جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
ولایتی:

سوریه شناسنامه مقاومت در مقابل اسرائیل

سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 431968
علی‌‌اکبر ولایتی سوریه را مظهر مقاومت در مقابل اسرائیل خواند و گفت: اتفاقات افتاده در سوریه تنها برای شکستن کمر مقاومت و جلوگیری از بیداری اسلامی است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه امروز در مراسم فلسطین نماد مقاومت که به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به تاریخ تأسیس رژیم صهیونیستی گفت: قبل از سال ۱۹۱۷ انگلیسی‌ها به سلطان حمید عثمانی پیشنهاد تکه‌تکه کردن عثمانی را دادند که امپراتور عثمانی گفت آدم زنده را کالبدشکافی نمی‌کنند و حاضر نشد که فلسطین را به صهیونیست‌ها بدهد اما بعد از جنگ جهانی اول انگلیس وعده تأسیس کشور یهودی را داد و در سال ۱۹۲۲ چرچیل به عنوان وزیر مستعمرات انگلستان منطقه را تقسیم کرد و به یهودی‌ها فلسطین را واگذار کرد.

وی افزود: تا زمان پایان جنگ جهانی دوم و ماجرای هیتلر به جای آنکه آلمان‌ها خسارت یهودی‌ها را بدهند مسلمان‌ها این خسارت را پرداخت کردند.

ولایتی با تأکید براینکه بعد از اشغال فلسطین مسلمانان بارها و بارها برای آزادسازی کشورشان تلاش کردند، گفت: همه این تلاش‌ها به دلیل اینکه دولت‌های اسلامی با مردم‌شان یکی نبودند شکست خورد و نمونه آن را می‌توان چندین جنگ اعراب در مقابل اسرائیل ذکر کرد.

وی افزود: بعد از قرارداد کمپ‌دیوید تنها کشوری که مقابل اسرائیل ایستاد سوریه بود که این کشور نیز اکنون دارد تاوان این ایستادگی را می‌پردازد. وضعیت سوریه غرامت مقاومتی است که در مقابل اسرائیل انجام داد و در پی آن از آن زمان تا کنون تحت فشار شدید قرار گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه موضوع مقامت از سال ۴۰ و همزمان با انقلاب اسلامی آغاز شد، گفت: در آن زمان امام راحل برخلاف عرف رایج نام فلسطین را در تمام اطلاعیه‌ها و اعلامیه‌های خود ذکر می‌کرد که این شعار در طول مبارزات تا پیروزی انقلاب اسلامی همواره وجود داشت.

ولایتی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی نیز سفیر اسرائیل اخراج شد و سفارت رژیم صهیونیستی در اختیار صاحبان اصلی‌ آن یعنی فلسطینی‌ها قرار گرفت.

وی انقلاب اسلامی را سرآغاز بیداری اسلامی دانست و گفت: اولین جرقه‌های بیداری اسلامی در افغانستان و سپس لبنان و فلسطین زده شد اما دیدیم هر جا نفس امام رسیده مردم به پا خواستند و پیروز شدند.

ولایتی با اشاره به جنگ‌های ۳۳ روزه لبنانی‌ها با رژیم صهیونیستی گفت: این برای نخستین‌بار بود که اسرائیل از اعراب شکست خورد.

وی همچنین به مقاومت مردم سوریه در مقابل اسرائیل اشاره کرد و گفت: حمله به سوریه برای شکستن امواج بیداری اسلامی بود چراکه این کشور شناسنامه مقاومت در مقابل اسرائیل به شمار می‌رود و به آن حمله کردند تا کمر مقاومت را بشکنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: آمریکا دغدغه دموکراسی را در کشورهای دوست خود ندارد اما این مسئله را در سوریه بهانه قرار داد تا مقاومت را تضعیف کند. آنها جنایت می‌کنند، سر می‌برند، خلبان آتش می‌زنند و بعد می‌گویند حکومت اسلامی این کار را کرده است.

وی تأکید کرد:‌امروز با اطمینان می‌گویم مردم سوریه بیش از گذشته به دولت خود اعتقاد دارد و مانند آنچه در گذشته پیش‌بینی کردم بار دیگر می‌گویم دولت سوریه خواهد ماند و مقاومت یمن نیز ادامه پیدا می‌کند و آنکه شکست می‌خورد آل سعود و رژیم صهیونیستی است.

ولایتی در پایان افزود: فلسطینی‌ها خوب می‌دانند که هیچ دولتی به اندازه ایران به آنها کمک نکرده و بر این نکته واقف هستند که همه سلاح‌های‌شان با کمک ایران تهیه شده در حالی که در جنگ ۲۳ روزه غزه سعودی‌ها در کنار اسرائیل بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *