چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۱
۱۸

دلیل دانشمند غربی بر چرایی 30 روز، روزه داری

شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 431426
دکتر الکسیس کارل درباره روزه می گوید با روزه داری قند خون در کبد میریزد و چربیهائی که در زیر پوست ذخیره شده اند و پروتئین های عضلات و غدد و سلولهای کبدی آزاد می شوند و بصرف تغذیه می رسند.
دلیل دانشمند غربی بر چرایی 30 روز، روزه داری
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، چند روز روزه گرفتن در سال و گاهی در یک ماه یک یا چند روز را انتخاب کردن مدت روزه داری است که امروز جهانیان هر کدام بنحوی آنرا پذیرفته اند. در بین مسلمانان روزه واجب هر ساله در انحصار ماه رمضان است که تقریباً سی روز می شود.

بندیکت (Benedict) دانشمند فیزیولوژی یک دوره روزه را سی و یکروز دانسته و می گوید در این مدت در ترکیب خون هیچگونه اختلاطی بهم نرسیده و آن نوری که در بعضی از روزه داران دیده می شود یک حالت جوانی و نشاطی است که برای روزه داران رخ می دهد.

دکتر ژان فروموزان(Jean Fromosan) می گوید ذخایر کلیکوژن کبدی و پروتئین خون و ذخیره چربی که در مرد سی درصد و در زن بیست درصد است برای یک ماه بدن کافی است.

دکتر الکسیس کارل درباره روزه می گوید با روزه داری قند خون در کبد میریزد و چربیهائی که در زیر پوست ذخیره شده اند و پروتئین های عضلات و غدد و سلولهای کبدی آزاد می شوند و به صرف تغذیه می رسند که چون با سخن ژان فروموزان که گفت بعضی عناصر ذخیره ای بدن برای سی روز کافیست در کنار یکدیگر قرار داده شود نتیجه می گیریم که در ظرف مدت یک ماه روزه داری انسان دارای یک بدن تازه تعمیر شده و آزاد گردیده و از قید و بند سموم کهنه خلاص می شود. بعلاوه نباید اثر فاصله هلال تا محاق و ماه را که قریب ۳۰ روز می شود فراموش نمود یعنی گردش آسمانها نیز مدت روزه داری را سی روز اعلام می کنند.

گروهی دیگر از متخصصان هستند که ذخائر بدنی را برای سی روز، روزه داری مناسب و کافی دانسته اند و می دانیم اولین روز پس از ماه روزه یعنی روز اول شوال را نمی توان روزه گرفت و آنرا حرام شمرده اند، این مسئله برای یکنواخت بودن مسلمانان و تشویق آنها است در اینکه باید هماهنگ و در یک صف بوده و برای حفظ حدود و ثغور دستورات اسلامی کوشا باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شریف
الا سلام یعلو ولا یعلی علیه الحمد لله علم حکمت سی روز روزه وفوائد ان را کشف کرد
قطعا احکام خداوند دارای حکمت هستند و بشر اگر بتواند فقط به ذره ای از آن دست پیدا کند
علوم تجربی ظنی هستند و هیچ قطعیتی در خود ندارند. علم قطعی الهی را با گمانهای خود تایید نکنید نیازی نیست.
اما اگر ماه 29 روز باشد نمیتوان فردایش را که اول شوال و عید فطر است روزه گرفت!
تحت هر شرایط کشورهائی که روزه میگیرند از عقب مانده ترین کشورها ی جهان از نظر فرهنگی، اقتصادی، سلامتی و انسانی هستند
بماند
United Kingdom
آفرین باهوش
علی
شما جزو عقب افتاده ها هستی یا پیشرفته ها ؟؟؟؟
اگر جزو پیشرفته ها هستی پس روزه بگیر بر اساس آیین شریعت و با چاشنی دانشمندان علو م طبیعی .
نگران کشور عقب مانده نباش زیرا تو توان پیشرفته کردن آنها را نداری .
احمد
سلام اره بابا درد اينه كه اسلام رونشناختن وگرنه همه چيش متعالي وپراز حكمته افسوس ميخورم بخاطر بيمايم نميتوانم روزه بگيرم افرين براونها كه روزه ميگيرن ودعاي هدايتدارم براي اونهايي كه خلاف دين فكر ميكنند ممنون
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
شما با حکم خدا مخالفت نکن که طبق فرموده قرآن جایگاهت در آتش جهنم است
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
در بحث فرهنگ، اقتصاد و انسانیت دستورات اسلام مشخص و معلومه که اجرا نمیکنیم.
در بحث سلامت: ما روزه میگیریم اما بقیه دستورات دین رو که انجام نمیدیم تا زنجیره تکمیل بشه. اسلام دستورات فراوانی داره. انجام میدیم؟؟؟از جمله پرخوری نکنید. چند لقمه مانده به سیر شدن دست از غذا بکشید. پیش از شروع غذا و پس از آن نمک بخورید. شکمهایتان را قبرستان حیوانات نسازید و دستورات دیگر. ما به چند درصدشون عمل می کنیم؟؟؟
دوست عزیز جلو مانده ،

اگر این روزه رو نگیریم ، با این آب و هوا و .... آلوده دیگه 2 ساله میمیریم .
این جلو همان را اقلا میگیرد . در همین کشورهای جلو مانده هم ، سیروز کبدی و کبد چرب و سرطان کبد و .... داره بیداد میکنه !. شما فقط بازیگرهاشون رو نگاه نکن ، دارن از افراط در خوردن و نوشیدن ، داغون میشن
عجب!! جناب جلو مانده پس علت عقب ماندگی کشورهای عقب مانده جهان را کشف کردی!!! خوب زودتر برو به نام خودت به ثبت برسون تا کسی ازت کش نرفته!
محمدرضا
اصلا مقاله رو خوندی؟نویسندگانشو میشناسی؟یک چیز رو متوجه باش استاد! عقب ماندگی های ما از عدم اجرا و روی زمین ماندن احکام الهی است ...والبته باز هم وجود مدیران فاسد و پوسیده و نالایق....و نه عکسش!وصد البته وجود افرادی ظاهرا دلسوز که به جای پرداختن به دردهای این ملت ها بوی گند آروغ روشنفکریشان تمام فضای این جوامع را (اعم از حقیقی و مجازی) پر کرده است.
احکام زمین مانده کم داریم ، این احکام اصلی را هم انجام ندهیم ، بشویم عمله اکره شیطان..؟!تحت هر شرایط....!!!
روح الله آقایی
Iran, Islamic Republic of
راست میگی؟ باشه از فردا دیگه روزه نمیگیرم.
عبدالله
Finland
درست گفته اند اسلام به ذات خود ندارد عیبی ، هر عیب که هست از مسلمانی ماست . اولا باید دید عقب ماندگی از نگاه این عزیز چیست که قطعا اگر به دستورات اسلام در همه ی ابعاد عمل شود . و آن هم باید تک تک مان به آن عمل کنیم و منتظر دیگران نباشیم قطعا برترین ها خواهیم بود کما این که در زمان صدر اسلام دنیای اسلام متمدن ترین بوده است . پس نباید کوتاهی های خودمان را به حساب اسلام بگذاریم .
امید
Iran, Islamic Republic of
...این پزشکا که گفتی کین؟! ...
الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین و عجل الله فی فرج مولانا صاحب الزمان و حفظ الله قائدنا الامام خامنه ای الی قیام حجت القائم بحق زینب کبری سلام الله علیهما
خدایا شکرت بر نعمت اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله
الحمد لله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لو لا أن هدانا الله