جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

الگوپذیری اشتباه، علت پرخاشگری کودک

يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 430349
دانشیار روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اضطراب، تنش و فشار روحی به پرخاشگری در کودکان منجر می‎شود.
به گزارش جهان، دکتر «هدایت نظری» در گفت‎وگو با ایسنا، اظهار کرد: گاهی اوقات کودکان به‌علت اضطراب، تنش و فشار روحی پرخاشگر می‎شوند.

وی گفت: ناکامی به ویژه ناکامی اجتماعی، فاصله طبقاتی و محدودیت‎های زندگی کردن در حاشیه شهرها که فاقد امنیت است می‎تواند عاملی برای الگوبرداری کودکان و در نتیجه پرخاشگری آنها باشد.

نظری ادامه داد: برخی اوقات الگوپذیری اشتباه کودکان می‎تواند عامل خشونت و پرخاشگری باشد. اگر کودک افسرده و یا بیش فعال باشد باید درمان و به ورزش ترغیب و تشویق شود تا پرخاشگری او برطرف شود.

این روانپزشک با تأکید بر این‌که کشمکش‎های درونی در برخی اوقات عامل پرخاشگری است، یادآور شد: برخی اوقات عامل پرحاشگری مسائل خارج از محیط خانواده مثل مدرسه است، در این حالت والدین باید با مسئولان مدرسه و معلم کودک صحبت کند تا مشکلات شناسایی و برطرف شود.

وی با اشاره به این‌که باید مدل‎های خشونت را تا آنجایی که ممکن است کم کنیم، بازی‎ها و فیلم‎های خشن را در معرض دید کودک قرار ندهیم، تصریح کرد: اولیا باید نظارت لازم را داشته باشند تا آستانه تحرک کودکان افزایش نیابد و رفتارهای خشن را نقد کنند تا کودک از آنها الگوبرداری نکند.

نظری گفت: باید قدرت همدلی و حس نوع‎دوستی را در کودک افزایش دهیم.

این دانشیار روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: باید امکان تخلیه‌ی هیجانات را برای کودکان فراهم کنیم تا کودک بتواند هیجانات و انرژی نهفته خود را تخلیه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *