جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ثبت پرنده ای کم‌یاب در سیستان و بلوچستان

يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 430328
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت سیستان و بلوچستان و کارشناسان استان موفق به ثبت مشاهده یک گونه نادر پرنده با نام بوبی نقابدار در چابهار شدند.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران سعید محمودی افزود: کارشناسان و محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست چابهار با مشاهده و گزارش یک پرنده زیبای دریایی در سواحل چابهار که قادر به پرواز نبوده، باعث ثبت حضور بعد از ۴۳ سال بوبی نقاب‌دار در سواحل سیستان و بلوچستان شدند.

وی ادامه داد: در بررسی بالینی از پرنده و همچنین حضور دامپزشک آثار هیچ‌گونه بیماری یا مصدومیتی مشاهده نشد و به نظر می‌رسد این پرنده به علت گرمای شدید هوا و نیز خستگی ناشی از طی مسافت طولانی دچار تحلیل قوای جسمانی شده و قادر به پرواز نبوده است.

محمودی خاطر نشان کرد: بوبی نقابدار پرنده‌ای دارای جثه‌ای متوسط تا بزرگ است که دم نوک تیز و بال‌های دراز و نوک تیزش وجه تمایز آن از سایر پرندگان دریازی است، وجه تمایز دیگر این پرنده دارا بودن رنگ خاکستری مایل به آبی صورت و گلوی آن بوده که به صورت ماسک قسمت منقار را از سر سفید پرنده به طور وضوح جدا و قابل تشخیص کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *