پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۵
حسن رحیم پورازغدی:

کاری که «بهشتی» گفت، چینی‌ها انجام دادند/ باید واقعیت‌ها را تغییر دهیم نه اینکه واقعیت‌گرا باشیم

دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 430544
شهید بهشتی می‌گوید «ما آمده‌ایم واقعیت‌ها را عوض کنیم نیامده‌ایم واقعیت‌گرا باشیم» ما باید واقعیت را تغییر دهیم همانطور که واقعیت از سال ۵۶ تا ۵۸ با تشکیل انقلاب اسلامی تغییر کرد.
کاری که «بهشتی» گفت، چینی‌ها انجام دادند/ باید واقعیت‌ها را تغییر دهیم نه اینکه واقعیت‌گرا باشیم
گروه سیاست جهان نيوز: حسن رحیم‌پور ازغدی استاد حوزه و دانشگاه در مراسم «سی و چهارمین سالگرد شهدای فاجعه ۷ تیر» گفت: گرچه بعد از شهدای هفتم تیر ده‌ها هزار نفر در کشور به شهادت رسیدند و مسلمانان بسیاری امروز در سراسر دنیا شهید می‌شوند اما نقش نمادینی که ماجرای تروریستی سال ۶۰ داشت، همچنان به قوت خود باقی است. این حادثه جلوی یک انحراف بزرگ در انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی را گرفت.

وی افزود: بزرگترین پاسداشتی که می‌توان از شهدای هفتم تیر داشت، این است که اتفاقات دهه ۶۰ را به شکل دیگری تعقیب کنیم و یک راه مناسب برای این کار بازخوانی مواضع این شهداست. مواضعی که باعث شد دشمن تشنه به خون شهدای هفتم تیر شود. ما باید امروز مواظب باشیم برخی‌ها به شیوه‌های دیگر ارزش‌های انقلابی را ترور نکنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مسئله شهادت مسئله‌ای است که برای مبارزین خط انقلاب حل شده است. مرگ به سراغ همه خواهد آمد و کسانی که خون‌شان در راه خدا ریخته شود ضرر نخواهند کرد.

ازغدی افزود: انقلاب ما را از زمانی که متولد شد به ترور متهم کردند در حالی که هیچ انقلابی مانند انقلاب ما قربانی ترور نداشت. در انقلاب فرانسه نزدیک به ۶۰ هزار نفر و در انقلاب شوروی هم چند میلیون نفر را اعدام کردند ولی در انقلاب اسلامی بعد از پیروزی تعداد تمام کسانی که طبق قانون اعدام شدند بسیار پائین بود.

وی یادآور شد: ما نزدیک به ۱۷ هزار شهید ترور داریم و تا به حال سابقه نداشته که یک انقلاب در این حد قربانی ترور داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: طبق اسنادی که منتشر شده مشخص است آمریکا چه تعدادی را برای ترور آموزش داده و از چه تاکتیک‌هایی برای این کار استفاده می‌کند. آمریکا در کشورها ناامنی ایجاد می‌کند، ترور می‌کند و بعد به عنوان ناجی وارد می‌شود که مثلا می‌خواهیم دموکراسی ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا و غرب تروریست در خانه خودشان را محکوم می‌کنند اما تروریست در سراسر جهان را رواج می‌دهند.

رحیم‌پورازغدی تاکید کرد: انقلاب اسلامی قربانی ترور است و آمریکا و بعد غرب بزرگترین رواج‌دهندگان تروریست هستند. امروز هم دیدیم که چگونه با ترور با بیداری اسلامی مقابله می‌کنند.

وی گفت: امروز که در دهه ۹۰ قرار داریم می‌بینیم که همه مشکلات ما از جنس مشکلاتی است که در دهه ۶۰ وجود داشت. سخنان شهید بهشتی در دهه ۶۰ را مطالعه کنید و متوجه خواهید شد این سخنان امروز هم می‌تواند کمک بسیاری به ما برای رفع مشکلات کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اندیشه‌های شهید بهشتی افزود: مسئله خود انتقادی یکی از مسائلی است که شهید بهشتی به آن تاکید می‌کرد و می‌گفت اگر از خودمان انتقاد نکنیم از دشمن شکست خواهیم خورد.

