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 432054
منابع صهیونیستی خبر داده اند که نتانیاهو از اکنون با تغییر زمین بازی خویش از وین به واشنگتن، خود را برای اقناع دو سوم نمایندگان کنگره و سناتورها برای مخالفت با توافق هسته ای نهایی آماده کرده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ناامیدی بنیامین نتانیاهو از تاثیرگذاری مستقیم در مذاکرات هسته ای وین سبب شده است تا نخست وزیر رژیم صهیونیستی خود را برای اقناع نمایندگان کنگره و سناتورهای آمریکایی در خصوص رد توافق احتمالی آماده کند.

طی روزهای اخیر لابی های صهیونیستی تلاش زیادی را برای تاثیرگذاری بر فضای محتوا و چارچوب مذاکرات صورت دادند اما به نظر می رسد با انتشار بیانیه رسمی امروز نتانیاهو و عتاب مستقیم وی به اعضای ۱+۵، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بازی خود درباره تغییر فضای مذاکرات وین را رها کرده است.

در این بیانیه صراحتا آمریکا و دیگر اعضای ۱+۵ متهم به گذار از خطوط قرمز رژیم صهیونیستی و تلاش برای اعلام توافقی بد با ایران شده اند.

منابع صهیونیستی در این باره خبر داده اند که نتانیاهو از اکنون با تغییر زمین بازی خویش از وین به واشنگتن، خود را برای اقناع دو سوم نمایندگان کنگره و سناتورها برای مخالفت با توافق هسته ای نهایی آماده کرده است.

بر این اساس، نتانیاهو قصد دارد علاوه بر یارگیری در میان سناتورها و نمایندگان حزب جمهوریخواه، با اتکا به بازی برخی سناتورهای دموکرات مانند «باب منندز» بازی سختی را علیه اوباما آغاز نماید.

برخی تحلیلگران از این برنامه به عنوان پلان B نتانیاهو در تقابل با مذاکرات هسته ای یاد می کنند. زمان عملیاتی کردن این نقشه، درست پس از پایان مذاکرات وین و اعلام توافق احتمالی میان ایران و اعضای ۱+۵ خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


در صورتی که توافق صورت بگیرد تحریمها از بین خواهد رفت چه توسط دولت آمریکا چه از طریق فروریخته شدن بدلیل کارشکنی آمریکاییها..