جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

زندگی علامه حسن‌زاده در «روایت صنوبر»

يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 431653
سومین قسمت مجموعه مستند «روایت صنوبر» که به زندگی و آثار علمی علامه حسن زاده آملی می‌پردازد از شبکه افق پخش خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، «روایت صنوبر» داستان زندگی مردی بزرگ در دوران ماست؛ علامه حسن حسن زاده آملی که آیت الله جوادی آملی درباره او می‌فرماید علامه از مفاخر جهان اسلام است که همه ما از او بهره‌های فراوانی برده‌ایم و وجود مبارکش برای همه ما نافع است.

علامه حسن زاده آملی در علوم مختلفی از جمله فقه، طب، ریاضیات، فیزیک و ... دارای تبحر است و از این جهت او را علامه ذوالنون می‌نامند.

در سومین قسمت مجموعه «روایت صنوبر» که با عنوان «جناب نجم الدین» از شبکه افق پخش خواهد شد با برخی شاگردان علامه نظیر حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، حجت الاسلام و المسلمین بهجت و حجت الاسلام یزدان پناه که خود جزو اساتید حوزوی به شمار می‌روند مصاحبه شده است.

همچنین برخی سخنرانی‌های علامه حسن زاده نیز در لابلای این مصاحبه‌ها به نمایش در می‌آید.

سومین قسمت «روایت صنوبر» دوشنبه ۱۵ تیرماه ساعت ۱۸ و تکرار آن ساعت ۲۴ از شبکه افق پخش خواهد شد. ساعت‌های ۹ و ۱۵ روز بعد هم این برنامه بازپخش می‌شود.

ایمان احمدی طراحی و نویسندگی «روایت صنوبر» را بر عهده داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
علامه حسن زاده آملی در علوم مختلفی از جمله فقه، طب، ریاضیات، فیزیک و به ویژه فسفه و عرفان دارای تبحر هستند. واقعا حیف که چنین شخصیت هایی به شدت برای جامعه ناشناخته هستند و این بخشی است به حکمت الهی و بخشی است به کم کاری رسانه ها به خصوص رسانه های مومن و انقلابی برمی گرده که کوچکترین موضوع بی اهمیت سیاسی رو می بینن ولی ریشه تفکر اسلامی و انقلابی که در شخصیت هایی چون علامه ذوالفنون حسن زاده حفظه الله متبلور است رو در نظر نمی گیرند و این در حالی است که بسیاری با عَلَم عِلم و دانش همت خودشون رو در ناسزا گویی و نفی فلسفه و عرفان گذاشتند. به نظرم شما می توانید به عنوان یک سایت پشرو در این زمینه باشید و در شناساندن شخصیت و آرآء فکری و عملی بزرگان عرفان و فلسفه چون علامه طباطبایی، علامه حسن زاده آملی، علامه طهرانی و.... رحمت الله علیهم اجمعین اهتمام بورزید که باقیات الصالحاتی هم برای شما خواهد شد. بخش عمده سربلندی و عزت این کشور اسلامی به خاطر نفس کشیدن و دعای بزرگان توحیدی و عرفانی است که رهبر معظم انقلاب نیز به شدت با آن‌ها انس دارند.