کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هنرپیشه معروف: ۱۰ سال با تحریم ساخته‌ایم باز هم می‌سازیم

3 تير 1394 ساعت 11:28

یک بار خطا کردیم و اطلاعات دانشمندانمان را به غربی‌ها دادیم، آنها را در همین تهران به خاک و خون کشیدند.
printنسخه قابل چاپ


به گزارش جهان به نقل از نسیم، جلیل فرجاد بازیگر سینما؛ تئاتر و تلوزیون کشورمان درباره تقاضای ۵+۱ برای بازرسیهای خارج از عرف از تاسیسات دفاعی و اجازه بازجویی از دانشمندان هسته ای کشورمان گفت:‌ دلیلی ندارد ما دستمان را برای دشمن رو کنیم و در جنگ روانی قافیه را ببازیم. ما کشور قدرتمندی هستیم و باید به داشته های خودمان تکیه کنیم. این شرط و شروطهایی که برای ما گذاشته اند را اگر قبول کنیم با دست خودمان کاری کردیم تا آنها بر ما سیطره پیدا کنند.

به گفته این هنرمند پرونده هسته ای کشورمان یک موضوع ملی است و به جناح خاصی اختصاص ندارد و برداشت من این است که دیپلماتهای ما به مسئله هسته ای با عینک جناحی و حزبی نگاه نمی کند.

او افزود: پیش از این برداشت من این بود که پرونده هسته ای ایران با کار کارشناسی قابل حل شدن است اما به نظر می رسد ۵+۱ زورگویی می کنند و دنبال چیزهای دیگری هستند.

فرجاد خاطرنشان کرد: امریکا و هم پیمانانش از پیش کشیدن این بازرسیها قصد دارند به زعم خودشان نقطه ضعفهای احتمالی نظامی و دفاعی ایران را بشناسند تا اگر خیال حمله نظامی به سرشان زد با اطلاعات مکفی به این خیال خامشان جامه عمل بپوشانند.

او ادامه داد: ده سال است به بهانه هسته ای ما را تحریم کرده اند و ما صبر کرده ایم باز هم صبر می کنیم. این را هم بگویم که نفس من از جای گرم بلند نمی شود و جزو قشر مرفه بی درد هم نیستم وضع سینما تئاتر و تلوزیون که حرفه من است خیلی بحرانی است نمی خواهم ناله کنم خدا را شکر اما ما تا به حال با همه سختیها ساخته ایم و برای عزت و سربلندی مان هم خون داده ایم و باز هم می ایستیم.

این بازیگر سینما و تئاتر با اشاره به بیانات امام راحل درباره فرهنگ شهادت ادامه داد: قصد شعار دادن ندارم اما این جمله امام حرف حقی است که می فرماید ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.


کد مطلب: 429725

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/429725/هنرپیشه-معروف-۱۰-سال-تحریم-ساخته-ایم-باز-هم-می-سازیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com