پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۶

هاشمی: تضعیف مذاکرات خلاف عقل است

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 431225
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرمایشات رهبری در حمایت از تیم مذاکره کننده گفت: یک ملت عاقل، هوشیار و بالغ، جهادگران میدان نبرد دیپلماتیک را تضعیف نمی کند و آنها را تنها نمی‌گذارد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد، حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از علما، فضلا و دانشگاهیان، به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: در این شرایط، با توجه به حمایت رهبری، یک ملت عاقل، هوشیار و بالغ، جهادگران میدان نبرد دیپلماتیک را تضعیف نمی‌کنند و آنها را تنها نمی‌گذارند.

وی حفظ وحدت و همبستگی را ضروری‌ترین اقدام در شرایط کنونی کشور دانست و افزود: تفرقه داخلی سم مهلکی است که در امت اسلامی روزنه‌ای ایجاد می‌کند که سبب ورود بسیاری از شرارت‌ها می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دنیا این واقعیت را درک کرده است که برای حل مسائل خود راهی جز مذاکره و گفتگوی احترام‌آمیز با جمهوری اسلامی ایران ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حاضر مشکلاتی از قبیل بیکاری، تورم، مسائل فرهنگی، افزایش آمار طلاق و فساد در کشور وجود دارد که مردم به دلیل وفاداری به انقلاب و نظام اسلامی، آنها را تحمل می‌کنند، گرچه ممکن است گلایه‌های بحقی هم داشته باشند.

حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی با ابراز نارضایی از بیکاری جوانان در کشور افزود: بیکاری حق جوان ایرانی که در کشوری با کلکسیونی از منابع طبیعی زندگی و با هزینه خود تحصیل می‌کند، نیست.

وی با تأکید بر اینکه مردم ولی نعمت و حاکم اصلی انقلاب اسلامی و ایران هستند، تصریح کرد: اگر مردم با تمام توان و همت خود کمک نمی‌کردند، قطعاً در جنگ آسیب جدی می‌دیدیم و امکان تجزیه کشور وجود داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اگر می‌خواهیم مردم به ویژه جوانان همواره در صحنه باشند و حامی و وفادار انقلاب و نظام اسلامی باقی بمانند باید پاسخ سؤالات آنها را بدهیم و شرایط و اوضاع کشور را بدون کتمان حقایق، برای آنان بازگو کنیم؛ زیرا اگر اوضاع و شرایط کشور به مردم بازگو شود، آنان نیز صادقانه‌تر و وفادارانه‌تر حامی کشور و مسئولان در عرصه‌های داخلی و خارجی خواهند بود.

هاشمی رفسنجانی در ادامه با تأکید بر ضرورت جلب رضایت مردم و جلوگیری از تفرقه، گفت: باید در برابر نسل جوان به‌ویژه قشر تحصیلکرده و دانشگاهی که سؤالات و شبهات متعددی درباره مسائل مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در ذهن دارد و هر روز در برابر هزاران اخبار ضد و نقیض رسانه‌های خارجی قرار می‌گیرد، صادقانه پاسخگو باشیم و به شیوه معقول و منطقی رفتار کنیم تا آنها دچار تناقض و دوگانگی نشوند.

وی با بیان اینکه ایران با تلاش دانشمندان و جوانان خود به پیچیده‌ترین دانش جهان یعنی هسته‌ای دست پیدا کرده است، افزود: هدف ما از دستیابی به این دانش، صرفاً استفاده مسالمت‌آمیز در فعالیت‌های صلح‌آمیز، بهداشتی و کشاورزی است و هرگز به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم چرا که رهبر معظم انقلاب فتوا دادند و تولید بمب و سلاح هسته‌ای را حرام اعلام کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع) و مقایسه چگونگی مبارزات ایشان و امام حسین(ع) در راه اسلام، خاطرنشان کرد: شیعیان مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) را کمتر از امام حسین(ع) نمی‌دانند و هر دوی این امامان، متناسب با شرایط و مقتضیات زمانی خود راه صلح و مبارزه را در پیش گرفتند.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) به خاطر خدا، مردم و مصالح مسلمین متحمل اهانت‌ها و ناسزاگویی‌های فراوان شده بودند، گفت: ایشان کیان شیعه و اهل بیت(ع) را با حلم و صبر خود که بسیار دوران سخت و تلخی بود، حفظ کردند و مانع ریخته شدن خون بسیاری از افراد در زمان خود شدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امام حسن و امام حسین (علیهماالسلام) به مقتضای زمان، هر دو به تکلیف عمل کردند و فرقی بین آنها نیست.

وی افزود: امام خمینی(ره) در زمان آیت‌الله العظمی بروجردی هیچ‌گونه اقدام و مبارزه‌ای نکردند و تنها به بیان و تشریح مسائل فقهی و حوزوی در کلاس‌های درس خود بسنده می‌کردند.

آقای هاشمی رفسنجانی به مبارزات آیت‌الله العظمی بروجردی در زمینه تقویت حوزه‌های علمیه اشاره و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه در زمان رضاخان تعطیل بود و با اجازه وی، علما لباس روحانیت برتن می‌کردند که خوشبختانه با اقدامات این مرجع عالیقدر، کم‌کم فعالیت حوزه‌ها رونق گرفت و در سراسر کشور حوزه‌های علمیه کوچکی تأسیس و تقویت شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
سلام و درود بر حضرت آیت الله هاشمی رفسنچانی مرد دین و سیاست
جمشید
Iran, Islamic Republic of
مرد دین و سیاست بود تمام شد
حالا پدر م ه و ف ه است
سیاح
Iran, Islamic Republic of
من بجای هاشمی بودم و مهدی پسرم بود که بیت المال را بالا می کشید، حرف نمی زدم و یا اول از مهدی بیزاری می جستم ، بعد حرف می زدم
مذاکرات قبلا هم بود که مهدی چوب لای چرخش می گذاشت و طرفدار تحریم سخت تر بود ! آیا آنوقت هم تضعیف مذاکرات خلاف عقل بود !?
اگر بود پس چرا تضعیف می کردید !?
س
یک نفر به آقای هاشمی بفهماند که وحدت این نیست که همه به خواسته های شما تن بدهند شما هم باید دست از زیاده خواهی های فراوان و یکه تازی های خانوادگی بردارید.
شیطونک0915
United States
محض اطلاع جناب هاشمی:!!!تضعیف انقلاب خلاف عقل و شرع و خلاف همه شئونات انقلا و انسانیت است همانطور که در سال 88توسط اجانب و جیره خواران داخلی غرب وحشی مورد هجوم قرار گرفت!!!!!!!
به زندان رفتن مهدی بابا چطور؟