پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

افزایش ۵ درجه‌ای دما دربیشتر نقاط کشور

يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب: 430467
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش ۴ تا ۶ درجه ای دما در شمال غرب و غرب کشور و افزایش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در سایر استان‌های کشور طی سه روز آینده خبر داد.
به گزارش جهان، احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: طی سه روز آینده در برخی مناطق استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب سمنان، جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان در ساعات بعد از ظهر وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود که این وضعیت در جنوب غرب کشور تشدید شده، برخی مناطق غرب کشور را نیز فرا می گیرد.

به گفته وی، همچنین روز سه شنبه در استان های سمنان، قم، مرکزی و جنوب تهران نیز باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: بعد از ظهر روز دوشنبه و طی روز سه شنبه در شمال سیستان و بلوچستان، منطقه زابل طوفان و گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست.

وظیفه تصریح کرد: بررسی آخرین داده ها و تصاویر دریافتی ماهواره های هواشناسی بیانگر تشکیل توده گردوخاک در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور است که طی امروز و دوشنبه سبب کاهش کیفیت هوا دراستان های سیستان وبلوچستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی وسمنان خواهد شد.

وی افزود: افزایش دما طی سه روز آینده در شمال غرب و غرب کشوراز ۴ تا ۶ درجه و در سایر استانهای کشور ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تأکید کرد: امروز شرق خلیج فارس و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وطیفه یادآور شد: فردا آسمان تهران صاف، در پاره ای نقاط همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر همراه با وزش باد است بیشینه و کمینه دمای پایتخت فردا با دو درجه افزایش نسبت به امروز به ۳۹ و ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *