جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۳
خاطرات ۳۴ ساله یک جنایت؛

تیر «مجاهدین جهل» بر قلب انقلاب خلق/ همه جنایت های گروهک منافقین در تیر ماه ۶۰‬

يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 430377
تیرماه، ماه یادآوری خاطره سلسله اقدامات تروریستی گروهک منافقان در سال ۶۰ است که بعد از گذشت ۳۴ سال هنوز هم نمی‌توان از تبعات آن چشم پوشی کرد.
تیر «مجاهدین جهل» بر قلب انقلاب خلق/ همه جنایت های گروهک منافقین در تیر ماه ۶۰‬
به گزارش جهان، در پرونده قطور جنایات تروریستی گروهک منافقین، حد فاصل تابستان ۶۰ تا تابستان ۶۱ جایگاهی متفاوت دارد؛ بازه زمانی یک ساله‌ای که در جدول زمان‌بندی مسعود رجوی برای سقوط انقلاب اسلامی به عنوان مرحله حمله به سرمایه‌های فکری و اجرایی با خیال واهی خدشه‌دار شدن آینده نظام اسلامی روی آن تمرکز شده بود.

اینگونه سال ۶۰ به بستر ثبت کثیف‌ترین تصویر از سیمای سازمان مجاهدین خلق در خاطر جمعی مردم ایران تبدیل شد؛ تصویری که تیرماه آن سال سهم ویژه‌ای در ثبت و ضبط آن داشت.

* مرور خاطرات یک «تیر»

اگرچه در میان حوادث تروریستی تیرماه سال ۶۰ رسانه‌ها بیشتر بر دو حادثه تلخ ششم و هفتم تیرماه تمرکز کرده و می‌کنند اما سلسله اقدامات تروریستی گروهک منافقین در این ماه نشان از عزم جزمشان برای تعبیر رویای خام به زانو درآوردن نظام اسلامی دارد.

فهرست زیر تنها بخشی از اقدامات عملیاتی شده منافقین در تیرماه سال ۶۰ است.

* ششم تیرماه؛ سوءقصد به جان امام جمعه تهران

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ماه‌های ابتدایی سال ۶۰ و همزمان با فعالیت‌ پراکنده گروهک منافقین نقش پررنگی در روشنگری پیرامون ماهیت این گروه داشتند.

آیت الله خامنه‌ای ترور ۶ تیر

ایشان که آن زمان امام جمعه تهران بودند در یکی از مهمترین سخنرانی‌های خود از تریبون نماز جمعه صراحتاً اعلام کردند که افراد پشت پرده این گروهک را به خوبی می‌شناسند و اینگونه نسبت به ماهیت این گروه دست به افشاگری زدند.

درست روز بعد از ایراد این خطبه‌ها بود که در ششم تیرماه حضرت آيت‏ الله خامنه ‏اي كه به منظور ايراد سخنراني در مسجد ابوذر در شرق تهران حضور داشتند، در حين پاسخگويي به پرسش‏هاي حاضرين، بر اثر انفجار بمبي كه توسط منافقين در يك دستگاه ضبط صوت كار گذاشته شده بود، از ناحيه كتف، گردن و دست به شدت زخمي و به بيمارستان منتقل شدند.

اگرچه این اقدام تروریستی منافقین با زنده ماندن معجزه‌آسای آیت‌الله خامنه‌ای ناکام ماند اما گروهک منافقین را از ادامه اقدامات خود مصرف نکرد.

* هفتم تیرماه؛ انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي

يك روز پس از سوء قصد به جان حضرت آيت ‏اللّه خامنه‏ ای، در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقيقه شامگاه روز يكشنبه هفتم تيرماه ۱۳۶۰، جلسه‏ اي در سالن اجتماعات دفتر مركزي حزب جمهوري اسلامي واقع در سرچشمه تهران برگزار شد.

شهيد بهشتي سخنانش را با اين جملات آغاز كرد: «ما بار ديگر نبايد اجازه دهيم استعمارگران براي ما مهره‏ سازي كنند و سرنوشت مردم ما را به بازي بگيرند و...» در همین لحظه بود که به واسطه انفجاری مهیب ساختمان حزب جمهوری تبدیل به مقتل شهید بهشتی و ۷۲ تن از مسئولان ارشد سه قوه نظام اسلامی شد.

حزب جمهوری هفت تیر

این حادثه تروریستی به گواه اسنادی که بعدها منتشر شد از سوی گروهک منافقین به عنوان موفق‌ترین عملیات علیه مسئولان نظام نوپای اسلامی قلمداد شده بود.

* هشتم تیر؛ ترور رئيس زندان اوين

منافقین به این اندازه از دنائت هم راضی نشدند و به فاصله کم تر از یک روز جنایت دیگری را رقم زدند و محمد كچويي رئیس وقت زندان اوین را هم به شهادت رساندند.

شهيد كچويي که به دلیل فعالیت علیه نظام شاهنشاهی در سال ۵۳ دستگير و به حبس ابد محكوم شده بود، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، اداره زندان اوين را به عهده گرفت تا سرانجام در ۸ تير ۱۳۶۰ توسط يكي از منافقین به شهادت رسيد.

* پانزده تیر؛ ترور استاندار گیلان

برنامه گروهک منافقین برای مبارزه با نیروهای انقلابی محدود به پایتخت نبود و آرام‌آرام دیگر استان‌ها را هم در بر می‌گرفت. در همین راستا و در نیمه تیرماه ۶۰ در حالی که هنوز ایران در شوک شهادت بزرگان نظام اسلامی بود از گیلان خبر رسید که استاندار انقلابی این استان نیز به دست منافقین به شهادت رسیده است.

