جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

ویژه برنامه لیالی قدر درحرم رضوی

يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 431575
معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.
به گزارش جهان حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: ویژه برنامه‌های شب‌های قدر از ساعت ۲۱ تا ۱ بامداد در صحن جامع رضوی بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها شامل قرائت کلام‌الله مجید، قرائت دعای جوشن کبیر، سوگواری و مرثیه‌سرایی، سخنرانی و احیاء و مراسم قرآن به‌ سر است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: در مراسم احیاء شب نوزدهم حسین پورکویر کلام وحی را تلاوت می‌کند و در ادامه مهدی سروری و عباس حیدرزاده دعای جوشن کبیر قرائت می‌کنند، سپس مهدی سروری و سید جعفر ماهرخسار به مرثیه‌سرایی و سوگواری می‌پردازند و در ادامه مراسم سخنرانی و قرآن به سر توسط حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی برگزار می‌شود.

حسینی تصریح کرد: در مراسم احیاء شب بیست و یکم حمیدرضا عباسی کلام وحی را تلاوت می‌کند و حجت‌الاسلام مرتضی حیدری و رضا نبوی دعای جوشن کبیر را قرائت می‌کنند، سپس رضا نبوی و علی ملائکه به مرثیه‌سرایی و سوگواری می‌پردازند و در ادامه مراسم سخنرانی و قرآن به سر توسط حجت‌الاسلام ناصر رفیعی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: در مراسم احیاء شب بیست و سوم سوره‌های قدر، روم، دخان و عنکبوت به صورت تحدیر توسط مهدی شجاع، رضا عابدین‌زاده و جواد سلیمانی اجرا می‌شود و در ادامه امیر عارف و احمد واعظی دعای جوشن کبیر را قرائت می‌کنند و سپس احمد واعظی و رضا قانع به مرثیه‌سرایی و سوگواری می‌پردازند و در ادامه مراسم سخنرانی و قرآن به سر توسط حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری برگزار می‌شود.

حسینی گفت: روز نوزدهم ماه مبارک رمضان سالروز ضربت خوردن امام علی(ع) و روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان سالروز شهادت مظلومانه امام علی(ع) ویژه برنامه‌های عزاداری و سوگواری از ساعت ۱۱:۴۵ تا ۱۴:۱۵ در رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این برنامه‌ها حجج‌اسلام سیدحسین حسینی‌قمی، محمد باقر فرزانه، سیدمهدی میرباقری پیرامون موضوعات اخلاق درقرآن، ترک گناه بهترین عمل در ماه مبارک رمضان و امامت در قرآن به ایراد سخن می‌پردازند و در ادامه مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سیدجعفر ماهرخسار، محمد عطاپور و علی خوش‌چهره به قرائت زیارت امین‌الله، مناجات‌خوانی و مرثیه‌سرایی می‌پردازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *