شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ایران در رده ۴۶ شطرنج دنیا

چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 431073
در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی شطرنج، ایران در رده چهل و ششم است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در ماه جولای سارا سادات خادم الشریعه در رده شصت و یکم بانوان جهان قرار دارد و بهترین رنکینگ را در بین نمایندگان ایران دارد. آتوسا پورکاشیان نیز در رده نود و ششم است.

خادم الشریعه همچنین در رده پنجم دختران زیر ۲۰ سال است و درسا درخشانی در رده بیست و هفتم این بخش قرار دارد.

در جوانان پسر پویا ایدنی در رده بیست و سوم جوانان زیر ۲۰ سال جهان قرار دارد و محمد امین طباطبایی در حالی که هنوز ۱۴ سال دارد با ریتینگ ۲۴۴۱ در رده نود و نهم جوانان زیر ۲۰ سال جهان است.

ایران با دارا بودن ۱۰ استاد بزرگ، ۱۸ استاد بین المللی و در مجموع ۷۶ بازیکن عنوان دار و با میانگین ۲۴۸۰ از ده بازیکن برتر در رده چهل و ششم جهان قرار دارد.

اما ایران همچنان در صد نفر اول آقایان نماینده ای ندارد. مگنوس کارلسن نروژی با درجه ۲۸۵۳ صدر نشین جدول بهترین شطرنج بازان دنیاست.

در بین نمایندگان ایران در مجموع احسان قائم مقامی با درجه ۲۵۷۰ دارای بهترین ریتینگ است، این در حالیست که پیش از این الشن مرادی دارای بهترین ریتینگ بود، مرادی با درجه ۲۵۶۷ با سه امتیاز اختلاف در رده دوم قرار گرفته است.

پویا ایدنی با ۲۵۵۷، پوریا درینی با ۲۴۷۹ و اصغر گلی زاده با ۲۴۴۸ در رده های بعدی بهترین شطرنج بازان ایران هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *