کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مجلس خبرگان رهبری خبر داد

ایرادات رئیس جمهور به قانون امر به معروف و نهی از منکر اجرای آن را متوقف کرد

ارجاع موضوع به هیأت حل اختلاف قوا

9 تير 1394 ساعت 14:35

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: رئیس جمهور درباره قانون تازه تصویب شده امر به معروف و نهی از منکر از نظر اجرا، مشکلاتی به نظرشان رسید که نامه ای خدمت مقام معظم رهبری نوشتند و معظم له نیز آن را به هیئت حل اختلاف که ریاست آن را آیت الله هاشمی شاهرودی برعهده دارد ارجاع دادند که در آن هیئت بررسی و نتیجه آن اعلام می شود.


به گزارش جهان،‌ آیت الله یزدی گفت: خوشبختانه قانونی اخیرا در مجلس تصویب شد که پس از یکی دو بار رفت و آمد به شورای نگهبان ایرادات آن برطرف و تأیید شد و رئیس مجلس آن را به رئیس جمهور ابلاغ کرد و البته رئیس جمهور از نظر اجرا، مشکلاتی به نظرشان رسید که نامه ای خدمت مقام معظم رهبری نوشتند و معظم له نیز آن را به هیئت حل اختلاف که ریاست آن را آیت الله هاشمی شاهرودی برعهده دارد ارجاع دادند که در آن هیئت بررسی و نتیجه آن اعلام می شود.

رئیس مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر مسلمانی است افزود: دولت باید این کار را در درجه اول از درون خود آغاز کند یعنی از اماکن و نیروهای انسانی که مربوط به خودش است آغاز کند و به عامه مردم برسد.

صوت

آیت الله یزدی گفت: اگر اراده جدی بر این کار باشد و عمل شود خود به خود عمل خواهد شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ سازی نمی خواهد و وظیفه هر مسلمانی است.

وی افزود: خدای نکرده اگر در روزهای ماه مبارک رمضان برخلاف قواعد شرعی و حتی حکم انتظامی روزه‌خواری انجام شود باید زبانی به وی گفته شود که این کار درستی نیست و چرا در نظر عامه مردم روزه‌خواری می کند.

آیت الله یزدی گفت: چنانچه فردی مریض یا مسافر است باید به گوشه کناری برود و روزه‌خواری کند.
وی افزود: در صورت مشاهده روزه خواری باید با زبان از منکر نهی شود و اگر جلوگیری عملی بخواهد، این وظیفه نظام است یعنی وظیفه نیروی انتظامی و قدرت حاکم است که برخورد فیزیکی کند، البته با رعایت مراتب و درجات آن.

این طرح دوم اردیبهشت به قانون تبدیل شد اما با امتناع دولت، رئیس مجلس آن را ابلاغ و لازم‌الاجرا کرد، با این حال گویا رئیس جمهور در نامه ای به مقام معظم رهبری خواستار توقف اجرای این قانون برای بررسی ایرادهای مد نظر دولت شده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما


کد مطلب: 430871

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/430871/ایرادات-رئیس-جمهور-قانون-امر-معروف-نهی-منکر-اجرای-متوقف

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com