جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲

امیرکویت‌ درمراسم شهدای شیعه +تصاویر

يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 430399
امیر کویت در مراسم بزرگداشت شهدای مسجد امام صادق(ع) که در مسجد الکبیر برگزار شد شرکت کرد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، نخستین شب بزرگداشت شهدای حادثه انفجار تروریستی مسجد امام جعفر صادق(ع) در کویت با حضور امیر و اقشار مختلف مردم این کشور اعم از سنی و شیعه در مسجد الکبیر کویت که مسجد رسمی و بزرگ این کشور است برگزار شد.

در این مراسم «شیخ صباح الاحمد الصباح» امیر کویت، جمعی از اعضای هیات دولت، نمایندگان مجلس الامه و انبوهی از شخصیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این کشور و همچنین سفیر و تعدادی از کارشناسان سفارت کشورمان در کویت حضور یافته و ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های سوگوار برای شهدای فقید آرزوی رحمت و مغفرت کردند.

چندین هیات از شیعیان بحرین، عربستان و عمان نیز به منظور همدردی با خانواده های شهدای جمعه خونین کویت در این مراسم حاضر شدند.

نکته قابل توجه حضور رئیس پارلمان و وزاری خارجه، اطلاع رسانی و دادگستری پیشاپیش خانواده‌های شهدا و پذیرش تسلیت افراد حاضر در مراسم است.

امیر کویت با محکوم کردن این حمله هدف از آن را دامن زدن به درگیری‌های فرقه‌ای در این کشور عنوان کرده است.

وی که بلافاصله پس از این حادثه به محل بمب‌گذاری رفت این حمله را یک تلاش بیهوده و شیطانی خواند که وحدت ملی کویت را هدف قرار داده است.

گفتنی است یک عامل انتحاری روز جمعه با ورود به مسجد امام صادق(ع) در منطقه صوابر واقع در مرکز کویت و منفجر کردن خود، منجر به شهادت ۲۶ نمازگزار روزه دار از جمله ۳ تن از هموطنانمان و زخمی و مجروح شدن بیش ۲۰۰ تن دیگر شد.

گروه تکفیری داعش مسئولیت این حمله انفجار را برعهده گرفته است.

مراسم تشییع پیکر شهدای مسجد امام صادق(ع) روز گذشته با حضور دهها هزار نفر از مردم کویت در منطقه صلیبیخات برگزار شد. پیکرهای ۸ نفر از شهدا نیز شنبه شب به شهر مقدس نجف عراق منتقل شد تا در آنجا به خاک سپرده شود.































 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این مسجد واقعا کبیر است.
محمدی
United States
بنویسید: اشک تمساح امیر کویت.
مگر نه اینست که داعش با پولهای این شیوخ هوس باز کشتار میکند.