چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

حضرت خدیجه از نگاه یک عالم اهل سنت

يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 430332
استاد حوزه علمیه اهل سنت زاهدان گفت: حضرت خدیجه اولین زنی بود که به پیامبر ایمان آوردند و می توان گفت که اگر رحمت این بانو نبود تاریخ اسلام به گونه ای دیگر رقم می خورد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مولوی عبدالغنی دهانی امشب در مراسم بزرگداشت مقام حضرت خدیجه(س) در زاهدان اظهار داشت: جوامع غربی با افراط و تفریط های موجود نتوانسته اند شخصیت مناسبی از زن را تبیین کرده و به همگان بشناسانند و از زن تنها به عنوان یک وسیله تبلیغاتی استفاده می کنند.

وی افزود: اسلام شخصیت مقدسی برای زنان ایجاد کرد، تا آنان با حفظ این جایگاه، فرصت را از دشمنان اسلام گرفته و نگذارند تا شخصیتشان را به انحطاط ببرند.

این مولوی اهل سنت زاهدان بیان کرد: دنیای غرب با ایجاد شبکه های ماهواره ای فارسی زبان سعی در از بین بردن بنیان خانواده ها و فرهنگ ناب محمدی دارد، پس باید هوشیار بود و با الگو برداری از بزرگان دین با این توطئه ها مقابله کرد.

وی افزود: مهمترین وظیفه بانوان اسلامی تربیت فرزندان صالح است که در این راستا، زنان باید مبلغ خانواده خود و دیگران بوده تا در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان توان ایستادگی داشته باشند.

مولوی دهانی اظهار داشت: توطئه های دشمنان اسلام همچنین مساجد را هدف قرار داده، تا این خانه های خدا را از راه اصلی منحرف و به سمت و سوی دلخواه خویش هدایت و وحدت و همبستگی بین مسلمانان را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم روز وفات حضرت خدیجه (س) با هدف شناخت مقام حضرت خدیجه به عنوان یک الگوی برتر در جامعه اسلامی و نقش بانوان در گسترش دین مبین اسلام در مجتمع آموزشی شهید عالی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *