جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۳

مظلوم نمایی خانواده جاسوس آمریکایی در حاشیه مذاکرات

دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب: 430674
خانواده یک جاسوس آمریکایی که در حال گذراندن مدت محکومیت خود در ایران است با برگزاری کنفرانسی خبری در محل مذاکرات هسته‌ای با هماهنگی غربی‌ها تلاش دارند با وارد آوردن فشار به تیم مذاکره‌کننده کشورمان مقدمات رهایی وی را فراهم کنند.
مظلوم نمایی خانواده جاسوس آمریکایی در حاشیه مذاکرات
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، خانواده امیر حکمتی، تبعه آمریکایی که به جرم جاسوسی از کشورمان محکوم شده و در حال سپری کردن مدت ۱۰ سال زندان خود است، در هتل نزدیک محل مذاکرات با برگزاری کنفرانسی خبری خواستار رهایی حکمتی شدند.

خانواده وی تلاش دارند با فضاسازی رسانه‌ای و همراهی هیئت‌های غربی به تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان فشار آورده و رهایی وی را مهیا کنند.

ساعاتی پیش نیز آسوشیتدپرس گزارش داد که در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در وین، خانواده‌های آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران با حضور در این شهر به دنبال بهره‌برداری از حضور مقامات قدرت‌های جهانی و رسانه‌های بین‌المللی در جهت پیشبرد خواسته‌های خود هستند.

به نوشته آسوشیتدپرس، اعضای خانواده امیر میرزایی حکمتی و جیسون رضائیان هم‌اکنون در محل مذاکرات حضور یافته‌اند.

امیر حکمتی، تفگندار سابق آمریکایی است که به اتهام جاسوسی به ۱۰ سال زندان محکوم شده است. جیسون رضائیان، خبرنگار سابق واشنگتن‌پست می‌باشد که فرآیند قضایی رسیدگی به اتهامات وی در مورد جاسوسی از برخی مقامات ارشد کشورمان تحت پوشش فعالیت رسانه‌ای، در جریان است.

خانواده‌های این افراد تلاش دارند از طریق گفتگو با رسانه‌های بین‌المللی حاضر در محل مذاکرات، بتوانند بر طرف ایرانی فشار آورده و زمینه خروج این افراد محکوم و تحت بازداشت را از کشور فراهم کنند.

روز گذشته بود که شبکه خبری سی‌بی‌اس‌نیوز نیز اعلام کرد «علی رضائیان» برادر «جیسون رضائیان»، به محل برگزاری گفتگوهای ایران و ۱+۵ در وین پایتخت اتریش رفته است.

با توجه به حساسیت این دور از مذاکرات هسته‌ای این حضور با هماهنگی طرف‌های غربی صورت گرفته است.

بر اساس اعلام این شبکه آمریکایی حضور وی در محل مذاکرات به این دلیل است که بتواند در خصوص وضعیت برادر خود رایزنی کند و شرایط آزادی جیسون را فراهم کند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا اواخر دی‌ماه و همزمان با مذاکرات ژنو گفته بود که موضوع خبرنگار آمریکایی بازداشت شده در ایران در دیدارها با مقامات ایرانی در تمامی سطوح مطرح می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، در کنار بستگان آمریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران، برخی گروه‌های لابی‌گری اسرائیلی نیز در وین حاضر شده‌اند. از جمله این گروه‌ها و افراد، جاش بلاک، رئیس «پروژه اسرائیل» و اومری کرین، دستیار ارشد وی است که به خاطر نوشته‌های هر روزه خود علیه مذاکرات هسته‌ای در واشنگتن شناخته شده هستند.

بلاک در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت: ما اینجا (وین) هستیم تا حقایق و تحلیل‌ها را ارائه کنیم، و حقیقت این است که آمریکایی‌ها به هر میزان که از جزئیات بسته (توافق) در حال شکل‌گیری مطلع می‌شوند، تعداد بیشتری از افراد با آن مخالفت می‌کنند. این بسته (توافق) برای آمریکا، ارزش‌های ما و آینده جهان آزاد، یک توافق نادرست است».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مگه کشکه! به عناوین مختلف بیان جاسوسی کنند بعد فشار بیارند و وزارت امور خارجه ها و رئیس جمهور ها برای خودشیرینی پیش غربی ها استقلال دستگاه قضا را مخدوش کنند و آزاد!! به همین راحتی!! اون خونواده ها وقتی پول سیا و موساد را بچه هاشون میخوردند جلوشون را میگرفتند!!
جاسوسیشون در حدی بوده که احتمالا انتقال برخی اطلاعات معمولی که حبس خوردند والا که حکمشون باید اعدام باشه!
اون خانم ایرانی را بنده خدا به خاطر اتهام واهی خرید تجهیزات با کاربرد دوگانه توسط همسرش زندانی کردند و در بدترین شرایط زندان تا وقتی حبسش تموم شد ازاد نکردند و اونوقت مثل اینکه خون این ها چون تابعیت امریکایی هم دارند رنگین تره!!
Iran, Islamic Republic of
قوه قضائیه باید جاسوس ها را به اشد مجازات برساند و نترسد.
وزارت خارجه ما عاقل تر از این حرفاس که
بخاطر یه شوی سیاسی مجرمی رو اونم با جرم به این سنگینی آزاد کنه