پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

رباتهایی برای گشودن رگ قلب بدون جراحی

شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 430234
پژوهشگران ۱۱ موسسه تحقیقاتی در حال انجام پروژه ای هستند که به آنها اجازه می دهد با استفاده از ساخت نانوروبات ها به باز کردن رگ های گرفته شده، بپردازند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، بیماری های مانند چربی و فشار خون یا دیابت باعث پیشرفت انسداد جریان خونی می شوند که معمولا با جراحی یا بالون گذاشتن رگ های بسته را باز می کنند. اما اکنون محققان از راه حل جدید و متفاوتی برای باز کردن رگ های قلبی خبر داده اند.

محققان ۱۱ موسسه پژوهشی و دانشگاهی در حال ساخت نانو روبات هایی از جنس اکسید آهن هستند که با استفاده از سرنگ به جریان خون بیمار تزریق می شوند. سپس این دانه های بسیار کوچک با استفاده از ترکیبات شیمیایی و نیروی مغناطیسی به یکدیگر متصل شده و یک نوار نانویی را تشکیل می دهند.

پزشکان با استفاده از میدان مغناطیسی خارج از بدن بیمار می توانند به کنترل حرکت مارپیچ نانو نوار پرداخته و آن را به محل گرفتگی عروق هدایت کنند. نانو نوارها با حرکت مارپیچ و عملکردی شبیه به حفاری درون رگ ها می توانند به باز شدن رگ های بسته کمک کنند.

محققان معتقدند، نانوروبات ها در ۴ سال آینده می توانند به عنوان ابزاری جدید وارد علم پزشکی شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *