جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
معاون وزیر اقتصاد مطرح کرد:

سهم مالیات از نفت در بودجه بیشتر شد

چهارشنبه ۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۸
کد مطلب: 429620
معاون وزیر اقتصاد از پیش بینی درآمد مالیاتی ۷۵ هزارمیلیاردتومانی در بودجه ۹۴ خبر داد و گفت: اصلاح قانون مالیاتی به شورای نگهبان ارسال شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی عسکری با اشاره به افزایش وزن مالیات در بودجه ۹۴ گفت: اقتصاد ایران به سمت قطع وابستگی به درآمد نفتی حرکت می کند. در قانون بودجه امسال ۷۵ هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی با احتساب ۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد گمرکی در مجموع ۸۸ هزار میلیارد تومان درآمد این بخش پیش بینی شده است.

معاون وزیر اقتصاد اظهارداشت: درآمد ۸۸ هزار میلیارد تومانی از مالیات در حالی است که سهم درآمد نفتی در بودجه ۵۳ هزار میلیارد تومان است و نشان می دهد وزن مالیات در بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومان از وزن درآمد نفتی بیشتر شده است.

عسکری با بیان اینکه چند سال قبل سهم نفت در بودجه دو برابر مالیات بود گفت: با این وضع می توانیم به سمتی برویم که کشور را با مالیات اداره کنیم. وی خاطرنشان کرد:‌ علاوه بر درآمد مالیاتی، اگر سایر درآمدها مانند فروش شرکت های دولتی، مالیات سهام شرکت های دولتی و سایر موارد را در نظر بگیریم درآمد به بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می رسد که نسبت به رقم ۵۳ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی در بودجه وزن بیشتری دارد.

وی با تاکید بر لزوم حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت بیان داشت: نفت در اقتصاد جایگاه خود را دارد و فرصت است اما نباید در بودجه مصرف شود زیرا سبب بروز مشکلات است. معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه اصلاح قانون مالیات به عنوان ابزار مهم تقویت نظام مالیاتی است گفت: این قانون در مرحله نهایی است و پس از اصلاحات دوباره در مجلس برای تایید به شورای نگهبان ارسال شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی همچنین از وجود مشوق برای بخش تولید در قانون جدید نظام مالیاتی خبر داد و گفت: با هدف حمایت از بخش تولید و فعالیت های اقتصادی و صنعتی معافیت های مالیاتی نظام مند و هدفمند شده است.

معاون وزیر اقتصاد افزود: در این قانون اقدامات خوبی در چارچوب ماده ۱۳۲ انجام شده تا ظرفیت هایی برای فعالیت های صنعتی، معدنی، گردشگری و تحقیق و پژوهش ایجاد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *