جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دردسرهای عظیم کفاشیان و تاج !

شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 431462
حدود یک ماه تا شروع پانزدهمین دوره لیگ برتر باقی‌ مانده و این در حالی است که دو پرونده "سقوط باشگاه راه‌آهن" و "بررسی تبانی باشگاه مس کرمان" کفاشیان و تاج را حسابی آچمز کرده است.
به‌ گزارش جهان به نقل از ‌ایسنا‌، سرنوشت دو پرونده "سقوط باشگاه راه‌آهن" به دلیل استفاده از موتومبا و "بررسی تبانی باشگاه مس کرمان" به گونه‌ای نامحسوس به هم گره خورده است؛ پرونده‌هایی که اگر به ترتیب با سقوط راه‌آهن به لیگ دسته یک و سقوط مس کرمان به لیگ دسته دوم همراه شود، علاوه بر باشگاه‌های راه‌آهن و مس کرمان مدعیان جدیدی پیدا می‌کند. تیم‌هایی همچون نساجی مازندران، مس رفسنجان و پیکان در هر تصمیمی بر اساس این دو پرونده صاحب حق می‌شوند. در ذیل احتمالات و تبعات سقوط و ابقای دو باشگاه راه‌آهن و مس کرمان را در سه پرده بررسی کرده‌ایم.

پرده اول؛ سقوط هم‌زمان راه‌آهن و مس کرمان

در صورتی که رای این دو پرونده با سقوط باشگاه‌های راه‌آهن و مس کرمان به لیگ‌های پایین‌تر همراه شود و در صورت تصمیم فدراسیون فو‌تبا‌ل و سازمان لیگ مبنی بر برگزاری مجدد دیدار پلی‌آف، باید دو دیدار پلی‌آف دیگر که شامل چهار بازی رفت و برگشت می‌شود، برگزار شود.

نساجی مازندران با سقوط مس کرمان به رده دوم جدول گروه "الف" صعود خواهد کرد و در این صورت به عنوان مدعی حضور در بازی پلی‌آف میان تیم‌های دوم گروه‌های "الف" و "ب" لیگ دسته یکم خواهد بود.

همین طور باشگاه مس رفسنجان که یک بار در دیدار پلی‌آف شرکت کرده و در مقابل مس کرمان دیدارش را واگذار کرده بود در صورت اثبات تخلف باشگاه مس کرمان و سقوط به دسته پایین‌تر به احتمال بسیار قوی مدعی حضور در بازی پلی‌آف مقابل نساجی مازندران خواهد شد.

بر این اساس برنده دیدار پلی‌آف گروه "الف" و "ب" لیگ دسته یک خواستار برگزاری دیدار پلی‌آف نهایی مقابل باشگاه پیکان به عنوان تیم ۱۵ جدول لیگ پانزدهم است.

پرده دوم؛ سقوط راه‌آهن، ابقای مس کرمان

با سقوط باشگاه راه‌آهن به لیگ دسته یک تیم پیکان با صعود به لیگ برتر در رتبه پانزدهم جدول قرار می‌گیرد. به ‌این‌ ترتیب با تبرئه باشگاه مس کرمان از تخلف این تیم همان طور که در حال‌ حاضر نیز اعلام کرده خواستار برگزاری دیدار مجدد پلی‌آف مقابل پیکان است، چرا که آنها پیش از این مقابل استقلال خوزستانی به میدان رفته بودند که با سقوط راه‌آهن در یک رده بالاتر قرار گرفته و نباید در دیدار پلی‌آف به میدان می‌رفت.

پرده سوم؛ ابقای راه‌آهن، سقوط مس کرمان

با ابقای باشگاه راه‌آهن و تبرئه این باشگاه از اطلاع نسبت به تخلف موتومبا بازیکن این تیم و نیز اثبات تخلف باشگاه مس کرمان و سقوط این تیم به لیگ دسته دوم این بار استقلال خوزستان تیم متضرر دو پرونده‌ای است که هم اکنون در کمیته‌ استیناف و کمیته‌ اخلاق در جریان هستند. با احتمال اثبات تخلف مس کرمان و سقوط این تیم، نساجی مازندران به عنوان تیم دوم جدول گروه "الف" معرفی خواهد شد و باید در دیدار پلی‌آف مقابل تیم دوم گروه "ب" که مس رفسنجان است به میدان می‌رفت بنا‌بر‌این تیم‌های نساجی مازندران و مس رفسنجان در صورت سقوط مس کرمان قطعا مدعی برگزاری مجدد دیدار پلی‌آف هستند.

چالش جدی روسای فدراسیون و سازمان لیگ

با توجه به تاخیر به وجود آمده در پرونده‌های "سقوط باشگاه راه‌آهن" و "بررسی تبانی باشگاه مس کرمان" و نیز فرصت کم پیش‌رو تا آغاز پانزدهمین دوره لیگ برتر کفاشیان و تاج با چالشی جدی مواجه هستند. هر گونه تصمیمی توسط این دو حتی با احتساب این که هیچ یک نافی رای دیگری نشوند آنها را در مخمصه‌ای جدید قرار خواهد داد. تیم‌های معترض در این دو پرونده با اتخاذ هر گونه تصمیمی به میزانی منافعشان درگیر هستند که این موضوع تاج و کفاشیان را حسابی درگیر خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *