سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

راه حلی برای درمان سکته مغزی

يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 430331
محققان آلمانی موفق به کشف پروتئین خاصی در عروق مغزی شده اند که در سکته مغزی نقش دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، اگر خون رسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال شده و متوقف شود، این قسمت از مغز دیگر نمی‌ تواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد. این وضعیت را سکته مغزی می‌ نامند.

سکته مغزی می‌ تواند به دلایلی مانند بسته یا پاره شدن یکی از رگ‌ های خون رسان مغز ایجاد شود. سکته مغزی را می توان یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر انسان ها دانست.

سلول های مغزی با کمک مولکول های عروق خونی تغذیه می شوند. این موضوع در حالی است که مویرگ های خونی در مغز از نقش بسیار مهمی برخوردارند زیرا شخص در صورت بروز هر گونه اختلالی با سکته مغزی یا مشکلات مربوط به مغز مواجه می شود. مطالعات محققان دانشگاه گوتنبرگ آلمان نشان می دهد که این دیواره ها نسبت به دیگر دیواره های مویرگی بدن متفاوت هستند.

مویرگ های مغزی برای رشد و فعالیت خود به سلول های Pericytes نیازمندند که این سلول ها در مغز، پروتئین ویژه FoxF۲ دارند. این پروتئین فقط در Pericytes مغزی یافت می شود. محققان آلمانی معتقدند میزان این پروتئین با مشکلات مغزی از جمله سکته در ارتباط است. بدین معنا که هر گونه تغییر در میزان این پروتئین می تواند با مختل شدن عملکرد مویرگ های مغزی و سپس سکته یا مشکلات مغزی همراه باشد.

کشف این پروتئین می تواند درمان یا راه حل جدیدی را در رابطه با سکته مغزی پیش روی محققان قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *