پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

رابطه نشستن طولانی مدت و بروز اضطراب

سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 429447
طبق یافته محققان، زیاد نشستن در کنار مضرات بسیار زیادی که برای سلامت دارد موجب ایجاد اضطراب هم می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مطالعات قبل نشان داده است که تماشای طولانی تلویزیون، بازی های ویدیویی و کامپیوتری، استفاده از اینترنت و سایر کارهایی که موجب شود فرد مدت زیادی بنشیند با بروز مشکلات سلامتی مانند چاقی و بیماری های قلبی، پوکی استخوان، دیابت نوع ۲ و حتی سرطان همراه است. حال یک مطالعه جدید نشان داده است که این کارها می توانند میزان اضطراب فرد را هم زیاد کنند.

اضطراب شایع ترین بیماری ذهنی است که می تواند موجب اختلالات جدی در کارکرد مغزی فرد شود. محققان با بررسی ۸ مطالعه قبلی که سعی در مشخص کردن ارتباط بین انجام کارهای نشسته و میزان اضطراب داشتند متوجه شدند که در ۷۸ درصد مطالعات این ارتباط مثبت بوده است.

مطالعات قبلی ارتباط بین زیاد نشستن و افسردگی را هم نشان داده است. در کسانی که زیاد می نشینند و یا کارهای خود را بیشتر در حالت نشسته انجام می دهند احتمال بروز افسردگی هم بیشتر است.

به نظر می رسد بدن انسان برای حرکت کردن درست شده است و هرگونه انحراف از این وضعیت که کدهای ژنتیکی بدن بر اساس آن تعریف شده اند موجب اختلال در هماهنگی قسمت های مختلف و در نتیجه بروز بیماری می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *