جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

۱۰ بیماری شدید حاصل مصرف گوشت خوک

دوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 429313
یک پزشک عمومی با هشدار درباره سقط جنین در زنان باردار در پی مصرف گوشت خوک در برخی رستوران‌ها گفت: اسهال خونی، یرقان عفونی، بیماری شبه باد سرخ، تصلب شرایین و دردهای مفصلی برخی از بیماری‌ها و تاثیرات منفی گوشت خوک بر روح و جسم است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مینو سادات محمود عرب با بیان اینکه یکی از حیوان‌هایی که مصرف گوشت آن در فهرست غذاهای حرام قرار دارد گوشت خوک است، عنوان کرد: قرآن کریم، انواع غذاها را که برای جسم و روح انسان مفید است و ذائقه‌ او را نیز ارضاء می‌کند حلال شمرده است و از طرفی انسان را از خوردن غذاهای مضر نهی می‌کند.

وی تاکید کرد: ممنوعیت از خوردن غذاهای غیربهداشتی خدمت بزرگی برای سلامتی انسان‌ها است.

این پزشک عمومی با اشاره به حکمت خداوند در حلال و حرام دانستن غذاها افزود: خوک به دلیل خوردن فضولات و پس‌مانده‌های تغذیه درمیان حیوانات یک حیوان بی‌غیرت به شمار می‌رود که هیچ حمایتی از ماده خود نمی‌کند، چه بسا با خوردن گوشت آن شاهد تاثیرات منفی بر روح و روان باشیم.

محمود عرب با اشاره به تاثیرات منفی خوردن گوشت خوک بر جسم گفت: اسهال خونی، یرقان عفونی، بیماری شبه باد سرخ که در انسان به صورت لکه‌های سرخ و دردناک توأم با سوزش شدید روی دست‌ها ظاهر می‌شود، تصلب شرایین ـ دردهای مفصلی، مسمومیت‌ها و انتامیب هیستولتیک، که این بیماری انسان را به اسهال خونی‌ آمیبی مبتلا می‌کند.

وی گفت: در کشورهای اسلامی در اثر مبارزه‌ جدی اسلام، گوشت این حیوان مصرف نمی‌شود و لذا پیامدهای آن نیز کمتر به چشم می‌آید، اما در کشورهای غربی مانند اروپا و آمریکا این ممنوعیت اعمال نمی‌شود ولی با این حال بسیاری از مردم از مصرف آن دوری می‌کنند.

این پزشک عمومی ادامه داد: حتی در برخی کشورها مثل برخی قسمت‌های روسیه در اثر شیوع بیماری‌های مربوط به گوشت خوک که کرم ترکین یا ترشین نام دارد، مصرف گوشت آن را ممنوع اعلام کردند، و همچنین بیماری کرم کدوی خوک به صورت گسترده در جهان منتشر شده است و در کشورهای اسلامی که گوشت خوک مصرف نمی‌کنند به ندرت دیده می‌شود.

محمود عرب تاکید کرد: ما در جایگاه یک مسلمان هر جایی بشنویم که در بین مردم ایران خوردن این گوشت به عنوان گوشت حلال شمرده می‌شود مسلماً با این مسئله مبارزه می‌کنیم، بنابراین چیزی که در قرآن حرام شده است هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی بر روی تمام ارگان‌های بدن تاثیر گذار است.

وی افزود: کسی که گوشت خوک مصرف کند دیگر نمی‌تواند مانند انسان عمل و رفتار کند و قدرت تفکر سالم نیز از وی گرفته می‌شود.

این پزشک عمومی با اشاره به ترویج گوشت خوک در برخی رستوران‌ها گفت: دولت می‌تواند با اطلاع رسانی به موقع در رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی مردم را با مخاطرات ناشی از مصرف این گوشت آشنا کند و با نظارت ماموران بهداشت مانع مصرف این گوشت با عنوان گوشت حلال شوند.

محمودعرب درباره تاثیرات مصرف گوشت خوک بر زنان و مردان خاطرنشان کرد: مصرف این گوشت اثرات یکسانی بر روی زنان و مردان دارد و در زنان باردار منجر به سقط جنین می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *