کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک هشدار جدی امنیتی به کاربران تلگرام

14 تير 1394 ساعت 15:25

مدیر گروه امنیتی آشیانه از کشف یک حفره امنیتی خطرناک در تلگرام خبر داد.


به گزارش جهان، بهروز کمالیان، مدیر گروه امنیتی آشیانه در گفت و گو با فارس اظهار داشت: یکی از اعضای گروه امنیتی آشیانه بنام پیمان دالوند که کارشناس شناسایی آسیب‌پذیری تحت وب می باشد چند ساعت پیش موفق به کشف حفره امنیتی در نرم افزار پیام رسان تلگرام شده است.

وی افزود: تلگرام یک نرم‌افزار پیام ‌رسان است که در کنار سایر سیستم‌های ارتباطی در تلفن‌های همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد و این سیستم پنل تحت وب را نیز داراست که در هفته گذشته از این پنل دو آسیب‌پذیری کشف شد.

کمالیان ادامه داد: این باگ امنیتی با عنوان جعل درخواست در صفحه مدیریت تحت وب این نرم افزار شناسایی شده که به صورت کنترل از راه دور با تلفن‌های همراه ارتباط برقرار می‌کند و به حفره امنیتی CSRF معروف است.

وی درباره مشخصات این حفره امنیتی گفت: در تلگرام سرویسی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان حساب کاربری در تلگرام را غیرفعال کرد و این حفره می‌تواند با جعل درخواست برای کاربران از طریق لینک ارسالی تلگرام در محیط چت ها و یا سایر صفحه های وب ارسال شده که پس از استفاده از آن تمامی اطلاعات و حساب کاربری فرد در تلگرام از بین خواهد رفت.

کمالیان همچنین تصریح کرد: آسیب‌پذیری دیگری از تلگرام کشف شد که با درخواست فراموشی رمز عبور، این گزینه به صورت کد هش شده قابل مشاهده است.

مدیر گروه امنیتی آشیانه با اشاره به ثبت این حفره های امنیتی در سایت های معتبر خارجی اعلام کرد که تیم آشیانه در تلاش است تا با مسئولان تلگرام ارتباط برقرار کرده تا آنها را نسبت به رفع آن آگاه سازد که خوشبختانه آسیب پذیری دوم که مرتبط با بدست آوردن پسورد کاربران به صورت کد شده می باشد در چند ساعت گذشته برطرف شده است.

مدیر تیم امنیتی آشیانه با اعلام خطرناک بودن حفره اول اعلام کرد که کاربران تلگرام تا حل مشکل از سوی این سرویس دهنده از صفحه my.telegram.org استفاده نکنند و لینکهای ارسالی از سوی تلگرام و کاربران آنرا نادیده بگیرند و از گزینه Privacy and Security قسمت Two-Step Verification را برای جلوگیری از مشکلات امنیتی دیگر فعال کنید.

لینک ثبت این باگ در سایت معتبر خارجی:cxsecurity

http://cxsecurity.com/issue/WLB-۲۰۱۵۰۷۰۰۱۱

به گزارش فارس، گروه امنیتی آشیانه قدیمی ترین گروه در زمینه امنیت شبکه در ایران است که در حال حاضر رتبه دوم را بر اساس رتبه بندی سایت بین المللی Zone-H در بین کل هکرهای دنیا داراست.


کد مطلب: 431708

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/431708/یک-هشدار-جدی-امنیتی-کاربران-تلگرام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com