جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تجهیزات نظامی آمریکا در هفت کشور دنیا

چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 429668
وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد واشنگتن قصد دارد حدود ۲۵۰ تانک، خودروهای نفربر برادلی و توپخانه خودکششی هویتزر را در هفت کشور شرق و مرکز اروپا مستقر کند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از آسوشیتدپرس خبر داد: اشتون کارتر در سفر به استونی، در اقدامی که هدف آن دادن اطمینان به متحدان ناتو در برابر تهدید های روسیه توصیف شده است، گفت: کشورهای بالتیک – استونی، لتونی و لیتوانی– و نیز بلغارستان، رومانی و لهستان، موافقت کردند میزبانی تجهیزات نظامی را قبول کنند.

به گفته وی قرار است برخی دیگر از تجهیزات نظامی آمریکا در آلمان مستقر شوند.

در واکنش به این اقدام دولت آمریکا، یکی از مقامات وزارت دفاع روسیه گفت: استقرار تانک و تسلیحات سنگین در کشورهای عضو ناتو و در نزدیکی مرزهای روسیه، تهاجمی ترین اقدام دولت آمریکا از زمان پایان جنگ جهانی دوم خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری مشترک با وزرای سه کشور بالتیک، تصریح کرد که استقرار این تجهیزات به طور موقت است و می توان آنها را برای آموزش و رزمایش های نظامی در اروپا جابه جا کرد.

کارتر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بروکسل با وزیران دفاع ناتو ملاقات خواهد کرد.

در روزهای اخیر و به ویژه پس از اظهار نظر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه مبنی بر افزودن ۴۰ موشک بالستیک مجهز به بمب های هسته ای در مرزهای این کشور با اروپا، تنش لفظی بین مسکو و ناتو افزایش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *