پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
وزیر سابق ارشاد اسلامی:

مجوزمذاکرات از اواخردولت دهم صادرشده بود

يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 430298
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توافقنامه هسته‌ای نباید طبق تفسیر طرف مقابل باشد و مطالب چند پهلو یا دو پهلو بیان شود بلکه باید همه چیز را شفاف بگویند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سید محمد حسینی دیشب در نشست «روشنگری و بصیرتی» ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مردم یمن با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی به فرموده شهید بهشتی راست‌قامت در برابر دشمنان ایستادند، در حالی که دنیایی که دم از حقوق بشر و دموکراسی می‌زند مردم را رها کرده و از مستبد حمایت می‌کند.

وی با اشاره به سالروز سوء‌قصد به جان رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: به لطف خداوند رهبر معظم انقلاب اسلامی طی سال‌های گذشته تمام مراحل را با شایستگی پشت سر نهاد در حالی که ایشان تجربیات ارزشمندی را داشتند، چرا که قبل از انقلاب مدت زمانی در تبعید و زندان بسر بردند و پس از انقلاب هم با حضور در مجلس شورای اسلامی، حضور در صحنه‌های جنگ در کنار رزمندگان و فرماندهانی همچون شهید چمران و در نهایت دوران ریاست جمهوری اشراف کاملی به تمام مسائل کشور داشتند.

حسینی بیان کرد: همگان بر اشراف و تجربیات مقام معظم رهبری اعتراف دارند به گونه‌ای که کلام حضرت آقا در حوزه فرهنگ و هنر، موسیقی، شعر، ادب، کتاب و مطالعه، مباحث قرآنی و هنرهای تجسمی گره‌گشاست.

وی تاکید کرد: امروز یکپارچگی در میان مردم و مسئولان در تبعیت از مقام معظم رهبری وجود دارد، شخصیتی که پیوند آسمان و زمین را برقرار کرده و آرمان را با واقعیت تطبیق داده است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت ایام شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی و یاران شهیدش گفت: به فرموده حضرت امام خمینی (ره) شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود، زیرا هیچ چیز به غیر از شهادت نمی‌توانست مظلومیت ایشان را نشان دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: منافقان و توده‌ای‌ها ید طولایی در تخریب شهید بهشتی داشتند و در این راستا رسانه‌های بیگانه نیز حمایت می‌کردند، لذا تعبیر امام خمینی (ره) در هنگام شهادت شهید بهشتی که فرمود «ایشان یک امت بود» نشان از ویژگی‌های ارزشمند شهید بهشتی دارد.

وی بیان داشت: حضرت امام خمینی (ره) و شهید بهشتی متعلق به همه عصرها و زمان‌ها هستند به گونه‌ای که آیندگان نیز از افکار و اندیشه‌های امام راحل استفاده می‌کنند، زیرا افکار ایشان برگرفته از سرچشمه زلال احکام اسلام و ترجمان قرآن و ائمه معصوم (ع) بود و برای همه مردم قابل درک است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شهید بهشتی در بحث دستگاه قضایی شرع مقدس اسلام را مد نظر قرار داد، زیرا ایشان معتقد بود ما اسلام سکولار نمی‌خواهیم همین تفکری که برخی از کشورها بیان می‌کنند که اسلام در مسائل اجتماعی دخالتی ندارد و شرق و غرب باید در این راستا پیش‌قدم باشند.

حسینی گفت: به هر حال شهید بهشتی قوه قضائیه را بر اساس اسلام پایه‌گذاری کرد و کادرسازی بسیار خوبی را انجام داد و حزب جمهوری اسلامی را تشکیل داد و مجلسی را طراحی کرد که رای به عدم کفایت بنی‌صدر داد.

وی یادآور شد: بنی‌صدر تحت تأثیر شعارها قرار گرفته بود و غرور او را فراگرفته و در مقابل حضرت امام خمینی (ره) خود را کسی می‌دانست، پس جا دارد که جوانان شهید بهشتی را بیشتر بشناسند و با صلابت، اقتدار، تفکر و دیدگاه‌های ایشان بیشتر آشنا شوند.
حسینی تصریح کرد: امروز همچنین مصادف با سالروز وفات حضرت خدیجه همسر نبی مکرم اسلام (ص) است، او اولین زنی بود که به پیامبر (ص) ایمان آورد و در وقت ازدواج تمام ثروت خود را در اختیار ایشان قرار داد، اما کم‌کم تنها شد، زیرا برای مسلمان شدن خود هزینه پرداخت کرد تا اینکه پس از سال‌ها فداکاری در سال دهم هجری از دنیا رخت بربست.

وی در ادامه به سال همدلی و همزبانی ملت و دولت اشاره کرد و افزود: هر مقدار انسجام بیشتر باشد دشمن از ما بیشتر هراس خواهد داشت آن هم در مرحله‌ای که ما شرایط ویژه‌ای در منطقه و جهان داریم و شیعیان در جای‌جای جهان از ما انتظاراتی دارند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: این در شرایطی است که داعش به شیوه‌های مختلف مشغول کشتار مردم مظلوم است و صهیونیست‌ها طراح اصلی این کشتارها هستند تا چهره اسلام را خشن جلوه دهند، لذا هر چه اقتدار، انسجام و صلابت در داخل کشور بیشتر باشد با قدرت بیشتری می‌توان در عرصه های جهانی حاضر شد.