شهيد علي انصاري که در سال ۱۳۵۴ براي ادامه تحصيل به آمريكا رفت و تا پايان دوره دكترا، تحصيلات خود را گذراند، اما به دليل پيروزي انقلاب اسلامي، دفاع از رساله دكتراي خود را ناتمام گذاشت و به ايران بازگشت.

او که در سال ۱۳۵۵، سفري به لبنان داشت و با شهيد چمران و امام موسي صدر ديدار کرده بود در سال ۱۳۵۸، عهده ‏دار استانداري گيلان شد و در برخورد با گروه‏هاي سياسي مخالف نظام و منحرف، بسيار سخت گير و فعال بود.

سرانجام اين مسئول انقلابي هم در بامداد پانزدهم تيرماه ۱۳۶۰ بر اساس راهبرد ترور فيزيكي ياران انقلاب از سوي منافقين، مورد هجوم آنان قرار گرفت و در ۳۷ سالگي به شهادت رسید.

* نوزده تیرماه؛ ترور یکی از روحانیان اهل تسنن و فرزندش

منافقین در ادامه اقدامات خود در نوزدهم تیرماه ۶۰ یک روحانی انقلابی اهل تسنن را به همراه فرزندش که در سیمای مرکز کردستان به تفسیر قرآن می‌پرداخت به شهادت رساندند تا نشان دهند دنائت‌شان هیچ حدومرزی ندارد.

ملا مسلم جلالي زاده فرزند شهيد ملاعلي جلالي زاده ، علوم دینی را در عراق فراگرفته و سال ۱۳۵۰ به ايران بازگشت. سال ۱۳۵۲ به سنندج آمد و دوره مدرسه علوم ديني را تا سال ۱۳۵۵ به پايان رساند.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي و انقلاب فرهنگي و تعطيلي موقت دانشگاهها به همراه تعدادي از جوانان كميته انقلاب اسلامي سنندج را پي ريزي كرد و بدان پيوست. در صدا وسيماي مركز كردستان به تفسير قرآن و ارشاد مسلمانان پرداخت.

وقتي گروهك‌ها و افراد ضد انقلاب در منطقه كردستان دست به آشوب و فتنه گري زدند، ملا مسلم جلالي زاده به مقابله با آنان برخاست و دسيسه آنان را براي ايجاد تفرقه ميان مسلمانان و برهم زدن وحدت ملي كم رنگ ساخت. منافقین تحمل سخنان منطقي و مستدل مسلم جلالي زاده و پدرش را نداشتند و نتوانستند آنان را وادار به تسليم كنند بدين سبب بود كه شب نوزدهم تير ماه ۱۳۶۰ آن دو را جلو حياط منزلشان در محله قطار چيان سنندج به شهادت رساندند.

این آغاز فصل تازه‌ای از جنایات گروهک منافقین بود. فصلی که پس از ناامیدی از حذف سران نظام اسلامی، مردم انقلابی کوچه و خیابان در‌آن هدف گلوله قرار می‌گرفتند و اینگونه در کمتر از یک سال هزاران نفر قربانی کج‌فهمی و درک معیوب «مجاهدین خلق» از مفاهیم بلندی همچون «جهاد» و «خلق» شدند.

* اسیران «حصار جهل»

تیرماه هر سال، اگرچه فصل مرور خاطرات تلخ این جنایت‌ها توسط گروهکی مدفون در زباله‌دان تاریخ است اما نباید فراموش کرد که هنوز هم اسیرانی گرفتار این «حصار جهل» هستند و هنوز هم مرده ریگ این گروهک خائن به انسانیت به مدد حمایت دست‌های نه چندان پنهان به حیات نباتی خود ادامه می‌دهد.

حکایت «مجاهدین خلق» که خیلی زود پوست انداخته و تبدیل به «خائنین به ملت» شدند و به جرأت می‌توان گفت از منظر خیانت یک گروه به کشور خود، نمونه و بدیلی در تاریخ دیگر کشورها ندارند، داستان سوءاستفاده جماعتی محدود از ناآگاهی و اغفال دیگران به واسطه القاء توهم دانایی به آنان است!


مراجعه به روایت‌ها و اظهارات آزاد شدگان از بند «منافقین» که امروز در قالب مستندهای تصویری و مکتوب بسیار در دست است؛ بهترین سند برای درک این «حصار» است.

درد گرفتاران در این حصار جهل هم تنها ندانستن نیست، توهم دانستن است. این که فراموش کرده‌اند همه چیز آن نیست که می‌دانند و شاید چیزهایی هم باشد که ندانند!

تصاویر ثبت شده از پادگان اشرف و سازوکار فریب‌آلود و نفرین شده سازمان مجاهدین خلق نمادی تمام عیار برای بازشناسی و مواجهه با این موقعیت دردناک است. تصویری تکان‌دهنده از افسوس و حسرت قربانیانی که هرچند امروز فهمیده‌اند که روزگاری در «دنیایی خیالی» زندگی می‌کرده‌اند اما برای عبور از حصار جهل‌شان هزینه‌های بسیار پرداخت کرده‌اند و امروز دردهایی در سینه دارند که گویی هیچ کس از آن خبر ندارد.

خون شهدای تیرماه ۶۰ اگرچه برخلاف انتظار سردمداران منافقین بیش از پیش موجب استحکام نهال انقلاب اسلامی و به بار نشستن آن شد اما نباید فراموش کرد آنچه مردم ایران در این حوادث تلخ از دست دادند دیگر جبران نشد و اینگونه هزینه جهد جاهلانه عده‌ای اندک را ملتی پرداخت کردند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Italy
مجاهدین نفهمی و جهل
خدا آقارو حفظ کنه
نم
Iran, Islamic Republic of
شهید صدوقی هم بودن
11 تیر ماه