پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱۱

دبه جدید آمریکایی‌ها در مذاکرات/ عملیات روانی با موج رسانه‌ای

سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۳۹
کد مطلب: 431985
آمریکا و هم پیمانان غربی آن در جریان مذاکرات باز دبه درآورده اند و می گویند بخشی از تحریم های شورای امنیت علیه ایران نباید لغو شود.
دبه جدید آمریکایی‌ها در مذاکرات/ عملیات روانی با موج رسانه‌ای
به گزارش جهان به نقل از فارس، در حالی که در مقدمه توافق ژنو به صراحت تاکید شده بود که راه حل جامع (برجام) باید «به رفع همه جانبه تمامی تحریم‌های شورای امنیت»، آمریکایی ها و هم پیمانان غربی آنها طی یکی دو روز اخیر با برداشته شدن بخشی از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران مخالفت می کنند.

به طور مشخص، آمریکایی ها بر خلاف نص صریح توافق ژنو درباره لغو تحریم های هسته ای، می گویند حاضر به پذیرفتن لغو قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت سازمان ملل که به بهانه برنامه هسته ای، خرید و فروش تسلیحات متعارف توسط ایران را تحریم کرده بود، نیستند.

قطعنامه ۱۷۴۷ کاملا مرتبط با برنامه هسته ای ایران صادر شده است و اگر درباره ماهیت چندجانبه دیگر تحریم ها تردیدی وجود داشته باشد، درباره صرفا هسته ای بودن این قطعنامه هیچ تردیدی نیست. مذاکره کنندگان ارشد کشورمان طبق توافق اولیه در ژنو بارها تاکید کرده اند که همه قطعنامه های مرتبط با هسته ای شورای امنیت باید لغو شود. اما یک دیپلمات ارشد غربی به خبرنگاران گفته است که «برداشته شدن این تحریم اصلا محل بحث نیست»، یک دیپلمات دیگر به رویترز گفته است «ایرانی ها می خواهند تحریم موشک های بالستیک لغو شود. انها می گویند دلیلی ندارد که این ماجرا به بحث هسته ای مرتبط شود، اما پذیرش این دیدگاه سخت است و از جانب ما هیچ اشتیاقی برای این امر وجود ندارد».

نکته جالب توجه این است که غربی ها طی یک عملیات روانی، یک موج قدرتمند رسانه ای ایجاد کرده اند و بدون اشاره به اینکه تحریم تسلیحاتی شورای امنیت به قطعنامه ۱۷۴۷ مربوط می شود و جزو تعهدات غرب بوده است که این قطعنامه لغو شود، می گویند ایران در اقدامی زیاده خواهانه، خواهان برچیده شدن تحریم های تسلیحاتی نیز هست و غرب قبول نمی کند. خبرگزاری آسوشیتدپرس تصریح کرده است که «روسیه موافق برداشته شدن این تحریم است اما آمریکا مخالفت می کند».

غربی ها تاکنون تقریبا در همه سطوح توافق سعی کرده اند مطالبات غیرمعقولی از ایران طرح کرده و در مقابل، مطالبات منطقی ایران را نپذیرند. بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان، محدودسازی تحقیق و توسعه، تعلیق برخی تحریم ها به جای لغو تمامی آنها، موکول کردن همان تعلیق تحریم ها به اجرای یکجانبه تعهدات از جانب ایران و اخیرا عدم لغو قطعنامه تحریم شورای امنیت از جمله این موارد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر قراره رفع تحریم ها اتفاق نیافته و این جور بازیا انجام بشه که بخشی از تحریم ها رو حفظ کنن، اصلا چرا ما داریم توافق می کنیم؟!
باید رو به روی این زیاده خواهی وایساد. هر قدر ما عقب بریم اونا جلوتر میان...
همون طوری شد که انتظار می رفت...
آمریکا غیر قابل اعتماده...
وقتی در مذاکرات دارن این بازیا رو در میارن و از چیزی که توافق کرده بودن هم نمیگذرن وای به حال اجرای توافق...
حتما باید از آمریکا و بقی غربی ها تضمین های جدی و عینی گرفته بشه تا بعد نتونن دبه کنن.
مردم
بارها گفته ام و اکنون نیز می گویم از این توافق چیزی عاید ایران نمی شود. حتی اگر طرف مقابل توافق را بپذیرد و تحریم ها را لغو نماید تغییری در برنامه اقتصادی ایجاد نخواهد شد.
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
حالا یه عده خوش خیال کم کم دارن معنای سخن رهبری معظم درباره بی اعتمادی به امریکا رو میفهمن!
گمون نکنم
برادر ینی شما میگی اینا از اول نمیدونستن این چیزارو،اینا دنبال یه چیز دیگه ان،وگرنه تو سعداباد امریکا جفت پا اومد تو دهنشون و فهمیدن که امریکا غیر قابل اعتماده
یعنی تو ژنو و بعدش تو لوزان تیم ما رو جادو کردند چطور ممکنه که تو بیانیه یک چیز بنویسند و بعدش تیممون چیز دیگه تحویل ملت بده؟!
یعنی مطمئن شدم که چشم دیپلماتهامون و گوششون ایراد داره که اینقدر سرخوش از بیانیه های فضاحتبار به پیروزی تفسیر میکنند.
خدا به حق این شبهای بزرگ دیپلماتهامون رو شفا عنایت فرماید.
مصطفی
باسام
این عین کدخدا ورعیتی مد نظر دوستان مسئول میباشد.اگر میخواهیم با کدخدا هم پیاله بشیم باید هرچی گفت انجام بدیم.
واز این دست اتفاقات ودبه کردن ها کم نبوده ودر آینده بیشتر هم مشاهده میکنیم.
این دست اتفاقات برای اون دست از دوستانیکه خود را به خواب زده اند اعلام میکنند که فرموده امام راحل ((آمریکا واسراییل حتی اگر بگویند لااله الا الله هم ماقبول نمیکنیم))
وعدم خوشبینی به طرف مقابله وهشدار های رهبری در مقابل کید وحیله های طرفهای مذاکرات رو نشون میدهد.
اما همانطوریکه کسیکه خود را بخواب زده است نمیتون بیدار کرد برخی مسئولین چشم وگوش خود را بسته اند ونمیخواهند واقعیات را ببینند!
وهستی و وجود نظام وانقلاب را در توافق به هرقیمتی میبینند وآنهم صرفا بخاطر داشتن حب دنیا در تصاحب کرسی های مجلس !
اما باید بدانیم((حب الدنیا راس کل الخطایا)
Romania
فقط توافق برای استفاده ابزاری برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی هست الان میگویند اب خوردنمان به تحریم مربوط میشود یواش یواش میگویند که توافق انجام شود تاثیرات ان حداقل دو الی سه سال بعد مشخص میگردد یعنی اگر دور بعد بما رای بدهید متوانیم وضع معیشت مردم را خوب کنیم
عرفان
مگه میشه؟ مگه داریم؟