وی تصریح کرد:‌ امروز سال‌ها از انقلاب اسلامی گذشته و یک عده به اسم اینکه می‌خواهیم بروز باشیم اصول را کنار می‌گذارند و می‌گویند انقلاب و مکتب تمام شد. یک عده هم آنقدر فکرشان تنبل است که حرف‌های تکراری و سطحی می‌زنند. ما باید اصول را به زبان جدید بگوییم شهید بهشتی نیز در سخنان خود این مسئله را بیان می‌کند.

رحیم‌پور تصریح کرد: انقلاب یعنی ایجاد تنش با ستمگر، تنش با دشمن و تنش با ظالم. ولی ما با مردم جهان و کسانی که دشمن ما نیستند باید تنش‌زدایی کنیم. در سخنان شهید بهشتی این مسئله مورد تاکید قرار گرفته است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: شهید بهشتی می‌گوید «ما آمده‌ایم واقعیت‌ها را عوض کنیم نیامده‌ایم واقعیت‌گرا باشیم» ما باید واقعیت را تغییر دهیم همانطور که واقعیت از سال ۵۶ تا ۵۸ با تشکیل انقلاب اسلامی تغییر کرد. یک زمانی واقعیت اسرائیل شکست ناپذیر بود ولی امروز واقعیت چیز دیگری است. زمانی همه از آمریکا می‌ترسیدند اما واقعیت بعد از امام (ره) چیز دیگری بود و ایشان فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره)‌ می‌فرمایند اگر از درون خودتان را اصلاح نکنید به دست خودتان از پای درخواهید آمد. اینها جملات طلایی است ما اگر خودمان را اصلاح نکنیم ضربه خواهیم خورد. ما امروز به جای اینکه منتظر باشیم به ما رحم کنند باید خودمان را اصلاح کنیم.

ازغدی افزود: همه باید به موضع‌گیری‌های شهید بهشتی در دهه ۶۰ توجه کنند زیرا امروز می‌توان آنها را به کار برد. این شهید بزرگوار سخنان بسیار خوبی در رابطه با رفع مشکلات اقتصادی و مسائل دیگر دارند که اگر به آنها توجه شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی گفت: شهید بهشتی می‌گوید ما باید مدام بکوشیم جامعه‌ای بهتر بسازیم اگرچه جامعه صد در صد ایده‌آل را نخواهیم ساخت ولی به این بهانه نباید دست از تلاش برداریم. باید کاری کنیم که فردا از امروز‌مان بهتر شود.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: مسئولین باید برای شکم، شرف و شعور مردم تلاش کنند ولی متاسفانه برخی‌ها تنها شکم را دیدند که شهید بهشتی در این رابطه می‌گوید اگر قرار بود فقط شکم را ببینیم نیاز نبود انقلاب شود.

وی یادآور شد: شهید بهشتی در رابطه با اقتصاد مقاومتی نیز سخنان بسیار خوبی دارند. این شهید بزرگوار می‌گوید ملت باید تصمیم خود را بگیرد یا به آمریکا تکیه کند یا روی پای خودش بایستد. ما باید تلاش کنیم روی پای خودمان بایستیم. وابستگی را از بین ببریم. از مصرف کم کنیم و تلاش کنیم چیزی را از خارج وارد نکنیم.

رحیم‌پور افزود: شهید بهشتی اعتقاد داشت اگر نتوانیم روی پای خود بایستیم انقلاب‌مان با مشکل روبرو خواهد شد و می‌گفت «چه ایرادی دارد همه خانواده‌ها تولید کننده باشند». یعنی همین کاری که امروز چین انجام می‌دهد.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود بر ايشان
Canada
آقاجان در انجا همه عمل کردند!
علی محمدنصیری لرستانی
روح این شهید بزرگوار شاد،امثال ایشان مانند مقام معظم رهبری،شهیدآیت،هاشمی رفسنجانی،وسابقون انقلاب واقعا نعمت های برای تثبیت نظام اسلامی درآن برهه حساس بودند
Romania
امثال شهداي اول انقلاب ،آيت ا..بهشتي ،شهيد مطهري و برخي ديگر از بررگان كه با ترفندهاي مختلف از صحنه بيرون رانده شدند،سرمايه هاي بزرگ انقلاب بودند كه با دشمن آنان را بهتر از ما مي شناخت و ما را از حضورشان بي نصيب ساخت.
محمد
سلام-شما آمار اعدامهای انقلاب روسیه وفرانسه رادادید خوب است برای ثبت در تاریخ آمار رسمس اعدامهای بعد انقلاب هم داده شود