پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

اولویت بسیج مردمی عراق؛الانباروالحویجه

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 431152
سخنگوی بسیج مردمی عراق تاکید کرد آزادسازی کامل استان الانبار و به دنبال آن الحویجه در کرکوک اولویت نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق است و عملیات موصل غافلگیرکننده خواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عملیات نظامی نیروهای بسیج مردمی عراق در همه مناطق این کشور برای بیرون راندن تروریست‌های داعش ادامه دارد و اخیرا اخبار حاکی از آمادگی نیروهای مشترک عراقی برای آغاز عملیات آزادسازی موصل از چنگ داعش است اما نیروهای بسیج مردمی خلاف این قضیه را اعلام کردند.

«کریم النوری» سخنگوی بسیج مردمی عراق در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تاکید کرد که اولویت‌هایی برای آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش در عراق وجود دارد.

النوری افزود: در حال حاضر اولویت نیروهای بسیج مردمی و یگان‌های نظامی عراق آزادسازی کامل استان الانبار و به دنبال آن رفتن به سوی الحویجه و پاکسازی آن از لوث داعش است و آزادسازی الحویجه تنها با هماهنگی کردها امکان پذیر است.

شهر الحویجه در استان کرکوک واقع است و بیش‌تر ساکنان آن را عرب‌های اهل تسنن تشکیل می‌دهند.

النوری گفت: به رغم همه پیچیدگی‌ها و دشواری‌هایی که در پاکسازی برخی مناطق عراق وجود دارد اما این به معنای صرف نظر کردن از آزادسازی برخی مناطق نیست.

وی افزود:اصل فریب و غافلگیری دشمن یکی از ارکان جنگ است و احتمالا نیروهای بسیج مردمی در آزادسازی نینوا دست به امور غافلگیر کننده برای تروریست‌های داعش بزنند.

خردادماه سال گذشته گروه داعش با حمله به شهر موصل، در اندک زمانی کوتاه این شهر را تصرف کرد به طوری که بسیاری از کارشناسان و مقامات عراقی، یک از عوامل سقوط سریع آن را خیانت برخی مسئولان نظامی و سیاسی در این استان ذکر کردند.

پارلمان عراق یک ماه پیش با حضور ۲۱۸ تن از اعضای خود طرح برکناری استاندار نینوا به اتهام دست داشتن در سقوط این استان را به رای گذاشت که با رای مثبت ۱۶۹ نماینده تصویب شد.

النجیفی در همان ابتدای حمله داعش به شهر موصل بلافاصله به اقلیم کردستان فرار کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *