جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

گلایه هاشمی از رقابت ناسالم دارویی

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 431211
وزیر بهداشت گفت: بیش از ۲ سال قبل وقتی با یکی از همین اساتید داروسازی صحبت میکردم٬ نظر بر آن بود که تا ۶ ماه دیگر به دلیل تحریم‌ها تولید کارخانه‌های داروسازی متوقف می‌شود که این امر به عکس به تولید دارو منجر شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سیدحسن هاشمی طی سخنرانی در مراسم افتتاحیه قطره استریل چشمی (اشک مصنوعی) عنوان کرد: در این مراسم بعد از یک سال توانستم اساتید و همکاران چشم پزشکی خود را ببینم و جای خوشحالی است.

وی افزود: که در طی ۲۵ تا ۲۶ سال گذشته شرکت داروسازی سینادارو توانسته است داروهای چشمی موردنیاز کشور را تامین کند.

وزیر بهداشت با اشاره به تولید محصول جدید قطره استریل چشمی (اشک مصنوعی) که برای نخستین بار در خاورمیانه تولید شده است٬ بیان داشت: خوشبختانه این دسته از داروها از مواد نگهدارنده استفاده نمی کنند و باعث مشکلات برای چشم بیماران نمی شود و امیدواریم کیفیت و تکنولوژی داروهای چشمی در ایران گسترش یابد.

وی با اشاره به مشکلاتی که تحریم‌ها بر روی صنعت دارویی کشور ایجاد کرد٬ گفت: بیش از ۲ سال قبل وقتی با یکی از همین اساتید داروسازی صحبت می‌کردیم٬ نظر بر آن بود که تا ۶ ماه دیگر به دلیل تحریمها تولید کارخانه‌های داروسازی متوقف می‌شود ولی خوشبختانه فعالان عرصه اقتصادی تلاش کردند و در شرایط تحریم چنین محصولات جدیدی تولید و وارد بازار شد.

هاشمی ادامه داد: به هر حال خداوند این مردم و کشور را رها نمی‌کند و به خاطر وجود مقدس خانواده‌هایی که فرزندانشان را در راه این کشور نثار کرده‌اند٬ کمک می‌کند و امیدواریم خداوند در این شب‌های مقدس نیز به آقای دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده کشورمان کمک کنند تا موفق شوند و تحریم‌ها برداشته شود.

وی تصریح کرد: به هر حال وقتی تحریم‌ها برداشته شود فرصت‌های بیشتری ایجاد می‌شود تا محصولات ایران در خارج از مرزها عرضه شود که این امر به صنعت کشور کمک خواهد کرد.

وزیر بهداشت در ادامه به فعالیت بیشتر حوزه بین الملل در وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: کارهایی را در حوزه بین الملل شروع کردیم زیرا همسایه های دور و نزدیک ما منتظر هستند تا بازار آنها را در اختیار بگیریم٬ البته رقابت سختی را در پیش رو داریم ولی هم اکنون توانسته‌ایم توفیقاتی را در کشورهای روسیه و آفریقای جنوبی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: البته در حوزه صادرات کاربلد نیستیم و زیرساخت‌ها فراهم و آماده نیست٬ شرکت‌ها در این حوزه رقابت ناسالمی دارند زیرا هدفشان بازار داخلی است ولی امیدواریم با تلاش‌های برخی از فعالان این عرصه دارو و تجهیزات پزشکی با بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *