پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

اعتماد به اراده سیاسی ایران

دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 430511
وزیر خارجه کشورمان گفت: از هفته گذشته قرار این بود یکی دو روز اینجا یک گفت وگوی سیاسی با وزرا داشته باشیم و الان به تهران می روم و کارهای آنجا را انجام می دهم و بر می گردم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ظریف پیش از ترک هتل کوبورگ گفت: همه خواهان یک توافق عزتمند و با دوام هستیم.

وی افزود: ما هفته گذشته در لوکزامبورگ بودیم و قرار شد که این هفته در وین جلسه داشته باشیم.

ظریف ادامه داد: دیروز و امروز جلسات با وزرا داشتیم. برخی از آنها امروز و برخی هم فردا به کشورشان باز می گردند.

وی افزود: سه شنبه به وین خواهم آمد. برخی وزرا هم بعدا خواهند آمد.

وزیرخارجه کشورمان ادامه داد: این قراری بود که ما از اول گذاشته بودیم و آقای جان کری بخاطر وضعیت جسمی اش احتمالا در وین خواهند ماند.

ظریف گفت : آنچه که مهم بود این بود که یکی دو روز اینجا یک گفت وگوی سیاسی داشته باشیم، دستور العمل های لازم را به هیات مذاکره کننده از طرف وزرا و هیات مذاکره کننده و همکارانمان داده شود تا روی متن ها کار بکند.

وی افزود: این کاری است که ما قرارمان از ابتدا این بود که توسط همکاران انجام شود و وزرا برگردند برای اینکه برسند به موضوعات سیاسی، دلیلی که بنده هم در این روز اگر در وین بمانم کار زیادی نخواهم داشت و باید منتظر همکاران بمانم.

وزیر خارجه کشورمان گفت : قرار بود از هفته گذشته که این یک روز را در وین باشم و الان می روم به تهران و کارهای تهران را انجام می دهم و بر می گردم.

ظریف در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار برای رسیدن به توافق جامع هستید،گفت: ما همیشه گفته ایم اگر طرف مقابل اراده سیاسی داشته باشد رسیدن به توافق جامع کاملا مسییر است.

وی افزود: علت اینکه می گوییم طرف مقابل چون راجع به اراده سیاسی طرف خودمان اطمینان داریم و می دانیم که جمهوری اسلامی، رهبری معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری و سایر مقامات کشور همه خواهان یک توافق عزتمند و با دوام هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *