جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

شرط شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک

شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 430157
سخنگوی شورای نگهبان از موافقت این شورا با برگزاری انتخابات الکترونیکی در صورت احراز ایمن بودن دستگاه‌ها خبر داد و گفت: منتظریم که جزئیات فنی برگزاری انتخابات الکترونیکی به شورای نگهبان اعلام شود.
به گزارش جهان، نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به نامه وزارت کشور به این شورا مبنی بر برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌صورت الکترونیکی در ۹ کلان‌شهر کشور، گفت: منتظریم که جزئیات فنی برگزاری انتخابات الکترونیکی در ۹ کلان‌شهری که وزارت کشور اسامی آنها را اعلام کرده است، به شورای نگهبان اعلام شود.

وی در پاسخ به این سؤال "نظر شورای نگهبان در این زمینه چیست و آیا هر زمان که وزارت کشور سازوکارهای فنی برگزاری انتخابات الکترونیکی را اعلام کند، این شورا آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی را در این ۹ کلان‌شهر کشور دارد یا خیر؟" تصریح کرد: ما کارشناسانی در شورای نگهبان داریم، به‌نحوی که ایمنی دستگاه‌های انتخابات الکترونیکی را بررسی و اعلام می‌کنند که آیا این دستگاه‌ها ایمن هستند و یا اینکه آمادگی و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی را دارند یا خیر.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه اظهار داشت: به‌عنوان مثال فرض کنید که در یک حوزه‌ای مردم در صف برای رأی دادن ایستاده‌اند، اگر دستگاهی از کار بیفتد قطعاً در روند برگزاری انتخابات خلل ایجاد می‌کند و مشکلات زیادی نیز به وجود می‌آید که این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

ابراهیمیان با تأکید بر اینکه می‌بایست کارشناسان حتماً پیش از برگزاری انتخابات دستگاه‌ها را مورد آزمایش قرار دهند و ایمن بودن آن را به شورای نگهبان اعلام کنند، تصریح کرد: در این صورتی که ایمن بودن دستگاه‌‌های برگزاری انتخابات الکترونیکی احراز شود، ما موافق برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی هستیم و نظارتش هم ممکن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما به وزارت کشور اعلام کرده‌ایم برای اینکه وقت کافی برای آزمایش دستگاه‌ها داشته باشیم، جزئیات را به ما بگویند تا ما نظرمان را در رابطه با برگزاری انتخابات الکترونیکی اعلام کنیم.

به گزارش تسنیم، براساس نامه‌ای که وزارت کشور چندی پیش به شورای نگهبان ارسال کرده، مقرر شده است که انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۹ کلان‌شهر تهران، کرج، قم، ‌کرمانشاه، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *