چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۱

روایتی از مرگ مشکوک خبرنگار پرس‌تی‌وی

سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 429513
بیژن کیا، نویسنده توانای شیرازی، مرگ مشکوک خبرنگار پرس‌تی‌وی را روایت می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مهرماه ۹۳ بود که خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها از مرگ مشکوک خانم ، خبرنگار خبرگزاری شبکه پرس‌تی‌وی، خبر دادند.

شیم که برای پوشش اخبار مربوط به موضع ترکیه در قبال تروریست‌های داعش در کوبانی و مناطق اطراف آن رفته بود، در حادثه‌ای مشکوک رانندگی در مرز ترکیه کشته شد. ادعای مرگ مشکوک زمانی شدت می‌گیرد که سردبیر پرس‌تی‌وی از تهدید و تعقیب این خبرنگار در زمان تهیه خبر اطلاع داد.

بیژن کیا، نویسنده توانای شیرازی که رمان " آدمخوار" را در کارنامه خود دارد، اثر بعدی خود را مرگ مشکوک این خبرنگار پرس‌تی‌وی قرار داده است و در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: این خبر را به صورت قوی در دستور کار دارم که در قالب‌های هنری آن را دنبال می‌کنم و با توجه به نقش ترکیه و تغییر موضع آن در منطقه این موضوع خیلی مهم است و از این مرگ نباید به سادگی گذشت.

رمان “آدمخوار” که زمستان سال ۹۱ نوشتن آن به پایان رسیده و از آن زمان تاکنون در پیچ و خم‌های اداری انتشارات بنیاد شهید گرفتار شده بود، بالاخره راهی بازار می‌شود.

نویسنده صبور و خوش ذوق این اثر گفت: رمان «آدم‌خوار» بعد از ۳ سال ۱۲ تیر امسال همزمان با سالروز سقوط هواپیمای مسافری ایرباس ۳۰۰، پرواز۶۵۵ ایران ایر توسط ناو وینسنس آمریکا به بازار می‌رسد.

وی با بیان اینکه این اثر هم‌اکنون در مرحله طراحی جلد است، افزود: محور اصلی این رُمان حمله ناو جنگی وینسنس به هواپیمای ایران ایر پرواز ۶۵۵ از بندرعباس به مقصد دبی است و از دید یک خبرنگار آمریکایی- کانادایی روایت می‌شود و در ادامه کل جریان به صورت پازل آرام آرام کامل می‌شود.

کیا با اشاره به اینکه حجم اثر حدود ۳۴۰ صفحه است، خاطرنشان کرد: کاراکتر اصلی خبرنگار بوده و مصاحبه‌های مستندی در رُمان کار شده و چون این اثر در بستری خارج از کشور رخ می‌دهد مستندات جالبی درباره این حادثه روایت می کند و قابلیت ترجمه زیادی دارد.

نویسنده شیرازی از نوشتن مجموعه داستان کوتاه به نام «کلاغ‌های سورآل» خبر داد و تصریح کرد: این اثر وضعیت کنونی جهان را در کشورهای مختلف دنبال می‌کند و به بحث تروریسم و نشریه ابدو و داعش، یمن، فلسطین و بوسنی در قالب داستان کوتاه می‌پردازد.

وی با بیان اینکه در این مجموعه تصاویر مختلفی از جامعه جهانی مسلمانان ارائه شده است، بیان کرد: نوشتن این مجموعه داستان تا آخر خردادماه تمام می‌شود و آن را برای انتشار به سوره مهر ارسال و پیش‌بینی می‌کنم تا اواخر سال ۹۴ این مجموعه داستان به بازار برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ميثم
Iran, Islamic Republic of
هدفتون از اين تيترهاي جنجالي چيه؟ فكر نمي كنيد اينجور تيترها اثر منفي بر مخاطب ميگذاره.