جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

داعش ۲بارگاه مذهبی را منفجرکرد+تصاویر

چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 429749
گروه تروریستی داعش، اعلام کرد که شماری از بارگاه های دینی شهر تاریخی تدمر را منفجر کرد.
به گزارش جهان به نقل از شهدای ایران، گروه تروریستی داعش، با انتشار تصاویری بر روی صفحه های فیس بوکِ خود، از بمب گذاری و منفجر کردن مزار"محمد علی" و بارگاه "ابوبهاء الدین" واقع در باغ های غوطۀ تدمر خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری روسیا الیوم، مامون عبدالکریم، رئیس سازمان آثار باستانی سوریه، اظهار کرد: عناصر مسلح داعش، سه روز پیش، ضریح محمد بن علی را منفجر کردند. این مزار، متعلق به نوادۀ علی بن ابیطالب، عموزادۀ پیامبر، در منطقه ای کوهستانی در فاصله چهار کیلومتری شمال شهر تدمر واقع شده است.

در عکس های منتشر شده توسط داعش، دو تروریست مسلح که تیربار به دست دارند، با بطری های حاوی مواد منفجره از تپه ای بالا می روند که یکی از بارگاه های منفجر شده، بر فراز آن قرار دارد.

مامون عبدالکریم همچنین تاکید کرد که عناصر داعش، ضریح "شکف" که به نام نزار ابوبهاء الدین معروف است، را نیز منفجر کردند. این بارگاه، ۵۰۰ سال قدمت دارد و در ۵۰۰ متری کمانِ پیروزی در شهر تدمر واقع شده است.







نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *