جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آماده باش سیستم دفاعی بدن با روزه‌داری

يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 430326
یک پزشک از روزه به عنوان یکی از راهکارهای مهم در پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های میکروبی و ویروسی یاد کرد.
به گزارش جهان، دکتر آرش محسنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فواید روزه‌داری از منظر علم پزشکی اظهار کرد: امروزه با تحقیقات وسیع و همه جانبه ای که انجام گرفته ثابت شده که نه تنها روزه‌داری، در مجموع برای سلامت بدن مفید است، بلکه بسیاری از متخصصان آن را امری ضروری می‌دانند.

این پزشک سمنانی افزود: حتی در کشورهایی که اعتقادی به روزه و مناسک و آیین‌های دینی و اسلامی ندارند، پزشکان برای درمان بعضی از بیماران از رژیم غذایی چند ساعت ناشتابودن برای مدت محدودی استفاده می‌کنند.

وی افزود: امروزه علم پزشکی ثابت کرده است که در رژیم غذایی روزه‌داری، چربی‌های اضافه‌ بدن تحلیل می‌رود، چاقی بی‌رویه و مضر کاهش می‌یابد، فشار روی مفاصل کمر و اندام‌های تحتانی کم و دستگاه‌های قلبی و عروقی و گوارشی تنظیم و تعدیل می‌شوند و دستگاه دفاعی بدن نیز به حالت آماده باش درآمده و تقویت و تنظیم می‌شوند.

وی اظهار کرد: مطالعات پزشکی نشان می‌دهد با روزه‌داری، موادی در بدن بوجود می‌آیند که خیلی بیشتر از حد معمول است و این مواد نقش عمده‌ای در پیشگیری از عفونت‌های میکروبی و ویروسی و از بین بردن سلول‌های سرطانی دارند.

این پزشک متخصص همچنین در خصوص نقش روزه در روند درمانی بیماران مبتلا به چربی خون، گفت: طی مطالعات صورت گرفته روزه گرفتن برای افراد مبتلا به چربی خون بالا، مفید است.

وی یادآور شد: روزه میزان چربی‌های نامطلوب موجود در خون را تنظیم کرده و موجب افزایش میزان چربی مفید خون در بدن فرد روزه‌دار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *