پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

زندگی جعلی با ۱۶ فرزند به پايان رسيد

سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 429530
مرد تبهكار وقتي در دوران كودكي از سوي پدرش شناسنامه جعلي ايراني گرفت، توانست ٧٦‌سال با هويت و مدارك جعلي زندگي كند. زندگي جعلي اين مرد به همراه ١٦ فرزندنش در ايران، در حالي كه اصلا تصورش را نمي‌كرد از سوي پليس خراسان رضوي به پايان رسيد.
به گزارش جهان به نقل از روزنامه شهروند، مرد تبهكار وقتي در دوران كودكي از سوي پدرش شناسنامه جعلي ايراني گرفت، توانست ٧٦‌سال با هويت و مدارك جعلي زندگي كند. زندگي جعلي اين مرد به همراه ١٦ فرزندنش در ايران، در حالي كه اصلا تصورش را نمي‌كرد از سوي پليس خراسان رضوي به پايان رسيد.

ماجراي عجيب اين پرونده مدتي قبل، پيش روي كارآگاهان پليس قرار گرفت. از چند وقت پيش به پليس خراسان رضوي خبر رسيد كه اعضاي يك باند با جعل شناسنامه و مدارك هويتي دست به تبهكاري مي‌زنند. پس از دریافت اين خبر درحالي كه موضوع در دستور كار ماموران پلیس قرار گرفته بود، هيچ كس نمي‌دانست كه سركرده اين باند مرد خارجي است كه با ١٦ فرزند خود دست به جعل مدارك مي‌زند و با هويت جعلي يك زندگي عادي براي خود ساخته است.

وقتي ماموران پليس تحقيقات خود را در اين مورد آغاز كردند در نهايت با بهره‌گیری از شگردهای پلیسی و كنترل اطلاعاتی متهم را شناسایی و تحت نظر قرار دادند. وقتي مخفیگاه این باند شناسايي شد، ماموران پلیس امنیت عمومی در اقدامی ضربتی سركرده این باند را دستگیر و برای بازجویی به پلیس امنیت عمومی منتقل شد. پس از دستگيري متهمان مشخص شد كه متهم اصلي از اتباع بيگانه است كه با فرزندانش با هويت جعلي زندگي مي‌كند.

متهم در بازجویی‌های فنی پلیس، ماجراي زندگي‌اش را اينگونه تعريف كرد: «‌سال ١٣١٨ بود كه پدرم شناسنامه‌ای ایرانی برایم گرفت. بعد از آن من زندگي‌ام را با هويت جديد آغاز كردم و از آن زمان تا به حال من و ١٦ فرزندم از اين هويت استفاده می‌كردیم. ما خدماتی مثل گذرنامه، گواهینامه، كارت پایان‌خدمت، یارانه، دفترچه بیمه و... را از اين طريق استفاده مي‌كرديم و چون تا الان شناسايي نشديم اصلا تصورش را هم نمي‌كردم كه دستگير شوم.

من ٧٦‌سال است كه دارم با فرزندانم اينگونه زندگي مي‌كنم و كسي هم به ما شك نكرده ولي نمي‌دانم چرا دستگير شديم.» سرهنگ‌ هادی شیرمحمدی رئیس پلیس امنیت عمومی استان خراسان رضوی در تشریح جزییات این خبر گفت: با اعتراف اين متهم وي روانه زندان شد و همچنين در بازرسی از مخفیگاه وي ١٠ جلد شناسنامه و ٧ قطعه كارت ملی جعلی و غصبی از او كشف شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *