کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲ پیشنهاد برای تکریم حضرت خدیجه (س)

6 تير 1394 ساعت 13:07

حجت الاسلام شهاب مرادی سحرگاه شنبه طی ارتباط تلفنی با برنامه ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش می شود، ۲ خواسته از رئیس جمهور برای تکریم مقام حضرت خدیجه (س) مطرح کرد.


به گزارش جهان به نقل از مهر، شهاب مرادی در سخنانی گفت: حضرت خدیجه(س) حق بزرگی به گردن مسلمانان و مومنان جهان دارند و خدمات ایشان در یاری پیامبر و پیشبرد اهداف اسلام بر کسی پوشیده نیست. ایشان به راستی مادر مومنان جهان هستند.

وی افزود: از آقای روحانی تقاضا دارم یک روز را در تقویم به نام حضرت خدیجه(س) نامگذاری کنند.

مرادی ادامه داد: دهم ربیع الاول مصادف با سالروز ازدواج این بانوی بزرگ و پیامبر اسلام است و بهترین روز برای این نامگذاری به حساب می آید.

مرادی به بیان تقاضای دیگر خود از رئیس جمهور پرداخت و تصریح کرد: ضرب سکه طلا به نام ام المومنین خدیجه(س) هم پیشنهاد دیگر بنده است. سکه تمام بهار آزادی که یک سوی آن مزین به نام ایشان بوده و سوی دیگر آن تصویر امام راحل باشد.

این کارشناس مسائل دینی افزود: در بررسی که از برخی نقاط کشور داشتم، به موارد قابل تأملی برخوردم، مانند اینکه در ۱۰ سال گذشته در کل شهر همدان تنها ۳ دختر به نام خدیجه نامگذاری شد. شهر اراک ۵ دختر و سمنان ۱۰ کودک.

وی خاطرنشان کرد: برای معرفی این بانوی بزرگ، نیاز به فرهنگسازی است و باید مسئولان هم در این زمینه تلاش کنند و نامگذاری روزی به نام ایشان و ضرب سکه از جمله این تلاش ها می تواند باشد.

به گزارش مهر، پیش از این نیز مرادی کمپینی را به این منظور راه اندازی کرده بود تا دختران ایرانی نام خود را در روز دهم رمضان مصادف با وفات ام المومنین به صورت نمادین به خدیجه تغییر دهند که این کمپین به دلیل فعالیت های گسترده مرادی در امور تربیتی و حضور میان جوانان با استقبال روبرو شد و باید دید ۲ پیشنهاد وی با چه واکنشی از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور مواجه می شود.


کد مطلب: 430174

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/430174/۲-پیشنهاد-تکریم-حضرت-خدیجه-س

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com