حسینی ابراز داشت: ممکن است، اختلاف سلائق و دیدگاه سیاسی وجود داشته باشد، پس باید متوجه باشیم که همدلی و همزبانی با شعار به‌وجود نمی‌آید بلکه باید محور وحدت وجود داشته باشد و درحال حاضر غیر از رهبری و ولایت کسی نمی‌تواند محور وحدت و همدلی باشد که همه این امر مهم را پذیرفته‌اند.

وی تاکید کرد: دیدگاه‌های مقام معظم رهبری مو به مو مثل دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) است که همه ساله در ۱۴ خرداد توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بازخوانی‌ می‌شوند تا دچار تحریف نگردد لذا همان مسیر حضرت امام خمینی (ره) را مقام معظم رهبری با صلابت و اقتدار طی می‌کنند در حالی که رافت، محبت و مهربانی دارند.

حسینی گفت: ملاطفت حضرت امام خمینی (ره) بر کسی پوشیده نیست اما ایشان در جنگ و برخورد با دشمن خصوصا" آمریکا با قاطعیت و صلابت برخورد می‌کردند این‌جاست که باید از گزینشی معرفی کردن امام خمینی (ره) پرهیز شود و تمام ابعاد وجودی امام راحل را برای جوانان بیان کنیم و امام خمینی (ره) متعلق به تمام مردم آزادی‌خواه دنیا، مسلمانان و بسیجیان است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) با هیچ کس حتی نزدیکان خود نیز ملاحظه نداشت، این‌جاست که ما باید مسائل تاریخی را فراموش نکنیم و صراط مستقیم را در نظر بگیریم و هرکس از این خط فاصله گرفت ما هم از او فاصله خواهیم گرفت.

حسینی همچنین حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و قانون اساسی را به عنوان محور همدلی و همزبانی عنوان کرد و افزود: هر کس از این محور فاصله گرفت مطمئنا" لطمه خورده است، لذا همه باید بکوشند وحدت، همدلی و همزبانی در کشور مستقر شود.

وی درباره موضوع هسته‌ای ابراز داشت: همه باید برای وفاق، خطوط قرمز رهبری را مد نظر داشته باشند، زیرا مذاکره مربوط به این دولت نیست و برای اصل مذاکره از اواخر دولت دهم مجوز داده شده و در آن مقطع گفت‌وگوهایی صورت گرفته اما اوج گفت‌و‌گوها در دولت یازدهم بوده که با جدیت نیز دنبال شده است.

وزیرسابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تیم مذاکره‌کننده امین، متدین و مورد عنایت رهبری هستند که با دلسوزی مسئله را دنبال می‌کنند اما محفوظ بودن اصل صنعت هسته‌ای و برداشته شدن تمام تحریم‌ها باید مورد توجه باشد.

وی افزود: توافقنامه هسته‌ای نباید طبق تفسیر طرف مقابل باشد و مطالب چند پهلو یا دو پهلو بیان شود بلکه باید همه چیز شفاف بیان شود در حالی که ما اجازه بازرسی از مراکز هسته‌ای و نظامی و همچنین مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای را به آنها نخواهیم داد چون ما در این راه شهدای عزیزی را تقدیم وطن کرده‌ایم.

حسینی تاکید کرد: موارد شفاف را مردم و دولت پذیرفته‌اند، اما اگر آنها بخواهند زیاده‌خواهی کنند ما چیز مهمی را از دست نداده‌ایم چه به توافق برسیم و چه به توافق نرسیم، اما یکی از چیزهایی که می‌تواند به همدلی کمک کند توجه به نکات هسته‌ای است چون این موضوع متعلق به حزب و گروه خاصی نیست.

حسینی ادامه داد: رهبر فرزانه و متفکر انقلاب اسلامی به بحث اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های کشور اشاره کردند که باید ساماندهی شوند تا عدالت در کشور اجرا شود، جلوی مفاسد گرفته شود و واردات به خوبی مورد نظارت قرار گیرد.

وی گفت: دشمن جنگ فرهنگی و اقتصادی را بر ما تحمیل کرده است، اما بدون فرهنگ کار و تلاش نمی‌توانیم، پیشرفت کنیم حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود باز هم باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

حسینی در پایان تاکید کرد: شهدای غواص با دستان بسته آمدند تا به ما یاد بدهند سر و دست‌های‌مان بلند باشد و با موضع قدرت و شوکت در برابر دشمنان صحبت کنیم، زیرا دشمن در همه حال به دنبال رسیدن به اهداف خود است، لذا بصیرت، آگاهی و بینش ما باید هم‌گام با زمان باشد که این از برکات ماه مبارک رمضان است و باید تقوای الهی را پیشه کنیم تا دچار تردید و بن‌بست نشویم، در این صورت وارد اردوگاه حق خواهیم شد.

به گزارش جهان، نشست روشنگری و بصیرتی با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری کوهبنان، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، ریاست شورای شهر کوهبنان، جمعی از روحانیون، بسیجیان و اعضای حلقه‌های طرح صالحین در محل تالار اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش کوهبنان برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *